نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 2359
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

Image result for ‫يك سالن زيبايي خوب چه ويژگي هايي دارد؟‬‎ 

 

 

از اينترنت كمك بگيريد:

 بسياري از سالن هاي زيبايي در شبكه اينترنت پايگاه دارند كه مي‌توانيد با مراجعه به اين پايگاه‌ها خدمات اين سالن‌ها و نمونه‌هاي كار آنها را ببينيد.از تجربه ديگران استفاده كنيد. ببينيد ازنزديكان‌تان چه كسي را پيشنهاد مي دهند.بسياري از سالن‌ها در تبليغات خود از متدها و مدارك به روز بين‌المللي صحبت مي‌كنند اما در واقع فقط مدرك دوره عمومي فني حرفه‌اي را دارند

سالن را بپسنديد:

يك سالن خوب سالني است كه پرسنل آن با شما رفتار محترمانه‌اي دارند زيرا از اينكه شما آنها را انتخاب كرده‌ايد خرسندند. از طرفي مدير يك سالن زيبايي بايد بتواند محيط را كاملا تميز و با طراوت نگاه دارد. وقتي وارد سالن مي‌شويد ببينيد وضعيت پاكيزگي سرشورها، ميزكار، ديوارها، كف و سرويس‌هاي بهداشتي چگونه‌اند. اگر مدير سالن به اين موارد اهميت نمي‌دهد ديگر آنجا نرويد زيرا در سطح شهر سالن‌دارهايي هستند كه به حداقل‌هاي حقوق مشتري اهميت مي‌دهند.

كار آرايشگر را بپسنديد:

بعد از انتخاب سالن بايد به كار آرايشگر توجه كنيد.ضمن مشاهده مهارت دست او ببينيد مي‌تواند سريع و بدون سردرگمي كاري كه از او خواسته شده را به نتيجه برساند، دور و برش را تمييز و مرتب نگاه دارد، روپوش و سرو و وضع مرتبي داشته باشد و محترمانه صحبت كند؟ اگر اين موارد در مورد آرايشگر صدق مي‌كرد و كيفيت كار او را هم قبول داشتيد برويد جلو و با او صحبت كنيد.

آلبوم كارهاي قبلي او را ببينيد. اين روزها در بسياري از آرايشگاه‌ها آلبوم كارهاي قبلي هر كدام از آرايشگرها وجود دارد مي‌توانيد حتي آلبوم عروس هايي كه اين سالن آراسته را از آنها طلب كنيد. البته اين آلبوم‌ها و پرسيدن از سوابق آرايشگر نمي‌تواند چندان نتيجه قابل اطميناني به شما بدهد زيرا عكس‌هاي داخل آلبوم مي‌تواند از هر جايي تهيه شده باشد يا  مدل‌هاي داخل عكس ممكن است توسط فرد ديگري آرايش شده باشند. در مورد اطلاعات سوابق هم معمولا خيلي نمي توانيد به گفته هاي آرايشگرتان اعتماد كنيد بنابراين استناد به نتايج فعلي كه در آرايشگاه مي‌بينيد مطمئن‌تر است.

هنر و خلاقيت آرايشگر را بپسنديد:

آرايش و پيرايش قبل از اين‌كه حرفه باشد هنر است. يك آرايشگر ضمن اين‌كه تكنيك‌ها و روش‌هاي آراستن مشتري‌اش را مي‌داند بايد سليقه و ابتكار خوبي داشته باشد تا بتواند در مورد هر كس تكنيك‌ها را به طرز منحصر به فردي پياده كند تا بهترين و جذاب‌ترين ظاهر را از او بسازد مثلا اگر شما مي‌گوييد اين مدل را دوست دارم آرايشگر بايد بتواند اين مدل را براي شما نقد كند و بگويد به چه دلايلي موافق يا مخالف است كه اين مدل را روي شما پياده كند. چنين آرايشگري مي‌تواند ظاهر شما را براي روز عروسيمثل يك مدل گيرا و شيك بيارايد.

مدارك  را چك كنيد:

بسياري از سالن‌هاي زيبايي در تبليغات خود از متدها و مدارك به روز بين‌المللي صحبت مي‌كنند اما در واقع فقط مدرك دوره عمومي فني حرفه‌اي را دارند. اگر سالن يا آرايشگري در مورد مدارك و متدهايش ادعايي دارد حتما روي ديوار دفتر مدير سالن زيبايي دنبال اسناد اين ادعاها باشيد. در غير اين صورت بايد پول تبليغات كذب را به اين سالن زيبايي بدهيد و مشابه خدمات آن‌ها را مي‌توانيد در سالن‌هاي معمولي‌تر هم داشته باشيد.

در ادامه بخوانيد:  وابستگي يا دلبستگي مسئله اين است؟

 

نظر ساير مشتري‌ها را بپرسيد. حتما در سالن زيبايي مشتري‌هايي حضور دارند كه از قبل به اين سالن مراجعه مي‌كنند كنار آنها بنشينيد و در مورد سالن و آرايشگاه مورد نظرتان از آنها بپرسيد. اين افراد مي‌توانند معايب يا محاسن كار سالن يا آرايشگر را در اختيارتان قرار دهند و به نكاتي اشاره كنند كه شايد فكر خودتان به آن نرسيده باشد.

 خدمات آزمايشي بگيريد:

اگر سالن و آرايشگري را انتخاب كرديد حتما چند ماه قبل از عروسي خدماتي كه از او مي‌خواهيد را امتحان كنيد تا ببينيد كيفيت كار و نحوه عملكرد آرايشگر دقيقا چگونه است. ممكن است آرايشگر موقع شستن سر يا اصلاح صورت‌تان خيلي خشن و باعجله بخواهد كارش را يك‌جوري تمام كند يا اين‌كه اصلا نتيجه كار او را نپسنديد و ترجيح بدهيد پول‌تان را در سالني ديگر خرج كنيد.

امكان انجام خدمات دل‌خواه‌تان را جويا شويد:

كوتاهي مو، اصلاح صورت، برداشتن ابروهاي پرپشت، پاكسازي پوست، بخور، رنگ مو، گريم صورت، اصلاح موهاي كم‌پشت، صاف كردن مو، فر كردن مو، خدمات ناخن، ماساژ صورت، سر و بدن، تست استايل و گريم، كمك به پوشيدن و ست كردن لباس عروس همگي مي‌تواند در يك آرايشگاه امروزي به شما ارائه شوند.

نكات بهداشتي هنگام اصلاح:

آرايشگران بايد پيش از شروع اصلاح، نخ را با الكل ضدعفوني كرده و بعد از پايان كار هم براي كاهش التهاب پوست مشتري، از پماد اكسيد روي استفاده كنند. بعد از استفاده هر مشتري، نخ بايد عوض شود تا يك نخ با پوست دو صورت تماس نداشته باشد. در غير اين صورت، احتمال انتقال بيماري‌هاي پوستي زياد است. براي مشتريان گذري، آرايشگر بايد تعدادي موچين ضدعفوني شده آماده داشته باشد و در طول روز يك موچين را تنها براي يك نفر استفاده كند. در پايان روز نيز همه موچين‌ها را براي ضدعفوني شدن در الكل قرار دهد.ما به شما توصيه مي كنيم يك موچين مرغوب براي خودتان تهيه كنيد وهنگام مراجعه به آرايشگاه از آرايشگر خود بخواهيد ابروهاي شما را با موچين خودتان تميز نمايد.

آرايش‌هاي رايج و سلامت:

وقتي شما براي كوتاه كردن موهايتان به آرايشگاه مي‌رويد، اغلب پيش از كوپ تمامي آرايشگران سر مشتري را مي‌شويند. تميز بودن سرشويي عامل مهمي در جلوگيري از انتقال بيماري‌هاي پوست و مو و بيماري‌هاي قارچي است. سرشويي آرايشگاه‌ها بايد پس از هر بار استفاده، شسته و خشك شود در ضمن افرادي كه فقط مي‌توانند از يك نوع شامپو استفاده كنند، بايد هنگام مراجعه به آرايشگاه حتما شامپوي خود را همراه داشته باشند.

دومين نكته مهم در اين قسمت، حوله مورد استفاده براي خشك كردن موهاست. بهتر است هر مشتري هنگام مراجعه به سالن زيبايي حوله خود را هم همراه بياورد. البته در آرايشگاه‌هاي معتبر تعدادي حوله وجود دارد كه در پايان روز در ماشين لباس‌شويي و خشك ‌كن شسته و هفته‌اي يك بار هم براي ضدعفوني شدن به خشك‌شويي فرستاده مي‌شوند. نكته بعدي در رابطه با قيچي و شانه‌اي است كه آرايشگر براي كوتاه كردن مو از آن استفاده مي‌كند. قيچي پس از هر بار كوپ بايد با الكل ضدعفوني شود و در پايان هفته نيز در دستگاه اتو كلاو استريل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده بايد شسته و در ظرف محتوي الكل نگهداري شوند.سلامتي ارزش هزينه كردن و وقت گذاشتن را دارد پس بهتر است براي پيدا كردن آرايشگاه مناسب وقت بگذاريد و حتي اگر هزينه كمي بيشتر بود آن را بپردازيد.

در ادامه بخوانيد:  چند قانون ساده در ازدواج

پوشش‌هاي محافظ:

يكي از مواردي كه در بيشتر آرايشگاه‌ها به آن توجه  نمي‌شود، استفاده از پيش‌بند است. به طور معمول از هر پيشبند براي چند مشتري استفاده مي‌شود و به اين ترتيب امكان خطر انتقال بيماري‌هاي پوست و مو از طريق قسمتي از پيش‌بند كه دور گردن بسته مي‌شود و در ارتباط مستقيم با پوست است وجود دارد. در آرايشگاه‌هاي معتبر از چسب‌هاي مخصوصي دور گردن استفاده مي‌كنند. به اين ترتيب پوست گردن در تماس مستقيم پيش‌‌بند نيست. مش‌ كردن موها اغلب به دو روش انجام مي‌شود: با استفاده از كلاه و با استفاده از فويل. كلاهي كه براي مش استفاده مي‌شود از جنس لاستيك نرم و با ضخامتي متوسط است. آرايشگران موظف‌اند پس از هر بار مصرف كلاه، آن را با مايع ظرفشويي شسته و با الكل ضدعفوني كنند و براي جلوگيري از چسبناك شدن به آن پودر بزنند. استفاده از فويل براي مش كردن، بهداشتي‌تر است چون فويل يك بار مصرف بوده و براي مشتري بعدي استفاده نمي‌شود. اما آرايشگري كه با فويل مش مي‌كند بايد با تجربه‌تر باشد چون فويل حرارت بيشتري را در خود نگه مي‌دارد و ممكن است مو را بسوزاند. براي گذاشتن موم روي پوست افراد نيز اغلب از قاشق‌هاي يك‌بار مصرف استفاده مي‌شود. در تاتو از سوزن‌ها و رنگ‌هاي مخصوصي استفاده مي‌شود كه اگر پس از هر بار استفاده عوض و دور ريخته نشوند مي‌توانند عامل انتقال بيماري‌هاي خوني و عفوني مانند ايدز و هپاتيت Bباشند.

اگر پيش از كاشت ناخن آرايشگر از مواد ضد قارچ استفاده نكند و هواي زير ناخن مصنوعي را خوب نگيرد، فضاي ميان ناخن فرد و ناخن مصنوعي خالي مي‌ماند و اين فضا در اثر تماس با آب مي‌تواند مركز تجمع قارچ و ميكروب شود.

آرايشگاه‌ها و تخلفات رايج:

در حال حاضر، بيشتر آرايشگاه‌ها تاتو مي‌كنند، محصولات چاقي و لاغري تجويز مي‌كنند و… كه تمام اين موارد تخلف پزشكي به حساب مي‌آيد. يك آرايشگاه فقط حق دارد در چارچوب وظايفي كه از سوي اتحاديه صنف آرايشگران زنانه مشخص شده، باتوجه به نرخ‌هاي تعيين شده اقدام كند. از جمله كارهايي كه هم‌اكنون رواج زيادي در آرايشگاه‌ها يافته، تزريق ژل به لب است. اين موضوع موجب متورم شدن لب‌ها مي‌شود و اگر به هر دليلي موجب عفونت شود، فرد حق شكايت داشته و مدير آرايشگاه‌ مسئول است. اين موضوع درباره تاتوي ابرو هم صادق است. بسياري از افراد پس از تاتو دچار حساسيت پوستي مي‌شوند و روي ابروي آنها گوشت اضافه درمي‌آيد. اين موارد در حوزه آرايشگاه‌ها، تخلف بهداشتي محسوب شده و پرونده آن به شوراي حل اختلافات ارسال مي‌شود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۳۷:۳۸ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب