نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 2368
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

zede-bardari.jpg

اگر شما هم‌چنين باوري داريد، بهتر است بدانيد كه اين بستگي به خود شما دارد كه قرص‌هاي ضدبارداري چه اثراتي رويپوست و موي شما داشته باشد و موجب بدتر و يا بهتر شدن سلامت و زيبايي پوست و موي شما مي‌شود: 

دكتر بهروز باريك‌بين، متخصص پوست اعتقاد دارد كه قرص‌هاي ضدبارداري‌ در سلامت پوست كاملا يك شمشير دو لبه است و اثر آن بستگي به طبيعت هر فرد دارد. اين متخصص پوست و مو مي‌گويد: «برخي از بانوان كه از مشكلات هورموني رنج مي‌برند و به خاطر آن دچار جوش‌هاي پوستي هستند، ممكن است با مصرف قرص‌هاي ضدبارداري كه حاوي هورمون هستند، پوست‌شان بهتر شود و با از بين رفتن و يا كمتر شدن جوش‌هاي صورت‌شان، پوست بهتري را تجربه كنند». ولي قرص‌هاي ضدبارداري براي تمام بانوان چنين اثراتي را در پي ندارند و حتي براي برخي از بانوان اثرات معكوسي را به دنبال دارند. اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي مي‌گويد: «برخي از بانوان كه از نظر هورموني مشكلي ندارند و پوستي سالم و شفاف دارند، ممكن است در اثر مصرف چنين قرص‌هايي دچار آكنه و جوش‌هاي پوستي شوند. از سوي ديگر اگر خانمي مستعد لكه‌هاي حاملگي باشد، ممكن است با مصرف اين قرص‌ها لكه‌هاي حاملگي را در نقاط مختلف پوستش تجربه كند.»

ماسك‌ حاملگي روي صورت
گرچه قرص‌هاي ضدبارداري داراي اثرات هورموني هستند ولي گاهي شما را دچار دردسري به نام ماسك حاملگي مي‌كنند. اين ماسك در واقع لكه‌هاي پوستي است كه روي صورت شما به وجود مي‌آيد. علت آن هم وجود مقادير زياد استروژن در بدن است. شما مي‌توانيد با محافظت پوست‌تان در برابر اشعه آفتاب احتمال بروز اين لكه‌‌ها را كاهش دهيد. توصيه ديگر ما اين است كه در صورتي كه سر و كله چنين لكه‌هايي روي صورت شما پيدا شد با پزشك‌تان تماس بگيريد. شايد پزشك صلاح بداند شما به جاي استفاده از قرص‌هاي حاوي استروژن از قرص‌هاي حاوي پروژسترون استفاده كنيد و يا كلا از روش ديگري براي جلوگيري از بارداري استفاده كنيد. معمولا تداوم مصرف استروژن از طريق اين قرص‌ها موجب تيره‌تر شدن اين لكه‌ها و يا وسعت گرفتن ضايعات پوستي خواهد شد فراموش نكنيد تيره‌ شدن قسمت‌هايي از پوست صورت خانم‌ها مثل پيشاني، برجستگي گونه، لب فوقاني و چانه نيز در دوران بارداري ممكن است رخ دهد البته اگر شما در اثر قرص‌هاي ضدبارداري اين لكه‌ها را تجربه مي‌كنيد، بهتر است حتما از كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد تا از تيرگي و وسعت يافتن اين لكه‌ها پيشگيري كنيد.

فوايد قرص‌هاي ضدبارداري
فقط نبايد به اثرات ظاهري قرص‌هاي ضدبارداري توجه كنيد. محققان مي‌گويند كه قرص‌هاي ضدبارداري نقش مهم‌تري روي سلامت مخاط‌هاي بدن بانوان به خصوص مخاط پوشاننده تخمدان دارند. اين محققان اعتقاد دارند كه قرص‌هاي ضدبارداري خطر سرطان تخمدان در بانوان كاهش مي‌دهد، به صورتي كه با مصرف هريك سال قرص‌هاي ضدبارداري خطر ابتلا به سرطان تخمدان ۵ درصد كاهش مي‌يابد و جالب‌تر اينكه بعد از توقف مصرف‌ قرص‌هاي ضدبارداري اثر حفاظتي اين قرص‌ها در برابر سرطان تخمدان بيست تا سي سال ديگر باقي خواهند ماند. از سوي ديگر گروهي از محققان نشان داده‌اند كه مصرف قرص‌هاي ضدبارداري با محافظت از مخاط ديواره رحم كه جزيي از بافت پوشاننده بدن به شمار مي‌آيد شانس ابتلا به سرطان‌هاي گردن رحم را در بانوان كاهش مي‌دهد.

اين قرص‌ موهايتان را پرپشت نمي‌كند
يكي ديگر از همان باورهاي عجيب و غريب كه در ميان بانوان خيلي هم كم نيست، اين است كه از قرص‌هاي ضدبارداري به عنوان دارويي براي رويش مو و درمان كم‌پشتي موهايشان استفاده مي‌كنند. دكتر طباطبايي، متخصص پوست و مو مي‌گويد: «برخي از بانوان قرص‌هاي ضدبارداري را خرد كرده و به صورت پودر درمي‌آورند و از آن محلولي درست كرده و روي پوست سرشان مي‌گذارند تا به رويش مجدد موهايشان كه كم‌پشت شده‌اند، كمك كنند.» وي مي‌افزايد:‌ «اين يك باور غلط درباره خواص قرص‌هاي ضدبارداري در سلامت و زيبايي موها است و اين روش موجب رشد مجدد موها نمي‌شود.» اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي اعتقاد دارد كه بهتر است خانم‌ها اثرات دقيق قرص‌هاي ضدبارداري و خواص آنها را از پزشك خود بپرسند و از استفاده‌هاي بي‌دليل و بي‌فايده از اين قرص‌ها در مقاصد ديگر خودداري كنند. گرچه قرص‌هاي ضدبارداري داراي تركيبات هورموني هستند ولي جذب پوستي اين هورمون‌ها از طريق پوست سر آن‌قدر ناچيز است كه به شمار نمي‌آيد و از سوي ديگر موجب تقويت رشد موهاي شما نمي‌شود.

 

منبع: نوعروس

 

قرص ال دي براي رشد مو  

پرپشت شدن ابرو با قرص ال دي  

رشد ابرو با قرص ال دي  

تقويت ابرو با قرص ال دي

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۸:۳۵ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب