نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 11
افراد آنلاین : 1
همه : 2445
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سوالات خواستگاري را دست كم نگيريد و حتما آنها را بپرسيد . شما ميتوانيد از اين سوالات خواستگاري استفاده كنيد و آنها را با همسر آينده تان در ميان بگذاريد .

سوالات شب خواستگاري

سوالات شب خواستگاري ، براي دختر پسرهايي كه در اولين جلسه رسمي پيش از ازدواج با يكدگير روبرومي شوند اهميت زيادي دارد، چرا كه به وسيله اين سوالات به نوعي طرفين ، خودشان را به ديگري معرفي مي كنند . اين سوال ها نشان مي دهد كه چه اصول و مسائلي براي هر يك از طرفين از اهميت بيشتري برخوردار است . در واقع بيشتر از اينكه پاسخ به سوالات خواستگاري مهم باشد و به شناخت طرف مقابل منجر شود، خود سوالات اهميت دارند و سوال‌كننده را معرفي مي‌كنند؛ هر سوال اطلاعاتي درباره نگاه فرد به زندگي زناشويي و هدف او از ازدواج را به طرف مقابل منتقل مي‌كند. 

سوالات خواستگاري

در صورتي كه بدون هدف پرسيده شود ، ممكن است اطلاعات نادرستي را به طرف مقابل منتقل كنند و دختر و پسر خودشان را به گونه‌اي نشان دهند كه در واقع نيستند. اين موضوع مي‌تواند بعد از ازدواج مشكل‌ساز باشد. به همين دليل هر دو آنها در مرحله نخست بايد بدانند هدف و خواسته آنها چيست و در مرحله دوم در مورد همان اهداف حرف بزنند و مهم ترين سوالات خواستگاري از نظر خودشان را بپرسند؛ براي مثال اگر مسائل مالي براي آنها اوليت دارد درباره كار، درآمد و مواردي از اين دست بيشتر سوال كنند.

سوال هاي مهم شب خواستگاري

در شب خواستگاري معمولا وقت زيادي براي گفت‌وگوهاي طولاني وجود ندارد. براي همين شايد دو طرف بخواهند از بيان بعضي مسائل خودداري كنند تا براي حرف‌هاي مهم‌تر وقت بيشتري بماند. در واقع در شب خواستگاري ، آشنا شدن با كليات مسائل مهم تر است . از سوي ديگر طرفين ممكن است به دلايلي صلاح ندانند بعضي مسائل را در ابتداي آشنايي مطرح كنند. سطح خانواده ها ، شرايط سني، شرايط مالي و اقتصادي داماد آينده ، استرس و رو در بايستي دختر و پسر و ... همگي عواملي هستند كه ممكن است در روند پرسش سوالات شب خواستگاري اثر گذار باشند ؛ ولي نكته اينجاست كه در مورد بيان بعضي اطلاعات و گفت‌وگو در مورد بعضي مسائل نبايد تاخير داشته باشند. حتي بهتر است همان شب نخست آنها را مطرح كنند. سوال‌هايي كه هر كدام از ديگري مي‌پرسند هم مي‌تواند در مورد اين مسائل باشد؛

          سوالات خواستگاري مهم و ضروري كه دخترو پسرها بايد بپرسند      

سوال هاي متداول در خواستگاري معمولا شامل اين موارد هستند :

1. درباره وضعيت شغلي و تحصيلي، علاقه‌ها، اصول، عقايد و جهان‌بيني خود حرف بزنيد. اگر اختلاف سطح تحصيلات براي شما مهم است ، شب خواستگاري زمان مناسبي است كه حتما در مورد آن صحبت كنيد . در مورد ثبات وضعيت مالي و حدود در آمد هم ميتوانيد سوالات كلي بپرسيد تا در زمان تصميم گيري راحت تر باشيد . ممكن است همسر آينده شما در زندگي مشترك علاقه اي به كار كردن همسرش بيرون از خانه نداشته باشد ، اين يكي از مهم ترين سوالاتي است كه شب خواستگاري از داماد بايد بپرسيد. 

2. تفاوت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اعتقادي اهميت زيادي دارند و ممكن است در زندگي زناشويي مشكل‌ساز شوند. در اين راستا توجه به قوميت، سن، دين و تحصيلات هم اهميت دارد. ممكن است از لحاظ ظاهري ، اقتصادي و كليات شما همسر آينده تان را پسنديده باشيد ولي وي از لحاظ قوميتي و فرهنگي وي در فضايي متفاوت از شما بزرگ شده باشد و به اصول فرهنگي و اجتماعي ديگري غير از آنچه شما باور داريد ، باور داشته باشد؛ اين نكته را در خاطر داشته باشيد كه پرسش در اين مورد يكي از سوالات متداول در خواستگاري است و دليلي براي ناراحت شدن وجود ندارد . باور كنيد كه گاهي در زندگي مشترك ارزش هاي يك سو، ضد ارزش هاي سوي ديگر است .

3. در مورد اهميت خانواده و پررنگ و كم رنگي نقش آنها در زندگي مشترك بعد از ازدواج با يكديگر صحبت كنيد به تعريفي مشترك در خصوص ميزان مشاركت و دخالت خانواده در زندگي فرزندانشان برسيد. گفتگو و پرسش در خصوص خانواده ها يكي از مهم ترين بخش هاي سوالات شما بايستي باشد. 

4. اگر فرد به بيماري جسمي يا رواني خاصي مبتلاست بايد موضوع را اطلاع دهد. صداقت داشته باشيد و اگر دچار مشكلي هستيد كه نمود ظاهري در فيزيك شما ندارد ، حتما موضوع را با طرف مقابل در ميان بگذاريد وي به عنوان همسر آينده شما حق دارد بتواند به درستي تصميم بگيرد. 

5. در صورتي كه هر يك از آنها اعتقادها و عادت‌هايي دارد كه با فرهنگ و عرف كل جامعه يا طبقه‌ اجتماعي و فرهنگي طرف مقابل سازگار نيست بايد درباره آنها صحبت كند. 

6. دختر و پسر بايد در مورد انتظارات اخلاقي و فرهنگي‌اي كه از هم دارند حرف بزنند. 
در واقع در شب خواستگاري بايد ابتدا در اين مورد صحبت كنيد كه ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي مهم برايتان  كدام ها هستد ؟ زمينه هاي فرهنگي مشتركتان چقدر است ؟ دقت كنيد كه تفاهم داشتن در زندگي مشترك چيزي بيشتر از دوست داشتن يك رنگ و يا يك حيوان مشترك است ! 

7. هر مشكلي را كه در زمينه شغلي و خانوادگي داريد يا داشتيد را مطرح كنند. در صورتي كه اتفاق‌هاي تلخي مانند مرگ عزيزان، طلاق، شكست عاطفي و ورشكستگي را تجربه كرده‌ايد و آسيب زيادي ديده‌اند، درباره آن توضيح دهيد.

8. اگر با اعضاي خانواده خود رابطه خوبي ندارند يا علاقه و وابستگي زيادي به آنها دارند، درباره موضوع حرف بزنند. نوع نگاهي را كه به روابط خانوادگي و دوستانه دارند، توضيح دهند.

9. دليل واقعي از ازدواج مورد مهمي است كه در سوالات شب خاستگاري بايد مطرح شود . بعضي به دليل فشار و اصرار خانواده و تحت وابستگي مالي آنها اقدام به ازدواج ميكنند . اين نكته منفي است و در زندگي مشترك دو طرف را دچار مشكل ميكند . وابستگي عاطفي و مالي زياد به خانواده يك پيش‌آگاهي منفي است. در مقابل اگر هدف فرد از ازدواج فاصله گرفتن از خانواده و جدايي از آنها باشد، باز هم يك پيش‌آگاهي منفي است. 

10 . بپرسيد كه همسر آينده شما چه اندازه روابط دوستانه يا خصمانه با اعضاي نزديك خانواده اش دارد . ارزش هاي وي در خصوص پدر، مادر و خواهرو برادر چگونه تعريف مي شود . همچنين به روابط ناسازگارانه فرد با ديگر اعضاي خانواده نيزبايد توجه كرد.

10. احساس فرد درباره دوران كودكي اهميت دارد. اگر فرد نسبت به دوران كودكي و جواني احساس خوبي نداشته باشد يك پيش‌آگاهي منفي است.

11. درمورد حضور بچه در زندگي مشتركتان سوال بپرسيد. اگرفرزند داشتن براي شما آنقدر مهم است كه نازايي يا مشكلات پزشكي مانع از فرزند آوري همسر آينده تان شود در اين مورد سوال بپرسيد و خوب فكر كنيد . 

12. از همسر آينده تان صادقانه بخواهيد به اين پرسش پاسخ دهد كه چرا به خواستگاري شما آمده است . پيش از شما جاي ديگري خواستگاري رفته بوده است ؟ دليل بهم خوردن و جواب رد احتمالي وي در خواستگاري قبلي به چه دليل بوده است . 

13. يكي از سوالات مهم در خواستگاري كه بايد حتما آن را بپرسيد اين است كه زيبايي ظاهري براي همسر آينده شما تا چه اندازه مهم است ؟ اگر بر حسب اتفاق مشكلي براي شما در آينده ايجاد شود شما را با نقص فيزيكي و ظاهري دوست خواهد داشت يا خير ؟ 

نكته:
فراموش نكنيد كه هر چه موضوع اهميت بيشتري داشته باشد مطرح كردن آن در شب خواستگاري و پرسيدن درباره آن واجب‌تر است. البته اين نكته هم مهم است كه فرد تا چه حد شهامت بيان آن را دارد.

 

منبع: نوعروس

سوالات خواستگاري

در دوران نامزدي چه سوالاتي بپرسيم 

سوالات دوران نامزدي 

سوالات دوران عقد

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۱۷:۳۳ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب