نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 20
افراد آنلاین : 2
همه : 2497
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

همه برنامه ريزي هايتان را انجام داده ايد و فقط مانده كه براي تاريخ جشنتان تالار رزرو كنيد ؟
اگر جوابتان مثبت است حتما اين راهنماي عقد قراداد با تالار را بخوانيد  تا بدانيد به عنوان عروس خانم و آقا داماد براي عقد قرارداد با تالار به  چه نكات مهمي توجه كنيد                         

 

تحريريه نوعروس/صفا صابري:  تالار يا باغ تالار محل برگزاري جشن عروسي تان را انتخاب كرده ايد و  قرارست امــروز براي عقد قرارداد با تالار، تشريف ببريد، در همين ابتدا  پيشنهاد مي كنم كه دو نفر از افراد باتجربه خانواده (پدر داماد، پدرعروس و  يا هر فرد با تجربه ديگر) شما عروس و داماد عزيز را در هنگام امضاي قرارداد  همـــراهي كند.
 در اين مطلب به شما مي گوئيم كه در هنگام امضاي قرارداد تالار چه مواردي را  علاوه بر مفادي كه از پيش در قرارداد ذكر شده است، بصورت كتبي درج كنيد و  چه حق و حقوق قانوني براي خودتان به عنوان يك طرف قرارداد در نظر بگيريد تا  بهترين شب زندگيتان، بيادماندني تر شود و خيالتان بابت برگزاري مراسم به  بهترين نحو ممكن راحت باشد.
 از آنجا كه تمامي تالارهاي عروسي  ، قراردادهايي از پيش آماده و با فرمتي مشخص دارند، قطعاً قرارداد جشن شما  هم در همان فرمت هاي آماده، نوشته شده و به امضاي طرفين مي رسد. در اين  مواقع و با توجه به حساسيت هاي بالاي شب عروسي، بهتر است تعهداتي كه از طرف  تالار ممكن است به هر دليلي به درستي انجام نشود و مراسم شما را تحت  الشعاع قراردهد و موجبات ناراحتي تان را فراهم سازد، در همين ابتدا در  قرارداد درج شود و براي آنها شرط فسخ و يا جبران خسارت اعلام گردد.
 قراردادهاي اين چنيني (قراردادهاي خصوصي) بر طبق ماده 10 قانون مدني ايران و  با توافق طرفين منعقد ميگردد، در اين ماده قانوني داريم كه : " قراردادهاي  خصوصي نسبت به كساني كه آن را منعقد نموده اند در صورتي كه مخالف صريح  قانون نباشد، نافذ و براي طرفين لازم الاجراست."
 در قسمت اول اين مطلب ذكر مي كنيم كه چه مواردي مي بايست در قرارداد مكتوب  شود و در قسمت دوم همين مطلب، بندهاي حقوقي براي درج در قرارداد را اعلام  مي كنيم كه به شما كمك مي كند تا حق و حقوق خود را به عنوان يك طرف  قرارداد، بصورت مكتوب درج كنيد و در صورت عدم ايفاي آن ها توسط تالار، شرط  فسخ و اخذ خسارت داشته باشيد.


قسمت اول : 
دقت نمائيد كه در قرارداد في مابين شما و تالار اطلاعات  زير بصورت دقيق ذكر شود ( بسياري از اين اطلاعات در فرمت هاي قراردادهاي  تالارها وجود دارد و شما مي توانيد بقيه موارد را در صورت عدم وجود در متن  قرارداد ، با توجه به اين راهنما در هر دو نسخه قيد كنيد) :
 - تاريخ عقد قرارداد (در بالاي سربرگ قرارداد آمده است)
 - شماره قرارداد ( در بالاي سربرگ قرارداد آمده است)
 - اطلاعات طرفين قرارداد: در اين قسمت مي بايست اين اطلاعات در خصوص تالار  ذكر شود ( نام تالار پذيرايي ، نام سالن هاي بخصوص آن تالار در صورت داشتن  چندين سالن، شماره ثبت ، كد اقتصادي ، آدرس دقيق محل برگزاري جشن، تلفن ،  فاكس ، نام مدير تالار ، نام پدر ، تاريخ تولد ، شماره شناسنامه، شماره ملي  ، آدرس)
 - روز و تاريخ جشن
 - ساعت شروع و خاتمه برگزاري جشن، به علاوه زمان در نظر گرفته شده براي چيدمان قبل جشن و نظافت و جمع آوري بعد از جشن
 - تعداد ميهمانان
 - هزينه ورودي تالار
 - هزينه به ازاء هر نفر
 - پاركينگ و تعداد پاركينگ در اختيار شما ( حداقل به تعداد يك سوم ميهمانان شما)
 - اطلاع از وجود برق اضطراري
 - عاقد براي خطبه عقد (در صورت داشتن مراسم عقد)
 - هزينه هاي جانبي ( ذكر اين هزينه ها در قرارداد ضروري است ، هزينه هايي  همچون بادكنك آرايي ، مشعل آرايي و آتش بازي ، اتاق عقد ، عاقد ، ماليات بر  ارزش افزوده ، حق خدمات )
 - سيستم صوتي ، افكت هاي نورپردازي، هماهنگي نور و صدا
 - شرح پذيرايي با جزئيات كامل كه شامل موارد زير مي باشد :
 1. مشخص بودن منوي شام با درج توضيحات كامل و تعداد ميهمانان ( مثلا " اگر  شما باقالي پلو با گوشت سفارش داده ايد، بايد در قرارداد مشخص شود كه برنج  مورد استفاده چه نوع برنجي است و ميزان گوشت مصرفي براي هر شخص چه وزني  دارد ، وصف مواد مصرفي براي منوي شام كمك به اثبات عدم ايفاي تعهد طرف  تالار ميكند)
 2. منوي پذيرايي ميوه و تعداد ميهمانان (وصف كيفيت ميوه)
 3. منوي پذيرائي شيريني و تعداد ميهمانان
 4. منوي پذيرايي نوشيدني و تعداد ميهمانان (وصف نوع نوشيدني)
 5. ساعت سرو غذا
 6. حسن رفتار كادر اجرايي و عدم تكدي گري
 7. پوشش و نظم كادر اجرايي

راهنماي حقـــوقي عقد قرارداد با تالار عـــروسي


 - ثلث كل مبلغ تالار، بعنوان بيعانه از طرف شما به تالار پرداخت مي شود كه مي بايست اين بيعانه در قرارداد درج شود.
 - يك سوم ديگر از مبلغ مي بايست يك هفته يا 10 روز قبل از برگزاري مراسم به  تالار پرداخت شود، دقت فرمائيد يك سوم نهايي را مي بايست در انتهاي  برگزاري مراسم و پس از اينكه همه مفاد قرارداد توسط تالار بصورت كامل انجام  شد، پرداخت كنيد، اين مبلغ در واقع براي حُسن انجام كار تالار مي باشد.  اين بند حُسن انجام كار را در قرارداد ذكر كنيد، در قسمت دوم اين مطلب در  ادامه مي توانيد اين بند قرارداد را ببينيد.

 - اگر تالار انتخابي شما از لحاظ پيدا كردن موقعيت مكاني ، پيچيده و مشكل  است، تالار مي بايست كروكي يا نقشه تالار را در قالب كارت هايي آماده در  اختيار شما قرار دهد تا شما نيز همراه با كارت هاي دعوت در اختيار ميهمان  هايتان قرار دهيد.

 - از قديم معمولاً مرسوم است كه بر سر عروس و داماد، گل، پول ، كاغذ رنگي و  نقل مي ريزند ، بعضي از سالن هاي پذيرايي اين اجازه را به شما نمي دهند پس  بهتر است قبل از بستن قرارداد اين سوال را هم بپرسيد كه در روز مراسم،  هزينه نظافت اضافه متقبل نشويد.

 - تست غذاي تالار عروسي: يكي از مهم ترين نكات عروسي، غذاي شب آن مي باشد.  قبل از عقد قرارداد از مدير تالار پذيرايي در خصوص تست غذا حتماً سوال  بفرمائيد و در يكي از مراسم زنده اي كه در اين تالار برگزار مي شود براي  تست غذا تشريف ببريد. در قسمت دوم اين مطلب در ادامه مي توانيد اين بند  قرارداد را ببينيد.

قسمت دوم : 
مكتوب كردن موارد زير در قرارداد باعث مي شود تا تالار  وظايف و تعهدات خود را به نحو احسن در مراسم شما انجام دهد، بنابراين  رودربايسي را كنار گذاشته و تمامي اين موارد را در قرارداد خود قيد كنيد:
 1. در قرارداد قيد گردد در صورت عدم ايفاي تعهد طرف تالار، مبلغ باقيمانده  (همان يك سوم باقيمانده) تا تعيين خسارت توسط  ........................................... نزد طرف ديگر قرارداد (يعني  شما) بطور اماني مي ماند، بديهي است پس از تعيين خسارت از محل آن استيفا مي  گردد. (سه نقطه ميتواند داور تعيين شود يا به مراجع قضايي ارجاع شود)
 تالار بايد متعهد شود در صورتي كه به هر دليلي، يكي از مفاد قرارداد به  درستي انجام نشد، چه مبلغ خسارتي به شما پرداخت مي كند و شما مي توانيد از  مبلغي كه بعنوان حسن انجام كار، پرداخت نكرده بوديد، برداشت كنيد.

     راهنماي حقـــوقي عقد قرارداد با تالار عـــروسي

 2. در قرارداد قيد گردد در صورت وقوع حوادث غير مترقبه و فورس ماژور كه  موجب كنسل شدن مراسم عروسي ميگردد، جريمه اي به طرف غير تالار (يعني شما)  تعلق نمي گيرد. (يكي از شرايط فسخ قرارداد توسط شما)

 3. در قرارداد ذكر شود مسئوليت برگزاري مراسم از هر حيث و وجه برعهده تالار  مي باشد و طرف ديگر قرارداد (يعني شما) مصون از هرگونه اعتراضي است.  (مثلاً در بعضي مواقع سرو صداي جشن موجب اعتراض همسايه گان مي شود و ممكن  است نيروي انتظامي در حين جشن به محل مراجعه كند، در اين مواقع هيچ  مسئوليتي بر عهده شما نيست)

 4. در قرارداد ذكر شود در صورت كنسل شدن مراسم عروسي، چه مبلغي به عنوان  جريمه كنسل شدن، مي بايست پرداخت كنيد. اين مبلغ بصورت يك عدد ثابت و يا  بصورت درصدي از كل قرارداد بصورت واضح قيد شود.

 5. در قرارداد ذكر شود درصورت درخواست جهت تغيير روز مراسم توسط شما، آيا  تالار اجازه تغيير روز را به شما مي دهد يا خير و حداكثر تا چند روز قبل از  برگزاري مراسم، شما مي توانيد روز جشن را تغيير دهيد و در صورت موافقت، با  چه شرايط مالي اين اتفاق صورت مي گيرد.

 6. در قرارداد ذكر شود پس از تست غذاي تالار قبل از رسيدن روز مراسم، در  صورتي كه كيفيت مواد مصرفي و پخت غذا، مورد قبول شما نبود، مي توانيد  قرارداد را فسخ نمائيد و هيچ جريمه اي به شما تعلق نمي گيرد.


 اميدواريم با در نظر گرفتن تمامي اين موارد، بهترين و زيباترين لحظات خود را در شب وصالتان تجربه كنيد. 

عروس خانوم و آقا داماد عزيز ،  مطلبي كه خوانديد براي راهنمايي شما در خصوص شيوه صحيح قرارداد بستن با  تالار  روز عروسيتان است. اگر شما هم تجربه  و يا ايده اي در خصوص  عقد  قرار داد بستن با مزون تالار عروسي داريد يا نكته اي در اين مورد به نظرتان  ميرسد در بخش " شما چه فكر ميكنيد" برايمان بنويسيد تا عروس و داماد هاي   ديگر هم با اين موارد آشنا شوند . 

 

 

آتليه عروس

آرايش عروس

تالار عروسي

تشريفات عروسي

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۴۲:۰۷ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب