نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 2362
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

پاك سازي پوست يكي از مواردي است كه باعث شادابي و زيبايي طبيعي پوست صورت شما مي شود. براي پاك سازي پوست، روش هاي متفاوتي وجود دارد، ولي نيازي به روش هاي پيچيده و وقت گير براي پاك سازي پوست نيست.

اگر وقتي جلوي آينه دقيق به پوست‌تان نگاه مي‌كنيد به دانه‌هاي سر سياه ريزي روي بيني و گاهي گونه‌ها برمي‌خوريد كه پوست‌تان را از شفافيت و صافي خارج كرده وكدر نشان مي‌دهد. چاره كار يك پاكسازي ساده است؛ چرا كه براي تميز كردن پوست و پاك‌سازي آن اصلا احتياجي به آرايشگاه و مطب و متخصص نيست و خودتان مي‌توانيد اين پاك‌سازي را در منزل انجام دهيد تا دانه‌هاي سياه و جوش‌هاي زيرپوستي مرده را پاك كنيد و به پوست شادابي ببخشيد. اگر نمي‌خواهيد از مواد شيميايي استفاده كنيد راه‌هاي خانگي هم براي اين‌كارجواب مي‌دهد.


مرحله اول: صورت را تميز كنيد
اول از همه صورت را با پنبه و شير پاك‌كن خوب تميز كنيد. البته مي‌توانيد در اين مرحله به جاي شير پاك كن براي پوست‌هاي خشك از شير، براي پوست‌هاي چرب از آبليمو و براي پوست‌هاي معمولي از ماست استفاده كنيد. يادتان باشد طرز كشيدن پنبه بايد از پايين به بالا باشد. بعد از پاك كردن نوبت تميز كردن صورت با پنبه و لوسيون است. توجه كنيد روي تمام لوسيون‌ها نوشته شده كه مخصوص چه نوع پوستي است. از طرفي بهتر است بدانيد كه عرق شاه‌تره و كاسني از آن دست لوسيون‌هايي هستند كه براي هر نوع پوستي جواب مي‌دهند.

 

مرحله دوم: پوست را ماساژ دهيد
اين مرحله يعني ماساژ صورت چندان الزامي نيست اما اگر حوصله داشته‌ باشيد، مي‌تواند حسابي كمك‌كننده باشد؛چرا كه اين عمل باعث به جريان افتادن هر چه بهترخون در پوست شده و به صورت ،شادابي و زيبايي مي‌دهد. براي ماساژ دادن از روغن ماساژ يا روغن بچه مي‌توانيد استفاده كنيد البته اگر پوستي چرب يا مستعد آكنه داريد در انتخاب روغن دقت بيشتري داشته‌ باشيد؛ مي‌توانيد از روغني مغذي كه داراي تركيبات قابض است، استفاده كنيد. روغن فندق، گلرنگ، سبوس برنج يا روغن دانه انگور براي پوست‌هاي چرب مناسب است. يادتان نرود كه ماساژ بايد با دو انگشت بلند و بسيار آهسته انجام گيرد.

 

مرحله سوم: پوست را بخور دهيد
مهم‌ترين مرحله براي پاكسازي پوست بخور دادن و آماده‌سازي آن براي پاكيزگي است. به اين ترتيب كه داخل ظرفي 2 ليوان آب را با يك قاشق غذاخوري بابونه مخلوط كرده و روي شعله گاز بگذاريد تا كاملا به جوش بيايد. سپس از روي شعله برداشته و به وسيله يك حوله كه روي سر مي‌اندازيد صورت‌تان را 20 دقيقه بخور دهيد تا كاملا منفذهاي پوستي باز شده و دانه‌هاي سر سياه براي بيرون آمدن از زير پوست آماده شوند. 
اگر پوستي مستعد آكنه داريد پيشنهاد مي‌كنيم از گياه شاه‌تره استفاده كنيد چرا كه خواص بي‌نظيري در پاكسازي پوست و پيشگيري از بروز جوش صورت و درمان آن دارد. بخور اين گياه علاوه بر خاصيت ضد جوش به داشتن پوستي شفاف و با طراوت نيز كمك مي‌كند. يادتان باشد كه بسياري از درمانگران نوشيدن عرق شاه‌تره يا جوشانده آن را بهترين داروي ضدجوش مي‌دانند.

 

مرحله چهارم: كثيفي‌ها را در بياوريد
در اين مرحله بعضي از دانه‌هاي سر سياه بزرگ را مي‌توانيد جلوي آينه با فشار دادن بين دو انگشت خارج كنيد و حتما تا ريشه‌اي كه به رنگ سفيد است ادامه داده تا كاملا تخليه شود و سپس با پنبه آغشته به الكل سفيد آن را ضدعفوني كنيد اما دانه‌هاي بسيار ريزتر و كوچك‌تر را با وسيله‌اي كه مخصوص پلينگ است و در فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي يافت مي‌شود، خارج سازيد.اين وسيله به شكل ميله‌اي است كه سر آن حلقه‌اي شكل بوده وشما مي‌توانيد پس از ضد عفوني كردن آن با الكل سفيد با كشيدن اين حلقه روي پوست از پايين به بالا چه ناحيه بيني و چه بقيه قسمت‌هاي ديگر صورت، تمام جوش‌هاي ريز سر سياه را كه توسط بخور براي بيرون آمدن آماده شده‌اند خارج سازيد. هر بار كه اين وسيله حلقه‌اي شكل را روي پوست مي‌كشيد حتما با يك پنبه آغشته به الكل سفيد آن را ضدغفوني كرده و دوباره كار را ادامه دهيد. (خودتان نيز مي‌توانيد اين وسيله ساده را با يك مفتول سيمي‌كه خيلي هم نرم نباشد به شكل يك ميله ساده با سري حلقه‌اي شكل درست كنيد و از آن استفاده كنيد). البته ما توصيه مي‌كنيم كه اگر براي‌تان مقدور است اين كار را به پزشك متخصص بسپاريد.


مرحله پنجم: نوبت ماسك است
پس از خارج‌سازي جوش‌هاي سر سياه و زيرپوستي و جرم‌هاي روي پوست كه حتما بايد بلافاصله پس از بخور انجام شود، از ماسك‌هاي ماست و جوانه گندم (يك قاشق غذاخوري ماست كم‌چرب را با يك قاشق چاي‌خوري آرد جوانه گندم يا آرد نان سنگك مخلوط كنيد) يا ماسك نشاسته (يك قاشق ماست كم‌چرب را با يك قاشق چاي‌خوري نشاسته مخلوط كنيد) و به آرامي روي پوست‌تان به حالت دوراني و ماساژ بماليد و پس از ربع ساعت با آب سرد و خنك بشوييد. اگر منافذ پوستي باز داريد مي‌توانيد سفيده تخم‌مرغ زده شده را با ۲ قاشق سوپ‌خوري شير بدون چربي مخلوط كنيد.

 

مرحله ششم: پوست را تازه كنيد
كار شما تقريبا تمام شده‌است اما ممكن است كمي پوست‌تان خشك شده ‌باشد بنابراين استفاده از كرم مرطوب‌كننده لازم است؛ يادتان باشد كه كرم مرطوب‌كننده را حتما بايد مناسب با نوع پوست‌تان انتخاب كنيد مثلا اگر پوستي چرب داريد بايد مرطوب‌كننده بدون چربي به پوست بماليد؛ البته مي‌توانيد ‌براي طراوت و شادابي و شفافيت بيشتر پوست ،يك عدد خيار با پوست را ريز رنده كرده، يك قاشق مرباخوري گلاب به آن اضافه كرده وبه حالت خوابيده، به آرامي‌روي پوست بماليد و پس از 10 دقيقه با آب سرد و خنك بشوييد.

 

سرتان شلوغ است؟
اگر جزو افرادي هستيد كه وقت كافي براي رسيدگي به پوست صورتتان نداريد و احساس ميكنيد كه پوست صورتتان شادابي و تازگي اش را از دست داده براي شما راه حل اختصاصي داريم؛ براي آّبرساني به پوست صورت كه دچار كمبود آب شده و طراوتش را به كلي از دست داده از آبرسان سنت ايوز استفاده كنيد ، برندي كه رتيه اول محصولات پاكسازي پوست در آمريكا را دارد .

در مراحل بعدي و با استفاده همزمان از آبرسان هاي پوست و مراقبت هاي اوليه ، از ياد نبريد كه بعد از برگشتن از سركار حتما پوست صورتتان را با پاك كننده هاي عمقي يا تونر ها پاك كنيد . يكي از بهترين ها در بين محصولات پاك سازي كننده پوست ، كه طراوت و شادابي پوست را احيا ميكند تونر درخت چاي اوريفليم است.

 

شما چقدر براي زيبايي و سلامت پوست تان وقت مي گذاريد؟ براي پاكسازي پوست خانه را ترجيح مي دهيد يا آرايشگاه؟

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۵۵:۵۹ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب