نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 17
دیروز : 21
افراد آنلاین : 1
همه : 2488
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سوالات دوران نامزدي

در دوران نامزدي اين سوالات جنسي را از همسرتان بپرسيد


بسياري از زوج هاي جوان پس از عقد و در دوران نامزدي نمي دانند كدام سوالات را درباره روابط جنسي و زناشويي بايد از همسر آينده شان بپرسند و به دليل عدم پرسيدن برخي سوالات و پرسش هاي جنسي در روزهاي نامزدي پس ازدواج و عروسي به مشكلات بزرگي بر مي خورند.

 

بسياري از زوجهاي جوان به دليل عدم آشنايي و در پاره اي از موارد نبود آگاهي كا في درباره نحوه برخورد با روابط عاطفي و زناشويي بين همسران ، با مشكلاتي مواجه هستند، كه متاسفانه اين مشكلات در برخي از موارد تبديل به بحران هاي خانوادگي مي گرد كه آثار آن در معضلاتي همچون افزايش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبي جنسي و…. قابل مشاهده مي باشد . سيمرغ با هدف پيش گيري از ايجاد اين گونه مشكلات و با احترام به حريم خانواده ، جهت افزايش دانايي زوجهاي جوان و كمك به بهبود واستحكام روابط همسران اقدام به تهيه و ارائه مطلب زير نموده است.

 

صحبت كردن درباره مسائل جنسي، بايد در جلسات نهايي خواستگاري انجام شود. پس از آن كه تحقيقات كامل شد و دو طرف رضايت خود را براي ازدواج اعلام كردند بهترين زمان است، اما به ياد داشته باشيد در اين كار بايد حرمت خود و همسر آينده تان را نگاه داريد، اگرچه قصد ازدواج شما قطعي است، اما بدانيد هنوز هم در معرض محك و سنجش از سوي فرد مقابلتان هستيد.

 

بنابراين با اشاره اي كوتاه طرف مقابل تان را متوجه اين نكته كنيد كه تمايل داريد در اين زمينه هم، صحبتي داشته باشيد. پذيرش يا عدم پذيرش، نحوه مواجه شدن با سوالات، چگونگي پاسخگويي به پرسش ها، علائم غيركلامي قابل مشاهده هنگام پاسخگويي (شرم و حيا، سر به پايين انداختن، سرخ شدن، نگاه هاي تيز، خيره و…) فرد مقابل بسيار مهم است و شما را متوجه بسياري از مواردي كه شايد برايتان ناملموس بوده است، مي كند. پس شما مي توانيد ارزيابي نهايي خود را سنجش اين مولفه مهم زندگي قرار دهيد.

 

از آنجا كه صحبت درباره مسائل جنسي بين دو نامحرم، جزو حرف هاي ممنوعه در اين دوران است و يك تابوي اجتماعي قلمداد مي شود، بهتر است صريحا درباره مسائل جنسي پرسش نكنيد و خود را در معرض تهمت قرار ندهيد. با يك پرسش مستقيم ممكن است فرد مقابلتان با خودش به قضاوت نادرست بنشيند و شما را اهل ارتباطات نادرست بداند كه براحتي توانستيد چنين پرسشي داشته باشيد.

 

اگر اصرار در پرداختن به جزئيات رفتار جنسي را در گفتار او مشاهده كرديد، بسيار احتياط كنيد و دقت داشته باشيد واكنش ها و نگرش ها، حساسيت ها و پرسش هاي جزئي مي تواند نشاني از وسواس جنسي يا برخي از ويژگي هاي نامطلوب اخلاقي باشد.

 

 
دردوران نامزدي تان اين سوالات را بپرسيد

به طوري كاملا محترمانه و با الفاظ غير محرك سوالات خود را بپرسيد. سعي كنيد سوالاتي بپرسيد كه نگرش ها و جهتگيري هاي كلي فرد را مشخص كند. از وارد شدن به جزئيات مساله بپرهيزيد. لازم است در حين پرسش به رفتار فرد مقابل توجه داشته باشيد. اگر اصرار در پرداختن به جزئيات رفتار جنسي را در گفتار او مشاهده كرديد، بسيار احتياط كنيد و دقت داشته باشيد واكنش ها و نگرش ها، حساسيت ها و پرسش هاي جزئي مي تواند نشاني از وسواس جنسي يا برخي از ويژگي هاي نامطلوب اخلاقي باشد.

 

نمونه اي از سوالات قابل پرسش جنسي در دوران نامزدي

_ در دوران مجردي با نيازهاي جسمي، جنسي و روحي و رواني خود چه مي كرديد؟

_ شما درباره مسأله رابطه جنسي چه ديدگاهي داريد؟

_ در مورد جايگاه مسائل جنسي در زندگي زناشويي چه نظري داريد؟

_ چقدر در زندگي به رابطه جنسي بها مي دهيد؟

_ چقدر در زمينه مسائل جنسي اطلاعات داريد؟

_ از چه منابعي اطلاعات جنسي را دريافت كرده ايد؟

_ به نظر شما نقش اصلي زن/ مرد در رابطه جنسي چيست؟

_ به نظر شما انتظارات زن و مرد از رابطه جنسي متفاوت است؟ چرا؟

_ نظر شما در مورد جذابيت هاي جسماني ـ جنسي همسر آينده تان چيست؟

_ از روش هاي محبت كردن و عشق ورزيدن چقدر اطلاع داريد؟

_ آيا خود را به لحاظ جنسي، فردي سالم مي دانيد؟

_ چقدر با مشكلات جنسي و انحرافات جنسي آشنايي داريد؟

_ انتظارات و سليقه هاي جنسي شما چگونه است؟

_ وجود فرزند چقدر براي شما ضرورت دارد؟

_ نظر شما درباره زمان فرزنددار شدن چيست؟ آيا نظر خاصي داريد؟ چرا؟

_ آيا حاضريد براي آگاهي بيشتر و دقيق تر از روش هاي جلوگيري از بارداري به متخصص زنان و زايمان يا متخصص مربوط مراجعه كنيد؟

_ آيا اصرار داريد كه بلافاصله بعد از ازدواج فرزنددار شويد، چرا؟

با پاسخ به اين پرسش ها مي توانيد مانند ديگر ابعاد ارزيابي هاي خود، اين مولفه مهم را نيز مورد بررسي قرار دهيد و يك نماي كلي از رابطه جنسي و چگونگي آن در ذهن خود داشته باشيد تا بعدها در زمان عقد آن را تكميل تر كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۲۶:۳۰ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب