نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 2417
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

روغن نارگيل يكي از هديه هاي طبيعت براي داشتن پوست و موي زيباست. به دليل خواص روغن نارگيل در تهيه لوسيون ها و مواد آرايشي از آن استفاده مي شود. در اين مطلب خواص روغن نارگيل براي درخشندگي و شادابي پوست و مو آورده شده است.

روغن نارگيل يك روغن خوشبو است كه براي پوست و موي شما فوايد زيادي دارد. بطور حتم برخي از اين مزايا را تا به حال نشنيده ايد. اما با دانستن اين نكات از همين امروز مشتري روغن نارگيل مي شويد.

پاك كردن آرايش

اگر عادت داريد چشم هايتان را زياد آرايش كنيد و ازطرفي دل تان مي خواهد براي پاك كردن چشم ها از يك محلول گياهي و طبيعي كمك بگيريد، به سراغ روغن نارگيل برويد. در اين صورت لازم نيست كه از انواع شير پاك كن يا ساير محلول هاي شيميايي كمك بگيريد. كافيست يك تكه پنبه را به مقدار كمي روغن نارگيل آغشته كرده و روي چشم هايتان بماليد. حتي مي توانيد براي تميز و مرطوب كردن اطراف چشم ها هم از اين روغن مفيد استفاده كنيد. بعد از اينكه مواد آرايشي داخل روغن حل شد، حتما با كمك آب پوست و چشم هايتان را بشوييد.

صاف كردن موهاي وزكرده

افرادي كه موهاي خشك و آسيب ديده دارند موهايشان به سرعت وز مي كند. اگر شما هم چنين موهايي داريد براي داشتن موهايي زيبا و خوش حالت از مصرف روغن نارگيل غافل نشويد. مقدار كمي روغن نارگيل را با حرارت ملايم گرم كنيد و سپس آن را كف دست تان بريزيد. در مرحله بعد با كف دست و انگشتان روغن را لابه لاي موهايتان پخش كنيد. در اين صورت موهايتان به سرعت نرم مي شود. مي توانيد يك ساعت قبل از حمام موهايتان را با روغن نارگيل نرم كرده و سپس دوش بگيريد. در صورتيكه موهاي شما خيلي آسيب ديده است ميتوانيد از ماسك موي تقويت كننده و آّبرسان برند باباريا حاوي روغن نارگيل استفاده كنيد.

خوشبو كننده بدن

در بين تركيبات روغن نارگيل اسيد لوريك وجود دارد. اين اسيد باكتري هاي توليد كننده بوهاي ناخوشايند را از بين مي برد. بنابراين اگر به عطر و ادكلن ها حساسيت داريد مي توانيد براي خوشبو كردن بدن تان روغن نارگيل مصرف كنيد. مقداري از روغن نارگيل را روي پنبه بماليد و آن را روي قسمت هايي از بدن بماليد كه تجمع غدد توليد كننده عرق در آن مناطق بيشتر است (مانند زير بغل). در اين صورت بدن شما در تمام طول روز خوشبو باقي مي ماند. بدين ترتيب با كمك يك روغن طبيعي و ارزان، پوست شما نرم و خوشبو مي شود.

به غير از روغن نارگيل، ميتوانيد از اين لوسيون بدن كه متشكل از شير نارگيل و گل اركيده است نيز استفاده كنيد.

كاهش چين و چروك ها

عروس خانم هايي كه از بابت چين و چروك پوست صورت شان نگراني دارند، مصرف روغن نارگيل را فراموش نكنند. استفاده از اين روغن بويژه براي كاهش چين و چروك دور چشم توصيه مي شود و پوست صورت را نرم مي كند. علاوه بر اين مهمترين مزيت روغن نارگيل اين است كه كلاژن سازي پوست را افزايش مي دهد كه اين موضوع كليد اصلي جواني پوست است. بنابراين براي اينكه جوان تر از سن تان به نظر برسيد، يك شيشه روغن نارگيل هم در كنار ساير لوازم آرايشي داشته باشيد.

مرطوب كننده روزانه

متخصصان زيبايي روغن نارگيل را به عنوان يك مرطوب كننده قدرتمند مي شناسند كه به سرعت جذب پوست مي شود و مدت زماني طولاني پوست را مرطوب نگه مي دارد. پس مقداري از اين روغن را داخل شيشه كوچكي داشته باشيد و بويژه در فصول سرد سال براي پيشگيري از خشكي و شكنندگي پوست تان از آن استفاده كنيد. اگر در هواي سرد لب هاي شما دچار خشكي يا ترك مي شود مقداري روغن نارگيل را با انگشت روي لب هايتان بماليد تا اين مشكل را خيلي زود برطرف كنيد.

ژل اصلاح

در صورتيكه پوست شما بسيار حساس است و هنگام شيو كردن به سرعت زخم مي شود، به جاي خريد ژل هاي اصلاح از روغن نارگيل استفاده كنيد. خاصيت مرطوب كنندگي روغن نارگيل التهابات پوست شما را از بين مي برد و بعد از اصلاح دچار خارش پوست نمي شويد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۴۱:۰۷ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب