نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 11
افراد آنلاین : 1
همه : 2425
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
راهنماي انتخاب تالار براي جشن عروسي

تمام زحماتي كه از چند ماه قبل براي مراسم عروسيتان كشيده ايد در باغ يا تالاري كه انتخاب ميكنيد نمايش داده ميشود،چيدمان ميزها ،جايگاه عروس و داماد و البته طعم غذاي جشن هر يك در جاي خود مهم هستند پس با دقت انتخاب كنيد تا بهترين باشيد

 

تحريريه نوعروس /ياسمين ثريا:حتما از مدت‌ها قبل به شكل و شمايل جشن، آذين‌بندي، سرويس جواهرات، حلقه، لباس عروسي، مدل آرايش و موي خود فكر كرده‌ايد اما تمامي اين ملزومات جشن عروسي بايد در يك محل مناسب گرد هم بيايند؛ اين محل تالار يا باغي است كه انتخاب مي‌كنيد. بسياري از نامزدها تصور مي‌كنند همين كه يك تالار يا باغ با قيمتي مناسب را يافتند بهترين جشن عروسي تاريخ را مطابق ميل‌شان در آن برپا خواهند كرد اما افراد باتجربه مي‌گويند در انتخاب تالار و باغ بايد به نكات مهمي توجه كرد كه در غير اين صورت جشن عروسي شما تبديل به يك فاجعه و آبروريزي خواهد شد. 

1. حتما با نامزدتان مشورت كنيد 
در برخي خانواده‌ها رسم است كه داماد و خانواده‌اش خودشان محل عروسي را انتخاب مي‌كنند چون معتقدند تمام هزينه جشن را خودشان تقبل مي‌كنند پس عروس و خانواده‌اش در اين مورد حق نظر دادن ندارند اما اين روش اصلا عاقلانه و منصفانه نيست. شما و نامزدتان بايد بنا به امكاناتي كه در دست داريد عقل‌هاي‌تان را روي هم بريزيد و بهترين تالار يا باغ را با هم انتخاب كنيد.

2. به وضعيت آب‌و‌هوايي دقت كنيد
برپايي جشن عروسي در يك باغ واقعا رويايي است اما باغ تنها در فصول به خصوصي از سال براي عروسي مناسب است پس بسته به اين‌كه در كدام نقطه كشور و با چه آب‌و‌هوايي زندگي مي‌كنيد بايد مطمئن شويد كه در محدوده تاريخ جشن عروسي شما آب و هوا آفتابي است يا ابري و باراني؟ بهتراست زماني را براي عروسي خود در باغ انتخاب كنيد كه دماي هوا حدود 25 – 35 درجه سانتي‌گراد باشد در غير اين صورت باغ آن‌قدر گرم يا سرد است كه نمي‌توانيد از فضاي باز و زيباي آن استفاده كنيد و تمام هزينه‌اي كه براي آذين بندي و زيباسازي باغ پرداخته ايد، هدر مي‌رود و مجبور خواهيد شد چادري برپا كنيد و هزينه دستگاه‌هاي برودتي و حرارتي را هم بپردازيد. مثلا اگر ساكن تهران هستيد فقط از محدوده زماني 15 فروردين تا پايان شهريورماه مي‌توانيد در باغ عروسي برگزار كنيد زيرا ساعت جشن شما از عصر به بعد است و حتي در ايام عيد و اوايل مهرماه هم هواي عصر و شب سرد است خصوصا اگر باغ اطراف تهران باشد.



3. محل دوري را انتخاب نكنيد
بهتر است در انتخاب مكان جشن عروسي خود توجه ويژه‌اي به رفت‌و‌آمد خودتان و مهمان‌ها داشته باشيد. بسياري از تالار‌ها و باشگاه‌هاي شهر در خيابان‌ها و مراكز اصلي شهر قرار دارند اما در انتخاب باغ و پاركينگ‌ بايد دقت بيشتري به خرج دهيد و ببينيد آيا نشاني اين مكان‌ها براي مهمان‌ها سرراست است؟ مهمان‌هاي شما بيشتر از كدام نقطه شهر به آنجا مي‌آيند؟ مثلا اگر بيشتر مهمان‌ها در شرق تهران زندگي مي‌كنند اصلا عاقلانه نيست باغي را در نزديكي كرج اجاره كنيد زيرا مهمان‌ها با اين وضعيت ترافيك براي رسيدن سروقت بايد 2 ساعت زودتر از منزل راه بيفتند تا سر وقت به جشن برسند.

 4. تعداد دقيق مهمان‌ها را مشخص كنيد
بسته به بودجه‌تان ممكن است بخواهيد يكي از باشكوه‌ترين تالارهاي تهران را با تعداد مهمان‌ كمتر اجاره كنيد اما اگر تعداد مهمان‌هاي‌تان را نمي‌توانيد كم كنيد بايد حتما محلي را برگزينيد كه گنجايش تعداد مهمان هاي مورد نظر شما را داشته باشد بسياري از باغ‌ها يا تالارها چند سالن دارند مثلا يكي براي زير 100 نفر و يكي براي 200 نفر و ديگري براي بالاي 500 نفر مهمان.

5. تاريخ عروسي انتخاب‌هاي شما را محدود مي‌كند
بسياري از مجلل‌ترين تالارها و باغ‌هاي شهر معمولا براي اعياد و مناسبت‌هاي خاص از قبل اجاره مي‌شوند پس اگر محل به خصوصي را مد نظر داريد و هميشه دوست داشته‌ايد عروسي‌تان در آن برگزار شود بهتر است حتما از چند ماه جلوتر به آنجا سر بزنيد،همه امكانات را بررسي كنيد و در صورت توافق قرار داد ببنديد. در برخي موارد هنگام مناسبت‌هاي خاص نرخ اجاره تالار يا باغ افزايش مي‌يابد بنابراين اگر بودجه شما اين افزايش هزينه را پوشش نمي‌دهد، تاريخ عروسي‌تان را در يكي از روزهاي كاري هفته بيندازيد يا محلي ارزان‌تر را اجاره كنيد. 

6. امكانات محل را بررسي كنيد
بخشي از مهم‌ترين مواردي كه بايد به آنها توجه كنيد عبارتند از : مبلغ ورودي تالار يا باغ در روزهاي مشخص  مانند اعياد و آخر هفته؛  جايگاه ماشين عروس، پاركينگ (طبقاتي، روباز، سربسته)، اتاق عقد مجزا، اتاق عقد داخل سالن، سفره عقد، عاقد براي خطبه عقد، محل بازي كودكان، سفره خانه سنتي، كافي‌شاپ، دكوراسيون، لوسترهاي لوكس، نورپردازي، عكس‌برداري، فيلم‌برداري، موزيك، گل‌آرايي، بادكنك آرايي، مشعل‌آرايي، شمع آرايي، نورپردازي، نمايش و شعبده بازي، تزيينات ميز و صندلي‌ها، آرايشگاه، ميوه، شيريني، شستشوي ميوه، تهيه غذا، سرويس بهداشتي، خدمه، 
مهمان‌دار، نيروي امنيتي، آسانسور، و تلويزيون هاي شهري يا  LCD، LED، WiF


باقي مطالب را از مقاله راهنماي انتخاب تالار براي جشن عروسي در سايت نوعروس دنبال كنيد

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۳۶:۳۰ ] [ نوعروس ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب