نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13
دیروز : 21
افراد آنلاین : 1
همه : 2484
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

مدل هاي جديد بسته بندي خريد هاي بله برون با تزئينات شيك و زيبا در گالري عكس سايت دوشيزه جمع آوري شده است .هديه به عروس در مجلس بله برون و نامزدي شامل يك قواره كامل پارچه به اندازه يك پيراهن زنانه با با رنگ هاي شاد و زنده با توجه به سن و رنگ پوست عروس و بسته بندي و تزيين هديه به شكار زيبا و چشم گير ، خريد انگشترنشون و متمايز بودن انگشتر بله بران از حلقه براي پيشي گيري از شباهت آن به حلقه ازدواج با توجه به ساختار بدني و استخوان بندي دستها و انگشتان عروس در انتخاب انگشتربا بسته بندي و تزيين جعبه حاوي انگشتر به شكلي زيبا وچشم گير مراسم بله برون ميباشد.

وسايل بله برون چيست


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۱۸:۳۹ ] [ نوعروس ]

پاك سازي پوست يكي از مواردي است كه باعث شادابي و زيبايي طبيعي پوست صورت شما مي شود. براي پاك سازي پوست، روش هاي متفاوتي وجود دارد، ولي نيازي به روش هاي پيچيده و وقت گير براي پاك سازي پوست نيست.

اگر وقتي جلوي آينه دقيق به پوست‌تان نگاه مي‌كنيد به دانه‌هاي سر سياه ريزي روي بيني و گاهي گونه‌ها برمي‌خوريد كه پوست‌تان را از شفافيت و صافي خارج كرده وكدر نشان مي‌دهد. چاره كار يك پاكسازي ساده است؛ چرا كه براي تميز كردن پوست و پاك‌سازي آن اصلا احتياجي به آرايشگاه و مطب و متخصص نيست و خودتان مي‌توانيد اين پاك‌سازي را در منزل انجام دهيد تا دانه‌هاي سياه و جوش‌هاي زيرپوستي مرده را پاك كنيد و به پوست شادابي ببخشيد. اگر نمي‌خواهيد از مواد شيميايي استفاده كنيد راه‌هاي خانگي هم براي اين‌كارجواب مي‌دهد.


مرحله اول: صورت را تميز كنيد
اول از همه صورت را با پنبه و شير پاك‌كن خوب تميز كنيد. البته مي‌توانيد در اين مرحله به جاي شير پاك كن براي پوست‌هاي خشك از شير، براي پوست‌هاي چرب از آبليمو و براي پوست‌هاي معمولي از ماست استفاده كنيد. يادتان باشد طرز كشيدن پنبه بايد از پايين به بالا باشد. بعد از پاك كردن نوبت تميز كردن صورت با پنبه و لوسيون است. توجه كنيد روي تمام لوسيون‌ها نوشته شده كه مخصوص چه نوع پوستي است. از طرفي بهتر است بدانيد كه عرق شاه‌تره و كاسني از آن دست لوسيون‌هايي هستند كه براي هر نوع پوستي جواب مي‌دهند.

 

مرحله دوم: پوست را ماساژ دهيد
اين مرحله يعني ماساژ صورت چندان الزامي نيست اما اگر حوصله داشته‌ باشيد، مي‌تواند حسابي كمك‌كننده باشد؛چرا كه اين عمل باعث به جريان افتادن هر چه بهترخون در پوست شده و به صورت ،شادابي و زيبايي مي‌دهد. براي ماساژ دادن از روغن ماساژ يا روغن بچه مي‌توانيد استفاده كنيد البته اگر پوستي چرب يا مستعد آكنه داريد در انتخاب روغن دقت بيشتري داشته‌ باشيد؛ مي‌توانيد از روغني مغذي كه داراي تركيبات قابض است، استفاده كنيد. روغن فندق، گلرنگ، سبوس برنج يا روغن دانه انگور براي پوست‌هاي چرب مناسب است. يادتان نرود كه ماساژ بايد با دو انگشت بلند و بسيار آهسته انجام گيرد.

 

مرحله سوم: پوست را بخور دهيد
مهم‌ترين مرحله براي پاكسازي پوست بخور دادن و آماده‌سازي آن براي پاكيزگي است. به اين ترتيب كه داخل ظرفي 2 ليوان آب را با يك قاشق غذاخوري بابونه مخلوط كرده و روي شعله گاز بگذاريد تا كاملا به جوش بيايد. سپس از روي شعله برداشته و به وسيله يك حوله كه روي سر مي‌اندازيد صورت‌تان را 20 دقيقه بخور دهيد تا كاملا منفذهاي پوستي باز شده و دانه‌هاي سر سياه براي بيرون آمدن از زير پوست آماده شوند. 
اگر پوستي مستعد آكنه داريد پيشنهاد مي‌كنيم از گياه شاه‌تره استفاده كنيد چرا كه خواص بي‌نظيري در پاكسازي پوست و پيشگيري از بروز جوش صورت و درمان آن دارد. بخور اين گياه علاوه بر خاصيت ضد جوش به داشتن پوستي شفاف و با طراوت نيز كمك مي‌كند. يادتان باشد كه بسياري از درمانگران نوشيدن عرق شاه‌تره يا جوشانده آن را بهترين داروي ضدجوش مي‌دانند.

 

مرحله چهارم: كثيفي‌ها را در بياوريد
در اين مرحله بعضي از دانه‌هاي سر سياه بزرگ را مي‌توانيد جلوي آينه با فشار دادن بين دو انگشت خارج كنيد و حتما تا ريشه‌اي كه به رنگ سفيد است ادامه داده تا كاملا تخليه شود و سپس با پنبه آغشته به الكل سفيد آن را ضدعفوني كنيد اما دانه‌هاي بسيار ريزتر و كوچك‌تر را با وسيله‌اي كه مخصوص پلينگ است و در فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي يافت مي‌شود، خارج سازيد.اين وسيله به شكل ميله‌اي است كه سر آن حلقه‌اي شكل بوده وشما مي‌توانيد پس از ضد عفوني كردن آن با الكل سفيد با كشيدن اين حلقه روي پوست از پايين به بالا چه ناحيه بيني و چه بقيه قسمت‌هاي ديگر صورت، تمام جوش‌هاي ريز سر سياه را كه توسط بخور براي بيرون آمدن آماده شده‌اند خارج سازيد. هر بار كه اين وسيله حلقه‌اي شكل را روي پوست مي‌كشيد حتما با يك پنبه آغشته به الكل سفيد آن را ضدغفوني كرده و دوباره كار را ادامه دهيد. (خودتان نيز مي‌توانيد اين وسيله ساده را با يك مفتول سيمي‌كه خيلي هم نرم نباشد به شكل يك ميله ساده با سري حلقه‌اي شكل درست كنيد و از آن استفاده كنيد). البته ما توصيه مي‌كنيم كه اگر براي‌تان مقدور است اين كار را به پزشك متخصص بسپاريد.


مرحله پنجم: نوبت ماسك است
پس از خارج‌سازي جوش‌هاي سر سياه و زيرپوستي و جرم‌هاي روي پوست كه حتما بايد بلافاصله پس از بخور انجام شود، از ماسك‌هاي ماست و جوانه گندم (يك قاشق غذاخوري ماست كم‌چرب را با يك قاشق چاي‌خوري آرد جوانه گندم يا آرد نان سنگك مخلوط كنيد) يا ماسك نشاسته (يك قاشق ماست كم‌چرب را با يك قاشق چاي‌خوري نشاسته مخلوط كنيد) و به آرامي روي پوست‌تان به حالت دوراني و ماساژ بماليد و پس از ربع ساعت با آب سرد و خنك بشوييد. اگر منافذ پوستي باز داريد مي‌توانيد سفيده تخم‌مرغ زده شده را با ۲ قاشق سوپ‌خوري شير بدون چربي مخلوط كنيد.

 

مرحله ششم: پوست را تازه كنيد
كار شما تقريبا تمام شده‌است اما ممكن است كمي پوست‌تان خشك شده ‌باشد بنابراين استفاده از كرم مرطوب‌كننده لازم است؛ يادتان باشد كه كرم مرطوب‌كننده را حتما بايد مناسب با نوع پوست‌تان انتخاب كنيد مثلا اگر پوستي چرب داريد بايد مرطوب‌كننده بدون چربي به پوست بماليد؛ البته مي‌توانيد ‌براي طراوت و شادابي و شفافيت بيشتر پوست ،يك عدد خيار با پوست را ريز رنده كرده، يك قاشق مرباخوري گلاب به آن اضافه كرده وبه حالت خوابيده، به آرامي‌روي پوست بماليد و پس از 10 دقيقه با آب سرد و خنك بشوييد.

 

سرتان شلوغ است؟
اگر جزو افرادي هستيد كه وقت كافي براي رسيدگي به پوست صورتتان نداريد و احساس ميكنيد كه پوست صورتتان شادابي و تازگي اش را از دست داده براي شما راه حل اختصاصي داريم؛ براي آّبرساني به پوست صورت كه دچار كمبود آب شده و طراوتش را به كلي از دست داده از آبرسان سنت ايوز استفاده كنيد ، برندي كه رتيه اول محصولات پاكسازي پوست در آمريكا را دارد .

در مراحل بعدي و با استفاده همزمان از آبرسان هاي پوست و مراقبت هاي اوليه ، از ياد نبريد كه بعد از برگشتن از سركار حتما پوست صورتتان را با پاك كننده هاي عمقي يا تونر ها پاك كنيد . يكي از بهترين ها در بين محصولات پاك سازي كننده پوست ، كه طراوت و شادابي پوست را احيا ميكند تونر درخت چاي اوريفليم است.

 

شما چقدر براي زيبايي و سلامت پوست تان وقت مي گذاريد؟ براي پاكسازي پوست خانه را ترجيح مي دهيد يا آرايشگاه؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۵۵:۵۹ ] [ نوعروس ]

معمولاً مراجعه به مشاوره زماني كه هنوز هيچ صحبتي بين افراد نشده است، مناسب نيست، همان طور كه مراجعه افراد بعد از مدت ها حرف زدن و رابطه داشتنو شكل گرفتن علاقه، تاثير چنداني ندارد، بنابراين بهترين زمان براي مراجعهبه مشاور زماني است كه فرد آمادگي دارد و حداقل 8 تا 10ساعت با طرف مقابل درباره مسائل مختلف گفت وگو كرده است.

 

 

مشاور ازدواج هيچ وقت به شما نمي گويد كه اين كار را بكنيد يا نكنيد. وظيفه مشاور آگاه كردن است. او مي گويد كه نتيجه چنين ازدواجي چه خواهد بود تا شما خودتان دست به انتخاب بزنيد.

اين روزها كارشناسان بسياري توصيه مي كنند كه زوج هاي جوان قبل از آغاز زندگي مشترك حتماً با مشاور معتمد مشورت كنند. اين توصيه از آنجا جدي شده كه رسانه ها در سال هاي گذشته آمار نگران كننده اي را در خصوص طلاق زوجين به خصوص در 5 سال اول زندگي مشترك منتشر كرده اند. به همين دليل است كه بحث نياز جدي به مشاوره قبل از ازدواج براي زوج هاي جوان مطرح مي شود.

متاسفانه در كشور ما زوج ها خيلي وقت ها اطلاع كافي از مشاوره هايي كه مشاوران در اختيار آنها مي گذارند ندارند، يا گاهي احساس مي كنند چون به حد مطلوبي از استقلال مالي و خانوادگي رسيده اند، مي توانند بدون مشورت با افراد ديگر بهترين انتخاب را داشته باشند.

عده اي هم در انتخاب مشاور اشتباه مي كنند و با مشورت دوستانشان برخي ملاك هاي كليشه اي را براي همسرشان در نظر مي گيرند و زماني كه دختر يا پسري با اين شرايط را پيدا مي كنند احساس مي كنند به آن زوج رويايي رسيده اند و به صورت هيجاني دست به انتخاب مي زنند.

اين ملاك ها اگرچه ملاك هاي عرفي جامعه ما هستند ولي در عرف اين ملاك ها نه به صورت جزئي بلكه به صورت كلي مورد توجه قرار گرفته است. در حالي كه روانشناس يا مشاور ازدواج، همه اين موارد را با فاكتورهاي جزئي مورد ارزيابي قرار مي دهد تا بتواند بررسي درست شخصيتي از زوجين ارائه دهد. يعني در واقع مشاور تلاش مي كند ديدگاه ها و اهداف زوجين را در زندگي مورد بررسي قرار بدهد و طرف مقابل را با اين ديدگاه ها و اهداف آشنا كند.

شناخت روي اين موضوعات در همان ابتداي تشكيل زندگي مشترك مهم است چون فقط با شناسايي اين جزئيات است كه زوج ها مي توانند به نتيجه برسند كه مي توانند با هم ادامه مسير بدهند يا نه. مثلا اگر زوجي مي خواهند به يك هدف مشترك برسند مشاور اين موضوع را طوري بررسي مي كند كه ببيند آيا اين زوج سرعت حركتشان براي رسيدن به آن هدف يكي هست يا خير؛ اگر يكي نباشد توصيه مي كند تا در مورد آن هدف بيشتر صحبت بكنند تا در آينده مشكلي برايشان پيش نيايد.

زن و مرد در مرحله اول به لحاظ رفتاري، خانوادگي، سبك زندگي و تحصيلات بايد مورد بررسي قرار بگيرند، كه اگر اين مرحله مثبت بود در مراحل ديگر بايد به لحاظ ذهني، و تفكراتي كه دارند بررسي شوند تا نكات مشترك و غير مشترك ذهني شان مشخص گردد بعد از اين هم نوع نگاه به زندگي و سرگرمي و تفريحاتي كه مي خواهند داشته باشند و لحظات مشتركشان مورد ارزيابي قرار مي گيرد. به نظرم همه اينها مرحله به مرحله است و بايد به صورت اجمالي بررسي شوند.

مشاوره قبل از ازدواج اگر بر اساس معيارها و شرايط مناسب انجام شود و فرد مشاوره دهنده از آگاهي و اطلاعات كافي برخوردار باشد، به دو طرف كمك زيادي خواهد كرد. بنابراين دو نفري كه براي مشاوره مراجعه مي كنند، بايد با صداقت كامل مسائل خود را با مشاور در ميان بگذارند و به عبارتي تسليم مشاور باشند و به اين نكته توجه داشته باشند كه مشاوران هيچ گاه توصيه به ازدواج نمي كنند، همان طور كه توصيه به طلاق نمي كنند.

در واقع آن ها با استفاده از تعاريف و فرمول هاي علمي و بررسي مولفه هاي تاثيرگذار در ازدواج، مسائل پيش روي جوانان را به آنان يادآوري و درصد موفقيت يك ازدواج و ريسك هاي آن را گوشزد مي كنند. مشاوران هيچ گاه اطلاعات خصوصي افراد را در اختيار طرف مقابل نمي گذارند بلكه دو طرف را متوجه تناقض ها مي كنند، بنابراين بهتر است جوانان قبل از ازدواج از مشاوران حاذق حوزه خانواده كمك بگيرند.

مشاوره قبل از ازدواج به يك فرآيند تخصصي تبديل شده و در همه جاي دنيا مرسوم است. اهميت اين مشاوره زماني مشخص مي شود كه به اين نكته توجه داشته باشيم انسان ها از يكديگر شناخت كافي ندارند، بنابراين به منظور دستيابي به اين شناخت براي ازدواج به كمك مشاور نياز داريم. محققان معتقدند كه مشاوره قبل از ازدواج آن قدر اهميت دارد كه انسان براي آن وقت زيادي بگذارد.

در واقع ازدواج تولد اختياري است و فرد به اختيار خود تصميم به تشكيل زندگي مشترك مي گيرد. بنابراين يك مشاور حاذق مي تواند به فرد در انتخاب احسن كمك كند. در منابع اسلامي به امر ازدواج بسيار توجه شده است و در بعضي روايات از آن به عنوان اكمال دين و همچنين عبارت قرآني «ميثاقاً غليظاً» ياد مي شود.

فردي آمادگي ازدواج دارد كه تعهد پايدار داشته باشد، يعني براي فردي كه وارد زندگي او شده است بار نباشد، زندگي بالنده اي داشته باشد، باعث آرامش وي شود، سرعت حركت او را به سمت تعالي و پيشرفت بيشتر كند و اگر چنين نباشد، در واقع ازدواج تنها براي رفع بخشي از نيازها خواهد بود كه به فرد براي پيشرفت و تعالي كمك نمي كند.

آمادگي و شناخت

در مشاوره ازدواج به دو فرآيند توجه مي شود؛ اول اين كه فرد بداند براي ازدواج آمادگي دارد يا نه و بعد از طرف مقابل شناخت كافي داشته باشد. فرد براي اين كه بداند آمادگي ازدواج دارد يا نه، مي تواند از مشاور كمك بگيرد. فردي آمادگي ازدواج دارد كه تعهد پايدار داشته باشد، يعني براي فردي كه وارد زندگي او شده است بار نباشد، زندگي بالنده اي داشته باشد، باعث آرامش وي شود، سرعت حركت او را به سمت تعالي و پيشرفت بيشتر كند و اگر چنين نباشد، در واقع ازدواج تنها براي رفع بخشي از نيازها خواهد بود كه به فرد براي پيشرفت و تعالي كمك نمي كند. بنابراين براي اين كه فرد ميزان آمادگي خود را برآورد كند مي تواند از مشاور حاذق در اين حوزه كمك بگيرد. مشاور بايد درباره موضوعات مختلف اطلاعات كافي داشته باشد و مولفه ها را بر اساس اهميت آن بررسي كند. در مشاوره قبل از ازدواج دو عامل آمادگي و آشنايي مهم است.

براي بسياري از افراد يك يا تعدادي از ملاك هاي كم اهميت محور توجه قرار مي گيرد و در صورتي كه بايد به مجموعه عوامل توجه كرد، بنابراين در مشاوره قبل از ازدواج مجموعه عواملي كه يك فرد بايد به آن توجه كند، بررسي مي شود.

به عنوان مثال ميزان تاثيرگذاري و بار ارزشي هر كدام از عوامل خانواده، زيبايي و اعتقادات مشخص است و مشاور با تعيين ريسك پذيري عوامل مختلف تعيين مي كند كه به عنوان نمونه در زمينه خانواده ها در زندگي آينده دو نفر احتمال ريسك وجود دارد يا نه ،او تشخيص مي دهد كه آيا فرد مي تواند از اين ريسك گذر كند يا نه و فرد را متوجه اين موضوع مي كند كه در زندگي آينده چه ميزان از وقت و انرژي خود را بايد صرف مديريت عوامل ريسك پذير و حذف و خنثي كردن آن ها كند. بر اساس مدل ملي ميانگيني از ارزش گذاري فاكتورها با خطاي 5 يا 6درصدي تعيين شده است و از طرفي هر يك از عوامل براي هر مشاوره به تنهايي و در كنار ساير عوامل سنجيده و ارزش گذاري مي شود.

به عنوان مثال دو نفري كه از نظر خانوادگي با يكديگر هماهنگ نيستند، ميزان ريسك پذيري اين عامل در كنار عوامل ديگر مانند آمادگي ازدواج يا پختگي سنجيده مي شود. يعني اگر كسي به پختگي لازم رسيده باشد ريسك ناهماهنگي خانواده ها را به راحتي پشت سر مي گذارد، اما اگر اين آمادگي را نداشت احتمالاً در 80درصد موارد وقت آن ها صرف برطرف كردن مشكلاتشان با خانواده ها خواهد شد. بنابراين براي هر فردي فاكتور خانواده در كنار ديگر عوامل معناي خاصي پيدا مي كند. وقتي فاكتورها با هم بررسي شود ميزان ريسك پذيري هر ازدواج مشخص مي شود.

عوامل موثر در ازدواج

عوامل موثر در ازدواج به دو دسته تقسيم مي شود؛ يكي عوامل پيش بيني كننده موفقيت ازدواج و ديگري عوامل حمايت كننده از ازدواج.به عنوان مثال اگر كسي همه فاكتورهاي مثبت را داشته باشد، اما دچار اختلال رواني باشد، اين مشكل همه فاكتورهاي مثبت را تحت الشعاع قرار مي دهد. بنابراين فردي كه دچار اختلال رواني است، ابتدا بايد سلامت خود را به دست آورد و بعد تصميم به ازدواج بگيرد؛ مگر اين كه يك متخصص با اطمينان كامل تاييد كند كه فرد مضطرب يا افسرده با ازدواج درمان مي شود. يا فردي كه با وجود سن مناسب، آمادگي لازم را براي ازدواج ندارد يعني نمي تواند به طرف مقابل اعتماد كند، نمي تواند سرمايه گذاري عاطفي داشته باشد، اراده ضعيفي دارد، هدفمند نيست، وفادار نيست و ... چنين فردي اگر ازدواج كند در واقع بايد خود را براي طلاق آماده كند.

بنابراين با يك مشاوره خوب قبل از ازدواج مي توان همه فاكتورها را سنجيد و آن ها را كنار هم قرار داد و به صورت دقيق به فرد گفت كه با چه مسائلي مواجه است.

البته نبايد لطف خدا و توكل به او را فراموش كرد؛ چنان كه بعضي معتقدند در ازدواج بايد تاييد خداوند هم باشد و اگر نيت فرد درست باشد، خداوند نيز به او كمك مي كند. افرادي كه براي مشاوره مي آيند، احتمالاً دچار ترديد هستند كه آيا اين فرآيند به آن ها كمك مي كند يا نه و بعضي به توصيه ديگران مراجعه مي كنند و عده اي هم با آگاهي به نزد مشاور مي آيند. در همه اين شرايط توصيه و تاكيد ما اين است كه افراد به اين موضوع توجه داشته باشند كه روان شناس الزاماً نمي تواند در مشاوره قبل از ازدواج موفق باشد مگر اين كه در اين زمينه تجربه داشته باشد.

اگر مشاور حاذق باشد، به افراد يادآوري مي كند كه در چه زمينه هايي اطلاعاتشان ناقص است و آن ها را راهنمايي مي كند كه بايد درباره چه موضوعاتي جلسه بگذارند و بيشتر صحبت كنند. به عنوان مثال كسي كه مدل زندگي ندارد و طرز فكر خود را مطرح نكرده است و يا فكر مي كند كه مي تواند همسر خود را تغيير دهد و ... نياز به مشاوره دارند. مشاور اين موضوعات را با دو طرف در ميان مي گذارد و وقتي اطلاعات آن ها كامل شد،ميگنا دات آي آر.دوباره مراجعه مي كنند و مشاور با انجام بررسي هاي لازم نتيجه را اعلام مي كند. افراد در مراجعه به مشاوره معمولاً بايد تسليم مشاور باشند و يا اگر در زمينه اي ترديد دارند، آن را با مشاور در ميان بگذارند.
معمولاً مشاوره قبل از ازدواج بايد پيش از تصميم قطعي انجام شود زيرا زماني كه تصميم به ازدواج قطعي شد، مشاور ديگر نمي تواند كاري جز اصلاح رابطه انجام دهد.

مشاوران معمولاً همان طور كه توصيه به ازدواج نمي كنند، به جدايي هم توصيه نمي كنند و مسئوليت آن بر عهده خود فرد است اما مشاور مسائل و مشكلات احتمالي را به افراد گوشزد مي كند. در مشاوره پيش از ازدواج، مشاور معمولاً مي داند كه علايق افراد شكل گرفته يا نه و وقتي اين افراد براي كمك گرفتن مراجعه مي كنند، ممكن است اطلاعات نادرستي دهند كه مشاور اين موارد را تشخيص مي دهد. در مراجعه براي مشاوره پيش از ازدواج، افراد سعي مي كنند خود را بهتر نشان دهند اما همه اين موارد براي مشاور قابل تشخيص است.

مشاوران به لحاظ اخلاقي اطلاعات خصوصي افراد را فاش نمي كنند، بنابراين مراجعه كنندگان بايد متوجه پيام هاي مشاور باشند به عنوان مثال شخصي با خانمي ديگر گفت وگو مي كند و همزمان براي مشاوره ازدواج با فرد ديگري هم مراجعه مي كند، وقتي مشاور متوجه مي شود مانع از ادامه مشاوره خواهد شد و به افراد اين نكته را يادآوري مي كند كه هنوز آمادگي ازدواج نداريد و يا اطلاعات ناقص است.

استقلال مالي چقدر مهم است؟

استقلال مالي شرط اول ازدواج است. يعني وقتي زوجي پيش مشاور مي روند پيش فرض مشاور اين است كه اين زوج با توجه به استقلال مالي شان تصميم به ازدواج گرفته اند مگر اينكه خلاف اين امر ثابت شود. فرهنگ عمومي خانواده هاي ما به گونه است كه اگر زوج استقلال مالي نداشته باشد حتما دخالت هاي نادرست و گاه و بيگاه خانواده ها در زندگي مشترك يك زوج به وجود خواهد آمد كه اين موضوع مي تواند به زندگي آنها لطمه بزند بنابراين ما توصيه مي كنيم كه زوج ها حتما قبل از ازدواج به استقلال مالي برسند و در طول زندگي مشترك اين مستقل بودن را حفظ كنند.

با اين اوصاف جاي عشق و وابستگي هاي عاطفي كجاست؟

بعضي ها مي گويند چون محبتي ميانشان شكل گرفته و عاشق هم هستند، مي توانند با مشكلات مالي بعد از ازدواج كنار بيايند. واقعيت اين است كه كسي منكر عشق نيست. اما مشاوران به افراد توصيه مي كنند زماني كه به شدت درگير يك رفتار عاطفي هستند تصميم نگيرند. چون در اين درگيري عاطفي نمي توانند نكات منفي را ببينند و سعي مي كنند همه موضوعات منفي را توجيه كنند.

البته مشاور ازدواج هيچ وقت به شما نمي گويد كه اين كار را بكنيد يا نكنيد. وظيفه مشاور آگاه كردن است. او مي گويد كه نتيجه چنين ازدواجي چه خواهد بود تا شما خودتان دست به انتخاب بزنيد. اما به هيچ وجه دو طرف را مجبور به انجام كاري نمي كند.

موضوع مهمي مثل ازدواج نگاه عاقلانه اي مي خواهد. مشاوران وظيفه دارند درباره آينده ازدواج با زوج ها صحبت كنند ولي حرف را تحميل نمي كنند. بنابراين كساني كه تصميم به مشاوره مي گيرند بهتر است كه بي طرفانه به مطب مشاوره بروند و اجازه دهند تا روند مشاوره به خوبي و در مسير خودش طي شود وگرنه ديگر نيازي به انجام مشاوره نيست.

ازدواج جداً ممنوع!

گفتيم كه مشاوران هيچ وقت توصيه به عدم ازدواج نمي كنند اما اين حكم، يك استثنا دارد. يعني موارد خاص. مثلاً وقتي تست هاي شخصيت شناسي و ... كه در تمام دنيا مرسوم است را انجام مي دهند و نتيجه اين تست ها مناسب نيست، پيشنهاد مي كنند با يك فرد مشكل دار ازدواج نكنيد. كار آنها شناختن رفتارهاي پنهان دو طرف است. در اكثر موارد با مشاوره مي شود رفتارهاي منفي را پوشش داد و يا از بين برد. اما در برخي موارد نتيجه ازدواج كاملا مشخص است.

مثلا جواني كه سوءظن دارد اصلا توصيه نمي شود ازدواج كند. مشاور با كسي در اين رابطه تعارف ندارد. سوءظن با معيارهاي يك ازدواج پايدار تداخل دارد. اين بيماري چيزي نيست كه خود طرف به آن معترف باشد. مثلا فكر مي كند كه دارد همسرش را در جامعه محافظت مي كند در حاليكه اين بيماري است و خانواده را متلاشي مي كند. بنابراين اگر مشاور در بررسي هاي سلامت رواني و شخصيتي به چنين موارد برخورد كرد حتما درباره آينده اين ازدواج شفاف سازي مي كند. به همين دليل است كه توصيه مي شود 6 تا 9 ماه دختر و پسر با هم در مراوده باشند و بعد از آن دوباره به مشاور مراجعه كنند.

بهترين زمان براي مشاوره

معمولاً مراجعه به مشاوره زماني كه هنوز هيچ صحبتي بين افراد نشده است، مناسب نيست، همان طور كه مراجعه افراد بعد از مدت ها حرف زدن و رابطه داشتن و شكل گرفتن علاقه، تاثير چنداني ندارد، بنابراين بهترين زمان براي مراجعه به مشاور زماني است كه فرد آمادگي دارد و حداقل 8 تا 10ساعت با طرف مقابل درباره مسائل مختلف گفت وگو كرده است.

معمولاً مشاوران اگر نياز باشد از خانواده ها هم دعوت مي كنند تا در جلسات حضور يابند از آن جا كه مسئوليت ازدواج بر عهده دوطرف است، مشاوران بيشتر جلسات را با حضور دختر و پسر برگزار مي كنند. معمولاً اگر جريان مشاوره خوب پيش رود، در نهايت 3 تا 4 جلسه 1.5ساعت كافي است. اگر مشاور نياز به جلسه اضافه داشته باشد در اين جلسه معمولاً درباره ريسك ها صحبت مي كند تا زوج ها بتوانند به مدلي براي خانواده موفق دست يابند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۲۷:۰۰ ] [ نوعروس ]

چند نمونه ژست و فيگور براي عكس عروس و داماد (قابل توجه عروس داماد هاي عزيز)
با تمرين و استفاده از اين چند ژست براي عكس هاي شب عروسيتان آماده شويد و لحظات نابي را براي خود رقم بزنيد. شايد در نظر اول اين مدل هاي براي عروس داماد ساده بيايند، ولي نياز به تمرين براي درست اجرا نمودن دارند. تلفيق اين مدل هاي عكس نيز مي تواند مدل هاي جديدي براي عروس و داماد به وجود آورد كه اين را بايد از خلاقيت عروس خانم انتظار داشت. اميدواريم كه اين نمونه ها به شما دوستان كمك نمايد.

منبع : سايت نوعروس

مطالب مرطبت:

آتليه عروس

عكس عروس و داماد در تالار

عكس عروس


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۰۵:۳۳ ] [ نوعروس ]

قرصهاي پيشگيري از حاملگي چه تاثيري روي پوست و مو مي گذارند و چرا عده اي مي گويند با مصرف آن پوستشان خراب و عده اي مي گويند پوستشان زيباتر شده است ؟ ماجرا از اين قرار است كه اين قرصها همانند شمشير دو لبه عمل ميكنند و اثر آن به طبيعت فرد مصرف كننده بستگي دارد. يكي از باورهاي عجيب اين است كه قرص‌هاي ضدبارداري موها را پرپشت مي‌كنند! برخي خانم‌ها قرص‌هاي ضدبارداري را به‌صورت پودر درمي‌آورند و از آن محلولي مي‌سازند و روي پوست سرشان مي‌گذارند تا به رويش موهاي كم‌پشت شده‌شان، كمك شود، اما اين يك باور غلط است و اين كار باعث رشد مجدد موها نخواهد شد.درست است كه قرص‌هاي ضدبارداري تركيب‌هاي هورموني دارند ولي جذب پوستي اين هورمون‌ها از طريق پوست سر آنقدر ناچيز است كه به شمار نمي‌آيد.پوست برخي بانوان كه از مشكلات هورموني رنج مي‌برند و به خاطر آن دچار جوش‌هاي پوستي هستند، ممكن ‌است با مصرف قرص‌هاي ضدبارداري كه حاوي هورمون هستند، بهبود يابد و جوش‌هاي صورتشان از بين برود يا كمتر شود. ولي قرص‌هاي ضدبارداري براي تمام خانم‌ها چنين آثار مثبتي را در پي ندارند و حتي اگر از نظر هورموني مشكلي نداشته و پوستي سالم و شفاف داشته باشند، ممكن است در اثر مصرف چنين قرص‌هايي، دچار آكنه و جوش‌هاي پوستي شوند. اگر خانمي مستعد لك‌هاي بارداري باشد، ممكن است با مصرف اين قرص‌ها دچار اين لك‌ها در نقاط مختلف پوستش شود. علت آن هم وجود مقادير زياد استروژن در بدن است. شما مي‌توانيد با محافظت پوستتان در برابر اشعه آفتاب، احتمال بروز اين لك‌‌ها را كاهش دهيد.در هر حال اگر چنين لكه‌هايي روي صورت شما پيدا شد، با پزشكتان تماس بگيريد. شايد پزشك صلاح بداند به جاي قرص‌هاي حاوي استروژن، قرص‌هاي حاوي پروژسترون يا از روش ديگري براي جلوگيري از بارداري استفاده كنيد. معمولا تداوم مصرف استروژن از طريق اين قرص‌ها، باعث تيره‌تر شدن اين لكه‌ها يا وسعت گرفتن ضايعات پوستي خواهدشد.فراموش نكنيد در دوران بارداري تيره‌شدن قسمت‌هايي از پوست صورت خانم‌ها مثل پيشاني، برجستگي گونه، لب فوقاني و چانه ديده مي‌شود ولي اگر در اثر مصرف قرص‌هاي ضدبارداري دچار اين لك‌ها شديد، بهتر است حتما از كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد تا از تيرگي و وسعت اين لك‌ها پيشگيري شود.

منبع: سايت نوعروس

مطالب مرطبت:

تقويت ابرو با قرص ال دي

قرص ال دي براي رشد مو

پرپشت شدن ابرو با قرص ال دي


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۴۱:۰۴ ] [ نوعروس ]

ليست كامل خريد جهيزيه عروس را تنها با يك كليك مي توانيد به صورت فايل پي دي اف و اكسل دانلود و ذخيره كنيد. در اين ليست جهيزيه عروس، فهرست كاملي از ملزومات يك خانه در چند گروه بندي اصلي وجود دارد. ملزومات اصلي و ضروري با رنگ سفيد و ملزومات غير ضروري با رنگ صورتي مشخص شده اند.

 

 

مهم ترين نكته در برگزاري يك جشن عروسي با شكوه، برنامه ­ريزي است و عروس و دامادها مي ­دانند كه خيلي از كارها را بايد از چندين ماه قبل برنامه ريزي كرد، از انتخاب محل مراسم و طراحي و دوخت لباس عروس گرفته تا مهيا كردن خانه و خريد جهيزيه. از طرفي اگر تصميم گيري در زمان مناسب انجام شود مي توان خريد كالا يا خدمات را با كيفيت بالاتر و قيمت مناسب تر انجام داد.

در ليست كامل خريد جهيزيه عروس، فهرست كاملي از ملزومات يك خانه را در چند گروه بندي اصلي مي بينيد و به هر گروه مي توانيد موارد دلخواه ديگري را هم اضافه كنيد.

در ستون دوم مي توانيد مارك و مدل كالاي انتخابي خود را بنويسيد و در ستون بعد قيمت تخميني كالا را وارد كنيد. سپس با اضافه كردن قيمت هر مورد، جمع قيمت تخميني را ببينيد. در پايان ليست جهيزيه راجع به بودجه خود تصميم بگيريد و آن را براي كالاهاي ضروري تر تقسيم كرده و خريد جهيزيه را به بهترين شكل انجام دهيد. پس از آن با خريد كالا و اضافه كردن قيمت واقعي هر مورد، جمع قيمت واقعي كالاها را كنترل كنيد.

البته واضح است كه لازم نيست همه كالاها را خريداري كنيد و اين ليست كاملي از خريد جهيزيه عروس است از هر آن چه ممكن است مورد نياز شما باشد. شما مي توانيد بنا بر مساحت خانه خود و نيازتان كالاهاي ضروري تر را انتخاب كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۳۶:۰۵ ] [ نوعروس ]

مدل حلقه ازدواج منتخب شما كدام حلقه بود ؟ در جشنواره زيباترين حلقه ازدواج ، چه حلقه اي نظر شما را جلب كرد ؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۲۶:۳۳ ] [ نوعروس ]

سوالات خواستگاري اگر هوشمندانه باشد چيزهايي از شخصيت خواستگارتان را به شمانشان مي دهد. اينجا فهرستي از سوالات خواستگاري هوشمندانه را مي بينيد.

 

 

سوالات شب خواستگاري، براي دختر پسرهايي كه در اولين جلسه رسمي پيش از ازدواج با يكديگر روبرو مي شوند اهميت زيادي دارد، چرا كه به وسيله اين سوالات به نوعي طرفين، خودشان را به ديگري معرفي مي كنند. اين سوال ها نشان مي دهد چه مسائلي براي هر يك از طرفين از اهميت بيشتري برخوردار است. نكته اينجاست كه خود سوالات مهم تر از پاسخ ها هستند چون نگرش سوال كننده را روشن مي كنند. بنابراين هر دو در مرحله نخست بايد بدانند هدف و خواسته آنها چيست و در مرحله دوم در مورد همان اهداف حرف بزنند و مهم ترين سوالات خواستگاري از نظر خودشان را بپرسند.

از مهم ترين سوال ها شروع كنيد
در شب خواستگاري معمولا وقت زيادي براي گفت‌وگوهاي طولاني وجود ندارد. براي همين شايد دو طرف بخواهند از بيان بعضي مسائل خودداري كنند تا براي حرف‌هاي مهم‌تر وقت بيشتري بماند. در واقع در شب خواستگاري، آشنا شدن با كليات مسائل مهم تر است. از سوي ديگر طرفين ممكن است به دلايلي صلاح ندانند بعضي مسائل را در ابتداي آشنايي مطرح كنند. سطح خانواده ها، شرايط سني، شرايط مالي و اقتصادي داماد آينده، استرس و رو در بايستي دختر و پسر و ... همگي عواملي هستند كه ممكن است در روند پرسش سوالات شب خواستگاري اثر گذار باشند. نكته اينجاست كه در مورد بيان بعضي اطلاعات و گفت‌وگو در مورد بعضي مسائل نبايد تاخير داشته باشند. حتي بهتر است همان شب نخست آنها را مطرح كنند. سوال هاي متداول معمولا شامل اين موارد هستند:

جهان بيني اش را هدف قرار دهيد
درباره وضعيت شغلي و تحصيلي، علاقه‌ها، اصول، عقايد و جهان‌بيني خود حرف بزنيد. اگر اختلاف سطح تحصيلات براي شما مهم است، شب خواستگاري زمان مناسبي است كه حتما در مورد آن صحبت كنيد. در مورد ثبات وضعيت مالي و حدود در آمد هم ميتوانيد سوالات كلي بپرسيد تا در زمان تصميم گيري راحت تر باشيد. ممكن است همسر آينده شما در زندگي مشترك علاقه اي به كار كردن همسرش بيرون از خانه نداشته باشد، اين يكي از مهم ترين سوالاتي است كه شب خواستگاري از داماد بايد بپرسيد. دختر و پسر بايد در مورد انتظارات اخلاقي و فرهنگي‌اي كه از هم دارند حرف بزنند. در واقع در شب خواستگاري بايد ابتدا در اين مورد صحبت كنيد كه ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي مهم برايتان كدام ها هستد ؟ زمينه هاي فرهنگي مشتركتان چقدر است ؟ دقت كنيد كه تفاهم داشتن در زندگي مشترك چيزي بيشتر از دوست داشتن يك رنگ و يا يك حيوان مشترك است! احساس فرد درباره دوران كودكي اهميت دارد. اگر فرد نسبت به دوران كودكي و جواني احساس خوبي نداشته باشد يك پيش‌آگاهي منفي است.

تفاوت ها را با پرسش پيدا كنيد
تفاوت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اعتقادي اهميت زيادي دارند و ممكن است در زندگي زناشويي مشكل‌ساز شوند. در اين راستا توجه به قوميت، سن، دين و تحصيلات هم اهميت دارد. ممكن است از لحاظ ظاهري، اقتصادي و كليات شما همسر آينده تان را پسنديده باشيد ولي وي از لحاظ قوميتي و فرهنگي وي در فضايي متفاوت از شما بزرگ شده باشد و به اصول فرهنگي و اجتماعي ديگري غير از آنچه شما باور داريد، باور داشته باشد. اين نكته را در خاطر داشته باشيد كه پرسش در اين مورد يكي از سوالات متداول در خواستگاري است و دليلي براي ناراحت شدن وجود ندارد . باور كنيد كه گاهي در زندگي مشترك ارزش هاي يك سو، ضد ارزش هاي سوي ديگر است.

از خانواده بپرسيد
در مورد اهميت خانواده و پررنگ و كم رنگي نقش آنها در زندگي مشترك بعد از ازدواج با يكديگر صحبت كنيد به تعريفي مشترك در خصوص ميزان مشاركت و دخالت خانواده در زندگي فرزندانشان برسيد. گفتگو و پرسش در خصوص خانواده ها يكي از مهم ترين بخش هاي سوالات شما بايد باشد. در صورتي كه هر يك از آنها اعتقادها و عادت‌هايي دارد كه با فرهنگ و عرف كل جامعه يا طبقه‌ اجتماعي و فرهنگي طرف مقابل سازگار نيست بايد درباره آنها صحبت كند. اگر با اعضاي خانواده خود رابطه خوبي ندارند يا علاقه و وابستگي زيادي به آنها دارند، درباره موضوع حرف بزنند. نوع نگاهي را كه به روابط خانوادگي و دوستانه دارند، توضيح دهند. بپرسيد كه همسر آينده شما چه اندازه روابط دوستانه يا خصمانه با اعضاي نزديك خانواده اش دارد. ارزش هاي وي در خصوص پدر، مادر و خواهرو برادر چگونه تعريف مي شود . همچنين به روابط ناسازگارانه فرد با ديگر اعضاي خانواده نيزبايد توجه كرد.

مشكلات يادتان نرود
اگر فرد به بيماري جسمي يا رواني خاصي مبتلاست بايد موضوع را اطلاع دهد. صداقت داشته باشيد و اگر دچار مشكلي هستيد كه نمود ظاهري در فيزيك شما ندارد ، حتما موضوع را با طرف مقابل در ميان بگذاريد وي به عنوان همسر آينده شما حق دارد بتواند به درستي تصميم بگيرد. هر مشكلي را كه در زمينه شغلي و خانوادگي داريد يا داشتيد را مطرح كنند. در صورتي كه اتفاق‌هاي تلخي مانند مرگ عزيزان، طلاق، شكست عاطفي و ورشكستگي را تجربه كرده‌ايد و آسيب زيادي ديده‌اند، درباره آن توضيح دهيد.

چرا مي خواهد ازدواج كند؟
دليل واقعي از ازدواج مورد مهمي است كه در سوالات شب خاستگاري بايد مطرح شود . بعضي به دليل فشار و اصرار خانواده و تحت وابستگي مالي آنها اقدام به ازدواج ميكنند . اين نكته منفي است و در زندگي مشترك دو طرف را دچار مشكل ميكند . وابستگي عاطفي و مالي زياد به خانواده يك پيش‌آگاهي منفي است. در مقابل اگر هدف فرد از ازدواج فاصله گرفتن از خانواده و جدايي از آنها باشد، باز هم يك پيش‌آگاهي منفي است. از همسر آينده تان صادقانه بخواهيد به اين پرسش پاسخ دهد كه چرا به خواستگاري شما آمده است؟ پيش از شما جاي ديگري خواستگاري رفته بوده است؟ دليل به هم خوردن و جواب رد احتمالي وي در خواستگاري قبلي به چه دليل بوده؟

فرزند مي خواهد؟ چندتا؟
درمورد حضور بچه در زندگي مشتركتان سوال بپرسيد. اگرفرزند داشتن براي شما آنقدر مهم است كه نازايي يا مشكلات پزشكي مانع از فرزند آوري همسر آينده تان شود در اين مورد سوال بپرسيد و خوب فكر كنيد.

زيبايي چقدر برايش ملاك است؟
يكي از سوالات مهم در خواستگاري كه بايد حتما آن را بپرسيد اين است كه زيبايي ظاهري براي همسر آينده شما تا چه اندازه مهم است؟ اگر بر حسب اتفاق مشكلي براي شما در آينده ايجاد شود شما را با نقص فيزيكي و ظاهري دوست خواهد داشت يا خير؟ فراموش نكنيد كه هر چه موضوع اهميت بيشتري داشته باشد مطرح كردن آن در شب خواستگاري و پرسيدن درباره آن واجب‌تر است. البته اين نكته هم مهم است كه فرد تا چه حد شهامت بيان آن را دارد. به نظر شما چه نكته هاي ديگري بايد در خواستگاري مطرح شود كه ممكن است آدمها شهامت بيانش را نداشته باشند؟

اگر شما بخواهيد از خواستگارتان سوال كنيد چه سوالهاي ديگري به ذهنتان ميرسد؟

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۲:۱۴ ] [ نوعروس ]

لباس عروس پفي ؟ لباس عروس پرنسسي ؟ لباس عروس كوتاه؟ يا لباس عروس دكلته ؟ انتخاب شما كدام لباس عروس بود؟ فكر ميكردين لباس عروس سفيد بهتره يا رنگي؟ به نظرشما كدام يك از لباس عروس هاي جشنواره چهلم شيك ترين و زيباترين "لباس عروس" بودند؟

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۵۴:۵۷ ] [ نوعروس ]

با شيطنتي كه چشم‌هايش را حسابي برق انداخته، مي‌گويد:‌ «اگر براي رضا نقشه نكشيده بوديم، اين ازدواج سر نمي‌گرفت» و مي‌‌زند زير خنده. و با اين جمله در چهره آرام و كمي تا قسمتي خجالتي داماد لبخند مي نشيند. اين جوري است كه گپ و گفت خودماني ما درباره قصه يك ازدواج واقعي شروع مي‌شود. ازدواجي كه با نقشه شروع شد، با منطق جلو رفت و با عشق ادامه پيدا كرد.

 

بهمن سال 90، الهه كه درباره برادر شوهر دوست صميمي‌اش،الناز، خيلي چيزها شنيده، به نامزدي اين دوست دعوت مي‌شود. الهه، الناز و رامين كه برادر همين آقا رضاي آرام و خجالتي است، براي اين شب نقشه‌هاي زيادي كشيده‌اند! عروس خانم تعريف مي‌كند: «شب نامزدي الناز و رامين سعي مي‌كردند فضاي مناسبي براي من و رضا به وجود بياورند. البته كه من هم از همان نگاه اول نه فقط بدم نيامده بود، بلكه چشمم رضا را گرفته بود.» و بعد با خنده اضافه مي‌كند كه رضا هم از آن شب به بعد پشت قضيه را گرفت و ديگر ول نكرد!

اين سه نفر كه در نقشه كشيدن و برنامه چيدن دست كمي از سه تفنگ دار ندارند، آن موقع نمي‌دانستند كه رضا در عين خجالت و سربه‌زير بودن، دستشان را خوانده و اگر به ميلشان جلو مي‌رود و سر قرارهاي ناهار و شام چهار نفره حاضر مي‌شود، به خاطر اين است كه الهه جاي خودش را در قلب رضا پيدا كرده و قرار نيست بيرون برود.

هدف؛ ازدواج والسلام
الهه مي‌گويد داشتن يك شوهر جدي و موقر از مهم‌ترين فانتزي‌هاي دوران نوجواني‌اش بوده كه امروز رنگ حقيقت به خود گرفته است. با لحن بامزه‌اي تعريف مي‌كند: «رضا از اول هم قرار نبود دوست پسرم باشد. اصلا رابطه ما شور و هيجان خاص روابط دوستانه را نداشت. هردو مي‌دانستيم كه چه مي‌خواهيم و هدفمان از همان اول ازدواج بود.اصلا من خودم رابطه را به اين سمت مديريت كردم كه رضا شوهرم شود.» رضا درباره روزهاي اول آشنايي شان مي‌گويد: «از همان شب نامزدي قضيه را فهميده بودم و با چند بار بيرون رفتن، بيشتر با هم آشنا شديم و كم كم به حرف‌هاي جدي رسيديم.»

خواستگاري تلفني
اولين بار پاي تلفن درباره ازدواج جدي جدي حرف مي‌زنند. رضا براي الهه مي‌گويد كه قصد ازدواج دارد و مي‌خواهد رابطه را جدي كند و الهه 25 ساله جواب مي‌دهد:‌«حالا مامانم اينا شما رو ببينن!» شايد خيلي رمانتيك نباشد، ولي منطقي پشت اين جمله است كه در تك تك مراحل ازدواج اين دو نفر نمي‌شود نديده‌اش گرفت.

شهريور 91، الهه 25 ساله جواب مثبت ضمني را تلفني به گوش رضاي 32 ساله مي‌رساند و به همين خاطر مراسم خواستگاري بيشتر بله برون است تا آشنايي دو خانواده.

عروس خانم موقع حرف زدن راجع به روز خواستگاري يك جوري سرش را تكان مي‌دهد كه جدي جدي انگار مي‌خواهد همه خاطره‌هاي آن روز را بيندازد يك گوشه‌اي از مغزش و ديگر سراغش نرود. دليلش هم واضح است،هر دو استرس دارند، هر دو نگران هستند و مادر الهه هم دنبال شوخي‌هاي پدر شوهر آينده را مي‌گيرد و سر به سر داماد جدي مي‌گذارد. جالب اينجاست كه هيچ كدام از سر تكان دادن‌ها و لب گزيدن‌هاي الهه هم هيچ تفاوتي در اصل ماجرا ايجاد نمي‌كند و آقا رضا شب خواستگاري‌اش دلخور مي‌شود جوري كه انرژي منفي‌اش به عروس خانم هم مي‌رسد.

الهه تعريف مي‌كند: «مامان من شوخ طبع است، رضا هم كه جدي و آرام. مي‌ديدم كه ناراحت شده و دركش مي‌گردم. بعد از خواستگاري هم كه تلفني حرف زديم بهش حق دادم كه ناراحت باشد.» البته رضا هم كه ماجرا را خوب يادش است مي‌گويد: «هرچند كه آن موقع خيلي راحت و رك نارحتي‌ام را به الهه گفتم ولي اگر امروز آن ماجرا تكرار مي شد، اين كار را نمي‌كردم. قبول دارم من هم اشتباه كرده‌ام.»

ماجراهاي آزمايشگاه و كم خوني و گريه عروس
يكي از بامزه ترين خاطرات اين عروس و داماد روزي است كه با هم به آزمايشگاه رفته بودند. الهه تعريف مي‌كند: «اول از مردها خون مي‌گرفتند. اگر مردي مشكلي داشت، پشت بلندگو خانم را صدا مي‌زدند تا او هم آزمايش بدهد. همين كه رضا رفت در قسمت ديگري تا كارهايش را تكميل كند، اسم مرا از پشت بلندگو خواندند، قلبم ريخت و زدم زير گريه.» رضا از همه جا بي خبر از راه مي‌رسد، و با صورتي غرق در اشك مواجه مي‌شود اما طبق معمول آرام و خونسرد به الهه مي‌گويد كه «ولش كن بابا اين كه چيزي نيست...» بالاخره ماجراي اين كم خوني هم ختم به خير مي‌شود.

عقد محضري، ناهار باشگاه بانك سپه
تنها استرس الهه و رضا در روز عقد كه چند هفته بيشتر با بله برون فاصله نداشت اين بود كه نكند كسي حرفي بزند، چيزي بگويد يا نگاهي بكند كه باعث دلخوري و كدورت شود و وقتي كه مراسم خوب و خوش در محضري حوالي گيشا برگزار شد، هر دو نفس راحتي كشيدند و حالا هر وقت كه از جلوي آن محضر مي‌گذرند، لبخند مي‌زند و مي‌گويند يادش به خير.

در قسمت بعد مي خوانيد كه اين عروس خوش خنده و پر شور و حال چطور در روز عروسي تبديل به گلوله‌اي از آتش مي‌شود و نزديك است در آرايشگاه را توي صورت داماد بكوبد...

 


منبع: داستان عاشقانه شب اول عروسي


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۰۴:۴۵ ] [ نوعروس ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب