نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 3
افراد آنلاین : 1
همه : 2356
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سوالات خواستگاري را دست كم نگيريد و حتما آنها را بپرسيد . شما ميتوانيد از اين سوالات خواستگاري استفاده كنيد و آنها را با همسر آينده تان در ميان بگذاريد .

سوالات شب خواستگاري

سوالات شب خواستگاري ، براي دختر پسرهايي كه در اولين جلسه رسمي پيش از ازدواج با يكدگير روبرومي شوند اهميت زيادي دارد، چرا كه به وسيله اين سوالات به نوعي طرفين ، خودشان را به ديگري معرفي مي كنند . اين سوال ها نشان مي دهد كه چه اصول و مسائلي براي هر يك از طرفين از اهميت بيشتري برخوردار است . در واقع بيشتر از اينكه پاسخ به سوالات خواستگاري مهم باشد و به شناخت طرف مقابل منجر شود، خود سوالات اهميت دارند و سوال‌كننده را معرفي مي‌كنند؛ هر سوال اطلاعاتي درباره نگاه فرد به زندگي زناشويي و هدف او از ازدواج را به طرف مقابل منتقل مي‌كند. 

سوالات خواستگاري

در صورتي كه بدون هدف پرسيده شود ، ممكن است اطلاعات نادرستي را به طرف مقابل منتقل كنند و دختر و پسر خودشان را به گونه‌اي نشان دهند كه در واقع نيستند. اين موضوع مي‌تواند بعد از ازدواج مشكل‌ساز باشد. به همين دليل هر دو آنها در مرحله نخست بايد بدانند هدف و خواسته آنها چيست و در مرحله دوم در مورد همان اهداف حرف بزنند و مهم ترين سوالات خواستگاري از نظر خودشان را بپرسند؛ براي مثال اگر مسائل مالي براي آنها اوليت دارد درباره كار، درآمد و مواردي از اين دست بيشتر سوال كنند.

سوال هاي مهم شب خواستگاري

در شب خواستگاري معمولا وقت زيادي براي گفت‌وگوهاي طولاني وجود ندارد. براي همين شايد دو طرف بخواهند از بيان بعضي مسائل خودداري كنند تا براي حرف‌هاي مهم‌تر وقت بيشتري بماند. در واقع در شب خواستگاري ، آشنا شدن با كليات مسائل مهم تر است . از سوي ديگر طرفين ممكن است به دلايلي صلاح ندانند بعضي مسائل را در ابتداي آشنايي مطرح كنند. سطح خانواده ها ، شرايط سني، شرايط مالي و اقتصادي داماد آينده ، استرس و رو در بايستي دختر و پسر و ... همگي عواملي هستند كه ممكن است در روند پرسش سوالات شب خواستگاري اثر گذار باشند ؛ ولي نكته اينجاست كه در مورد بيان بعضي اطلاعات و گفت‌وگو در مورد بعضي مسائل نبايد تاخير داشته باشند. حتي بهتر است همان شب نخست آنها را مطرح كنند. سوال‌هايي كه هر كدام از ديگري مي‌پرسند هم مي‌تواند در مورد اين مسائل باشد؛

          سوالات خواستگاري مهم و ضروري كه دخترو پسرها بايد بپرسند      

سوال هاي متداول در خواستگاري معمولا شامل اين موارد هستند :

1. درباره وضعيت شغلي و تحصيلي، علاقه‌ها، اصول، عقايد و جهان‌بيني خود حرف بزنيد. اگر اختلاف سطح تحصيلات براي شما مهم است ، شب خواستگاري زمان مناسبي است كه حتما در مورد آن صحبت كنيد . در مورد ثبات وضعيت مالي و حدود در آمد هم ميتوانيد سوالات كلي بپرسيد تا در زمان تصميم گيري راحت تر باشيد . ممكن است همسر آينده شما در زندگي مشترك علاقه اي به كار كردن همسرش بيرون از خانه نداشته باشد ، اين يكي از مهم ترين سوالاتي است كه شب خواستگاري از داماد بايد بپرسيد. 

2. تفاوت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اعتقادي اهميت زيادي دارند و ممكن است در زندگي زناشويي مشكل‌ساز شوند. در اين راستا توجه به قوميت، سن، دين و تحصيلات هم اهميت دارد. ممكن است از لحاظ ظاهري ، اقتصادي و كليات شما همسر آينده تان را پسنديده باشيد ولي وي از لحاظ قوميتي و فرهنگي وي در فضايي متفاوت از شما بزرگ شده باشد و به اصول فرهنگي و اجتماعي ديگري غير از آنچه شما باور داريد ، باور داشته باشد؛ اين نكته را در خاطر داشته باشيد كه پرسش در اين مورد يكي از سوالات متداول در خواستگاري است و دليلي براي ناراحت شدن وجود ندارد . باور كنيد كه گاهي در زندگي مشترك ارزش هاي يك سو، ضد ارزش هاي سوي ديگر است .

3. در مورد اهميت خانواده و پررنگ و كم رنگي نقش آنها در زندگي مشترك بعد از ازدواج با يكديگر صحبت كنيد به تعريفي مشترك در خصوص ميزان مشاركت و دخالت خانواده در زندگي فرزندانشان برسيد. گفتگو و پرسش در خصوص خانواده ها يكي از مهم ترين بخش هاي سوالات شما بايستي باشد. 

4. اگر فرد به بيماري جسمي يا رواني خاصي مبتلاست بايد موضوع را اطلاع دهد. صداقت داشته باشيد و اگر دچار مشكلي هستيد كه نمود ظاهري در فيزيك شما ندارد ، حتما موضوع را با طرف مقابل در ميان بگذاريد وي به عنوان همسر آينده شما حق دارد بتواند به درستي تصميم بگيرد. 

5. در صورتي كه هر يك از آنها اعتقادها و عادت‌هايي دارد كه با فرهنگ و عرف كل جامعه يا طبقه‌ اجتماعي و فرهنگي طرف مقابل سازگار نيست بايد درباره آنها صحبت كند. 

6. دختر و پسر بايد در مورد انتظارات اخلاقي و فرهنگي‌اي كه از هم دارند حرف بزنند. 
در واقع در شب خواستگاري بايد ابتدا در اين مورد صحبت كنيد كه ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي مهم برايتان  كدام ها هستد ؟ زمينه هاي فرهنگي مشتركتان چقدر است ؟ دقت كنيد كه تفاهم داشتن در زندگي مشترك چيزي بيشتر از دوست داشتن يك رنگ و يا يك حيوان مشترك است ! 

7. هر مشكلي را كه در زمينه شغلي و خانوادگي داريد يا داشتيد را مطرح كنند. در صورتي كه اتفاق‌هاي تلخي مانند مرگ عزيزان، طلاق، شكست عاطفي و ورشكستگي را تجربه كرده‌ايد و آسيب زيادي ديده‌اند، درباره آن توضيح دهيد.

8. اگر با اعضاي خانواده خود رابطه خوبي ندارند يا علاقه و وابستگي زيادي به آنها دارند، درباره موضوع حرف بزنند. نوع نگاهي را كه به روابط خانوادگي و دوستانه دارند، توضيح دهند.

9. دليل واقعي از ازدواج مورد مهمي است كه در سوالات شب خاستگاري بايد مطرح شود . بعضي به دليل فشار و اصرار خانواده و تحت وابستگي مالي آنها اقدام به ازدواج ميكنند . اين نكته منفي است و در زندگي مشترك دو طرف را دچار مشكل ميكند . وابستگي عاطفي و مالي زياد به خانواده يك پيش‌آگاهي منفي است. در مقابل اگر هدف فرد از ازدواج فاصله گرفتن از خانواده و جدايي از آنها باشد، باز هم يك پيش‌آگاهي منفي است. 

10 . بپرسيد كه همسر آينده شما چه اندازه روابط دوستانه يا خصمانه با اعضاي نزديك خانواده اش دارد . ارزش هاي وي در خصوص پدر، مادر و خواهرو برادر چگونه تعريف مي شود . همچنين به روابط ناسازگارانه فرد با ديگر اعضاي خانواده نيزبايد توجه كرد.

10. احساس فرد درباره دوران كودكي اهميت دارد. اگر فرد نسبت به دوران كودكي و جواني احساس خوبي نداشته باشد يك پيش‌آگاهي منفي است.

11. درمورد حضور بچه در زندگي مشتركتان سوال بپرسيد. اگرفرزند داشتن براي شما آنقدر مهم است كه نازايي يا مشكلات پزشكي مانع از فرزند آوري همسر آينده تان شود در اين مورد سوال بپرسيد و خوب فكر كنيد . 

12. از همسر آينده تان صادقانه بخواهيد به اين پرسش پاسخ دهد كه چرا به خواستگاري شما آمده است . پيش از شما جاي ديگري خواستگاري رفته بوده است ؟ دليل بهم خوردن و جواب رد احتمالي وي در خواستگاري قبلي به چه دليل بوده است . 

13. يكي از سوالات مهم در خواستگاري كه بايد حتما آن را بپرسيد اين است كه زيبايي ظاهري براي همسر آينده شما تا چه اندازه مهم است ؟ اگر بر حسب اتفاق مشكلي براي شما در آينده ايجاد شود شما را با نقص فيزيكي و ظاهري دوست خواهد داشت يا خير ؟ 

نكته:
فراموش نكنيد كه هر چه موضوع اهميت بيشتري داشته باشد مطرح كردن آن در شب خواستگاري و پرسيدن درباره آن واجب‌تر است. البته اين نكته هم مهم است كه فرد تا چه حد شهامت بيان آن را دارد.

 

منبع: نوعروس

سوالات خواستگاري

در دوران نامزدي چه سوالاتي بپرسيم 

سوالات دوران نامزدي 

سوالات دوران عقد


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۱۷:۳۳ ] [ نوعروس ]

لباس عروس انتخاب كردن كار ساده اي نيست ؛در عين حال كار سختي هم نيست وقتي بتوانيد با كمك و استفاده از نظرات متخصصان لباس عروسي تان را انتخاب كنيد .

انتخاب لباس عروس يكي از مهمترين خريدهاي مربوط به جشن عروسي است كه اغلب عروس خانم ها روي آن خيلي حساس هستند و گاهي به خيال اين كه بهتر است از نظرات مختلف در هنگام خريد لباس عروس بهره مند شوند روز خريد لباس عروسي تعداد زيادي از دوستان و افراد فاميل را همراه مي برند در حالي كه بهتر است فقط دونفر را همراه خود ببريد. در غير اينصورت در ميان نظرات و سليقه هاي مختلف سردرگم خواهيد شد.

 

انتخاب از بين چندين لباس عروس

برخي از عروس ها مي پرسند براي انتخاب لباس عروس بايد حداقل چند لباس را امتحان كنند؟ اين در حالي است كه واقعا عدد دقيقي براي پاسخ به اين پرسش وجود ندارد. اين دقيقاً به شخصيت شما بستگي دارد و اين كه آيا مي دانيد كه چه چيزي براي شما مناسب است يا خير؟!

 

icon-content-soutitre.pngاز پوشيدن لباس هايي كه گران تر از بودجه شما است بپرهيزيد. اين كار باعث مي شود كه همه لباس هاي ديگر كه براي شما مناسب است به نظرتان زشت و بي رنگ و رو بيايد

بعضي از عروس ها به سادگي بعد از دو بار امتحان كردن، لباس مورد نظر خود را مي يابند در حالي كه بعضي بايد حداقل 10ها لباس را بپوشند تا لباس دلخواه خود را انتخاب كنند. فقط به ياد داشته باشيد كه هر چه تعداد بيشتري لباس را امتحان كنيد، بيشتر خسته مي شويد و امكان اين كه بگوييد " آها اين لباس دلخواه من است" كم تر مي شود.

 

لباس عروس هاي گران را امتحان نكنيد

 لباس مناسب شما لباسي است كه در آن احساس راحتي و اعتماد به نفس مي كنيد. درضمن بايد بدانيد كه براي هر مقدار بودجه مي توان لباس عروس زيبايي را يافت كه براي شما مناسب باشد. اولين توصيه اين است كه به مغازه هايي برويد كه لباس هايي مناسب با بودجه شما را دارند. درباره بودجه خود با مشاور مزون صحبت كنيد تا لباس هايي متناسب با بودجه تان را به شما نشان بدهد و در آخر بايد بگويم كه از پوشيدن لباس هايي كه گران تر از بودجه شما است بپرهيزيد. اين كار باعث مي شود كه همه لباس هاي ديگر كه براي شما مناسب است به نظرتان زشت و بي رنگ و رو بيايد.

 

نگهداري از لباس عروس

شما بايد اطمينان داشته باشيد كه لباس شما در بهترين حالت قرار دارد. بايد آن را در حالت عمودي به ديوار بياويزيد و يا از سقف آويزان كنيد و مواظب باشيد كه لكه دار نشود. هم چنين مطمئن شويد كه دسته گل، لباستان را كثيف نمي كند. يك نخ و سوزن كوچك در كيف دستي عروس همراهتان داشته باشيد يا به خواهر يا مادرتان بسپاريد تا در صورت آسيب ديدن لباس و يا افتادن دكمه اي از آن بتوانيد آن را ترميم كنيد.  هرگز در روز عروسي، از مواد برنزه كننده بدن به صورت دستي استفاده نكنيد و يا بر روي لباستان مستقيماًعطر نزنيد.

 

منبع: 

لباس عروس 

لباس نامزدي 

لباس عقد 

دانتل چيست 

عكس عروس


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۱۱:۳۴ ] [ نوعروس ]

افرادي كه پوست چرب دارند يا مستعد آكنه هستند بايد از كرم‌هاي ضدآفتاب فاقد چربي استفاده كنند.

وي افزود: افرادي كه پوست خشك دارند مي‌بايست از ضدآفتاب‌هايي با پايه چرب‌تر استفاده كنند.

گلشني بيان داشت: فاكتور محافظت كننده كرم‌هاي ضدآفتاب با شاخصي به نام SPF مشخص مي‌شود كه نشاندهنده مقاومت آن كرم ضدآفتاب در برابر آفتاب است.

وي ادامه داد: يعني اگر شخصي يك ساعت زير آفتاب قرار بگيرد تا دچار آفتاب سوختگي شود با فردي كه كرمي با SPF 15 بزند 15 ساعت در معرض آفتاب باشد آفتاب سوختگي‌شان برابر است يعني پوست فرد 15 برابر مقاومت‌تر مي‌شود.

اين متخصص پوست و مو ادامه داد: البته ميزان استفاده از كرم ضدآفتاب براي ناحيه صورت و گردن نيز مهم است كه بايد به اندازه 2 ميلي‌گرم در سانتي‌مترمربع باشد كه معادل نصف بند انگشت سبابه فرد است.

گلشني اظهار داشت: اين مقدار از كرم براي پوشش كامل ناحيه صورت و گردن مناسب است.

اين متخصص پوست و مو در پاسخ به پرسش فارس، مبني بر اينكه استفاده از كرم بايدچند بار در روز تمديد شود گفت: اگر پوستي مستقيماً در معرض آفتاب است بايد هر 3 ساعت كرم تكرار شود اما اگر در معرض آفتاب مستقيم قرار ندارد بعد از هر 4 تا 5 ساعت، تكرار كرم الزامي است چرا كه خاصيت كرم ضدآفتاب بعداز 4 تا 5 ساعت از بين مي‌رود.

گلشني SPF مناسب كرم ضدآفتاب براي همه افراد را 25 تا 30 دانست و گفت: كرم ضدآفتاب بالاتر از 30 توصيه نمي‌شود.

اين متخصص پوست و مو تأكيد كرد: اگر SPF كرمي 90 باشد بدان معنا نيست كه 3 برابر كرمي با SPF 30 تأثير دارد.

وي افزود: آمارها نشان داده كه ضدآفتاب 30 با 90 هيچ فرقي ندارد و فقط يك الي دو درصد در افزايش جذب تفاوت دارد.

گلشني در پاسخ به پرسش فارس، درباره تفاوت كرم هاي ضد آفتاب رنگي و غير رنگي گفت: رنگي بودن يا نبودن كرم‌هاي ضدآفتاب هيچ تأثيري بر عملكرد آنها ندارد چرا كه از كرم هاي ضد آفتاب رنگي براي همخواني بيشتر كرم با پوست و خوب پخش شدن كرم بر روي پوست استفاده مي‌شود.

اين متخصص پوست و مو گفت: حتي ما براي پوست ايراني كه معمولاً سبزه‌تر است كرم ضدآفتاب رنگي را براي همخواني بيشتر توصيه مي‌كنيم.

گلشني پاك كردن صورت از كرم‌هاي ضدآفتاب را با مواد پاك‌كننده (سيندت و پن‌ها) و صابون‌هاي داراي مرطوب‌كننده براي پوست‌هاي خشك و حساس و افراد مسن، مناسب دانست و افزود: سيندتها صابون‌هايي هستند كه خاصيت پاك‌كنندگي و كف كمتر دارند و PH اسيدي آن مناسب پوست است. 

اين متخصص پوست و مو به افرادي با پوست چرب توصيه كرد كه براي پاك كردن كرم ضدآفتاب از پاك‌كننده‌هاي قوي‌تر استفاده كنند.

منبع: نوعروس

 

♠   ضد آفتاب آردن خوبه  


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۰۴:۲۵ ] [ نوعروس ]

zede-bardari.jpg

اگر شما هم‌چنين باوري داريد، بهتر است بدانيد كه اين بستگي به خود شما دارد كه قرص‌هاي ضدبارداري چه اثراتي رويپوست و موي شما داشته باشد و موجب بدتر و يا بهتر شدن سلامت و زيبايي پوست و موي شما مي‌شود: 

دكتر بهروز باريك‌بين، متخصص پوست اعتقاد دارد كه قرص‌هاي ضدبارداري‌ در سلامت پوست كاملا يك شمشير دو لبه است و اثر آن بستگي به طبيعت هر فرد دارد. اين متخصص پوست و مو مي‌گويد: «برخي از بانوان كه از مشكلات هورموني رنج مي‌برند و به خاطر آن دچار جوش‌هاي پوستي هستند، ممكن است با مصرف قرص‌هاي ضدبارداري كه حاوي هورمون هستند، پوست‌شان بهتر شود و با از بين رفتن و يا كمتر شدن جوش‌هاي صورت‌شان، پوست بهتري را تجربه كنند». ولي قرص‌هاي ضدبارداري براي تمام بانوان چنين اثراتي را در پي ندارند و حتي براي برخي از بانوان اثرات معكوسي را به دنبال دارند. اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي مي‌گويد: «برخي از بانوان كه از نظر هورموني مشكلي ندارند و پوستي سالم و شفاف دارند، ممكن است در اثر مصرف چنين قرص‌هايي دچار آكنه و جوش‌هاي پوستي شوند. از سوي ديگر اگر خانمي مستعد لكه‌هاي حاملگي باشد، ممكن است با مصرف اين قرص‌ها لكه‌هاي حاملگي را در نقاط مختلف پوستش تجربه كند.»

ماسك‌ حاملگي روي صورت
گرچه قرص‌هاي ضدبارداري داراي اثرات هورموني هستند ولي گاهي شما را دچار دردسري به نام ماسك حاملگي مي‌كنند. اين ماسك در واقع لكه‌هاي پوستي است كه روي صورت شما به وجود مي‌آيد. علت آن هم وجود مقادير زياد استروژن در بدن است. شما مي‌توانيد با محافظت پوست‌تان در برابر اشعه آفتاب احتمال بروز اين لكه‌‌ها را كاهش دهيد. توصيه ديگر ما اين است كه در صورتي كه سر و كله چنين لكه‌هايي روي صورت شما پيدا شد با پزشك‌تان تماس بگيريد. شايد پزشك صلاح بداند شما به جاي استفاده از قرص‌هاي حاوي استروژن از قرص‌هاي حاوي پروژسترون استفاده كنيد و يا كلا از روش ديگري براي جلوگيري از بارداري استفاده كنيد. معمولا تداوم مصرف استروژن از طريق اين قرص‌ها موجب تيره‌تر شدن اين لكه‌ها و يا وسعت گرفتن ضايعات پوستي خواهد شد فراموش نكنيد تيره‌ شدن قسمت‌هايي از پوست صورت خانم‌ها مثل پيشاني، برجستگي گونه، لب فوقاني و چانه نيز در دوران بارداري ممكن است رخ دهد البته اگر شما در اثر قرص‌هاي ضدبارداري اين لكه‌ها را تجربه مي‌كنيد، بهتر است حتما از كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد تا از تيرگي و وسعت يافتن اين لكه‌ها پيشگيري كنيد.

فوايد قرص‌هاي ضدبارداري
فقط نبايد به اثرات ظاهري قرص‌هاي ضدبارداري توجه كنيد. محققان مي‌گويند كه قرص‌هاي ضدبارداري نقش مهم‌تري روي سلامت مخاط‌هاي بدن بانوان به خصوص مخاط پوشاننده تخمدان دارند. اين محققان اعتقاد دارند كه قرص‌هاي ضدبارداري خطر سرطان تخمدان در بانوان كاهش مي‌دهد، به صورتي كه با مصرف هريك سال قرص‌هاي ضدبارداري خطر ابتلا به سرطان تخمدان ۵ درصد كاهش مي‌يابد و جالب‌تر اينكه بعد از توقف مصرف‌ قرص‌هاي ضدبارداري اثر حفاظتي اين قرص‌ها در برابر سرطان تخمدان بيست تا سي سال ديگر باقي خواهند ماند. از سوي ديگر گروهي از محققان نشان داده‌اند كه مصرف قرص‌هاي ضدبارداري با محافظت از مخاط ديواره رحم كه جزيي از بافت پوشاننده بدن به شمار مي‌آيد شانس ابتلا به سرطان‌هاي گردن رحم را در بانوان كاهش مي‌دهد.

اين قرص‌ موهايتان را پرپشت نمي‌كند
يكي ديگر از همان باورهاي عجيب و غريب كه در ميان بانوان خيلي هم كم نيست، اين است كه از قرص‌هاي ضدبارداري به عنوان دارويي براي رويش مو و درمان كم‌پشتي موهايشان استفاده مي‌كنند. دكتر طباطبايي، متخصص پوست و مو مي‌گويد: «برخي از بانوان قرص‌هاي ضدبارداري را خرد كرده و به صورت پودر درمي‌آورند و از آن محلولي درست كرده و روي پوست سرشان مي‌گذارند تا به رويش مجدد موهايشان كه كم‌پشت شده‌اند، كمك كنند.» وي مي‌افزايد:‌ «اين يك باور غلط درباره خواص قرص‌هاي ضدبارداري در سلامت و زيبايي موها است و اين روش موجب رشد مجدد موها نمي‌شود.» اين عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي اعتقاد دارد كه بهتر است خانم‌ها اثرات دقيق قرص‌هاي ضدبارداري و خواص آنها را از پزشك خود بپرسند و از استفاده‌هاي بي‌دليل و بي‌فايده از اين قرص‌ها در مقاصد ديگر خودداري كنند. گرچه قرص‌هاي ضدبارداري داراي تركيبات هورموني هستند ولي جذب پوستي اين هورمون‌ها از طريق پوست سر آن‌قدر ناچيز است كه به شمار نمي‌آيد و از سوي ديگر موجب تقويت رشد موهاي شما نمي‌شود.

 

منبع: نوعروس

 

قرص ال دي براي رشد مو  

پرپشت شدن ابرو با قرص ال دي  

رشد ابرو با قرص ال دي  

تقويت ابرو با قرص ال دي


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۸:۳۵ ] [ نوعروس ]

اگر تصميم داريد بعد از ازدواج براي پيشگيري از بارداري از قرص استفاده كنيد اين مطلب را حتما بخوانيد

قرص هاي ضدبارداري گاه مانند شمشيرهاي دو لبه عمل مي كنند و مصرف نادرست آنها مي تواند با افزايش خطر سرطان سينه، اضافه وزن، سقط جنين بعد از قطع قرص و ... همراه باشد. از طرف ديگر بسته بودن فضاي جامعه باعث شده بسياري از عروس خانم ها بدون مراجعه به متخصص زنان به انتخاب خود اين داروها را از داروخانه تهيه و مصرف كنند كه كاري عقلاني نيست، پس اين مطلب را بادقت بخوانيد.


قرص هاي جديد اثر مردانه زايي ندارند 
قرصهاي ضدبارداري از 2 بخش هورموني كاملا متفاوت تشكيل شده اند. ماده موثر آنها اتينيل استراديول است و قسمت دوم آنها از پروژسترون تشكيل شده است. از آنجايي كه بخش اتينيل استراديول معمولا در همه قرصها ثابت است، قرصها برحسب اينكه حاوي چه مقدار از اين ماده باشند به قرصهايي با دوز بالا يا پايين تقسيم بندي مي شوند. قسمت پروژستروني قرصها هم قابل تغيير است و انواع مختلفي دارد.

 برخي از آنها اثر ضد هورمون مردانه و برخي ديگر اثر مردانه زايي دارند. اكثر قرصهاي ضدبارداري كه در گذشته استفاده مي شد داراي اثر مردانه زايي بودند به جز چند قرصي كه اخيرا وارد بازار شدهاند ازجمله ياسمين، ياز، ديان و مارولون. مكانيسم اثر بيشتر قرصهاي ضدبارداري از طريق توقف تخمك گذاري است اما بخش پروژستروني قرص نيز باعث كاهش ضخامت لايه داخلي آندومتر مي شود. اين حالت باعث مي شود اگر هم تخمك گذاري انجام شد جنين به راحتي داخل رحم ننشيند. علاوه براين، كاهش ضخامت لايه داخلي رحم باعث مرتب شدن عادت ماهانه و كاهش خونريزي ماهانه مي شود.

آنهايي كه نبايد قرص بخورند
مصرف قرص‌هاي ضد بارداري به مدت كوتاه براي مثال 3 تا 6 ماه معمولا مشكلي ايجاد نمي‌كند. بهتر است هميشه از قرص‌هايي با دوز پايين از جمله ياسمين، ياز، مارولون، ديان 35 يا نوع ايراني آنها مانند سيپروترون كامپاند يا LD استفاده شود. اگر اين داروها در فرد جواب داد ديگر نيازي به استفاده از قرص‌هاي قوي مثل HD وجود ندارد. قبل از تجويز قرص بايد سابقه خانوادگي فرد پرسيده شود كه نبايد ديابت و فشار خون داشته باشد، وزنش خيلي بالا نباشد، بهتر است سيگار نكشد و سابقه بيماري فلبيت يا لخته شدن خون هم نداشته باشد زيرا اين قرص‌ها مي‌توانند باعث افزايش لخته يا ترمبوز در بدن شود به خصوص در افراد مبتلا به فلبيت مي‌توانند منجر به سكته مغزي، سكته قلبي يا ترومبوز در پاها شوند.

 همچنين فردي كه قرص ضدبارداري مي‌خورد و براي مثال دست يا پايش مي‌شكند و مجبور مي‌شود مدتي بي‌حركت باشد بيشتر در خطر ترومبوز قرار دارد تا فردي كه قرص مصرف نمي‌كند. علاوه براين كساني كه مي‌خواهند عمل جراحي شوند حتما بايد از يك ماه قبل مصرف قرص را قطع كنند چون ممكن است احتمال ترومبوز بعد از جراحي در عروق شان زياد شود.

از روز دوم قاعدگي بخوريد نه روز پنجم! 

هورمونهاي كنترل كننده تخمك گذاري (FSH و LH) توسط هيپوفيز ترشح مي شوند. قرص هاي ضدبارداري با بالا بردن سطح هورمونهاي زنانه باعث مي شوند بدن تشخيص دهد چون به اندازه كافي هورمون زنانه وجود دارد پس نيازي به ترشح 2 هورمون اصلي FSH و LH نيست بنابراين سطح آنها بسيار كاهش پيدا مي كند و تخمك گذاري متوقف مي شود. براي توقف تخمك گذاري تاكيد مي شود قرصهايي كه جديدا در بازار هستند از جمله ياسمين، ياز و مارولون حتما از روز دوم عادت ماهانه ميل شوند چون اين داروها يك مقدار ضعيفتر هستند و شروع مصرف از روز پنجم شايد يك مقدار دير باشد. متاسفانه ديده شده كه حتي داروخانه ها به عادت قديم مي گويند از روز پنجم قرص ميل شود درنتيجه بعضي بارداري ها با وجود مصرف قرص اتفاق مي افتد كه مي تواند خطرناك هم باشد. قرص ها اگر از روز پنجم خورده شوند بايد درماه اول از يك وسيله پيشگيري ديگر هم استفاده كرد اما اگر از روز دوم خورده شوند از فرداي آن روز قرص تاثيرگذار خواهد بود. اگر هم شك و ترديد داريد مي توانيد در ماه اول از يك روش جلوگيري ديگر هم استفاده كنيد. لازم به ذكر است كه مصرف هيچ قرصي بعد از روز هفتم عادت ماهانه ديگر تاثيرگذار نخواهد بود. 

بعد از 3 ماه آزمايش چربي و قند خون بدهيد
اين داروها گاهي اوقات سردردهاي ميگرني را تشديد مي كنند يا حتي به وجود مي آورند زيرا پروژسترون باعث احتباس آب در بدن مي شود. استروژن موجود در قرص نيز گاهي اوقات باعث بزرگتر و دردناك شدن سينه ها مي شود. اگر بيمار مي خواهد قرص را طولاني مدت مصرف كند حتما بايد 3 ماه بعد از شروع مصرف، سطح چربي هاي بدنش از جمله كلسترول و تري گليسيريد و همچنين قند خونش را اندازه گيري كند زيرا اين قرص ها در تعداد كمي از افراد مي تواند باعث افزايش چربي ها و قند خون شوند كه اگر اين مشكلات با رژيم غذايي همزمان، اصلاح نشوند بايد مصرف قرص قطع شود. 

فقط براي موارد اورژانسي!
قرصهاي اورژانسي يا در گذشته بيشتر از نوع HD بودند، درحال حاضر قرص هاي پروژستروني به نام لونژيل موجود هستند كه فقط پروژسترون دارند. طريقه مصرفشان هم به اين صورت است كه يك عدد بعد از رابطه جنسي و يك عدد 12 ساعت بعد خورده مي شود. اين داروها فقط در 72 ساعت اول بعد از مقاربت قابل استفاده هستند و هرچه زودتر مصرف شوند تاثيرگذاريشان هم بيشتر است. مصرف اين قرص ها بايد محدود باشد چون درصد موفقيتشان در حد 85 درصد است و اصلا جلوي تخمك گذاري را نمي گيرند بلكه سطح هورمون را بالا مي برند و بعد سطح هورمون دوباره پايين آمده و يك قاعدگي اتفاق مي افتد، درنتيجه بارداري رخ نمي دهد. بهتر است خانم هايي كه رابطه دارند اين قرص را در منزل داشته باشند تا اگر كاندوم پاره شد يا خوردن قرص ضدبارداري فراموش شد بتوانند از آن استفاده كنند.

منبع: نوعروس

♠   قرص ضد بارداري


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۱:۴۷ ] [ نوعروس ]

نقش پاها در لذت جنسي

يكي از اعضاي مهم بدن كه نقش بسزايي در سلامتي و شادابي انسان دارد پاها مي باشد، اين عضو تاثير بسيار مهمي در خنك شدن و گرم شدن بدن بهمراه دارد، به نحوي كه در گرماي تابستان قرار دادن پاها در يك تشت آب سرد يا در چشمه ي آب يا حتي حوض باعث كاسته شدن از دماي بدن مي شود يا بر عكس آن اگر در سرماي زمستان شلوار و گرم كن و لباسهاي گرم بر تن كنيد اما با پاهاي بدون جوراب و كفش لحظاتي بر روي زمين سرد راه برويد احساس سرما خواهيد كرد.

تذكر : مطالعه اين مقاله بيوطب مناسب همه رده هاي سني نمي باشد و اين مقاله شامل مطالبي است كه ممكن است براي همه مناسب نباشد.

نقش پاها در ارگاسم

طبق پژوهشهاي صورت گرفته دانشمندان دانشگاه جان هاپكينز در سال ۲۰۱۱ به اين نتيجه رسيده اند كه زناني كه حين رابطه جنسي جوراب پوشيده بودند ضمن تسريع در فرآيند تحريك جنسي از نظر مدت زمان ارگاسم نيز زودتر و بهتر به ارگاسم دست يافته اند، در مقابل زناني كه در قسمت پاها احساس سرما داشتند ضمن كاهش تحريك پذيري قادر نبودند به طور كامل به ارگاسم برسند.
اين بدان معنا نيست كه خانمها حين رابطه جنسي جوراب بر پا داشته باشند، اين آزمايش صرفا جهت بررسي نقش گرم بودن پاها در تحريك جنسي و ارگاسم بوده است، بدين ترتيب به خانم ها توصيه مي شود پاهاي خود را گرم نگه دارند، بطور كلي گرم بودن محيط رابطه جنسي در كيفيت و مدت زمان رابطه جنسي اهميت زيادي دارد.

نقش پاها در لذت جنسي

فارغ از اختلالات جنسي، تعداد آقاياني كه  به پاهاي زنان توجه مي كنند كم نبوده و اين عضو درتحريك جنسي مردان نيز بي اثر نيست. هر چند برخي افراد داراي اختلال جنسي پارافيليا و فتيش پا هستند و از نظر رواني نسبت به اين عضو از بدن زنان واكنش جنسي هيجاني از خود بروز مي دهند كه خارج از موضوع مقاله است، اما ماساژ دادن پاهاي زنان قبل از رابطه جنسي ضمن آنكه باعث افزايش دما در اين عضو شده حس خوشايند و به موجب آن تحريك بهتري را در زنان سبب مي شود.
حساسيت اين عضو را از نظر تحريك جنسي نبايد فراموش كرد لذا تماس دهاني با پاهاي همسرتان در فرايند پيشنوازي ومعاشقه (به شرط رعايت نكات بهداشتي) در تحريك و لذت جنسي زنان موثر است، ضمن آنكه رعايت مسائل بهداشتي و زيبا نگه داشتن اين عضو بعنوان بخشي از اندام بدن زنان كه براي مردان نيز مي تواند محرك جنسي باشد اهميت زيادي دارد.

روش ماساژ پاها

 براي انجام ماساژ پاها، روي يك صندلي كوتاه بنشينيد و تمام قسمت هاي كف پا، رويه پا، پاشنه پا و انگشتان پا را به آرامي ماساژ دهيد.

 براي ماساژ پا يك دست خود را روي پا و ديگري را زير كف پا قرار دهيد و به آرامي‌ از انگشتان پا به سمت قوزك ماساژ دهيد و اين حركت را به سمت انگشتان ادامه داده و تكرار كنيد.

 پا را با يك دست نگه داشته و با دست ديگر انگشتان هر پا را محكم فشار داده و به آرامي ‌بكشيد.

 با انگشت شست از قسمت بالايي كف پا، به صورت خطي فشار محكم به مركز كف پا وارد كنيد و در قوس و برآمدگي پا، فشاري چرخشي اعمال كنيد. اين حركت را در ۲ كف پا انجام دهيد.

 يك پا را نگه داشته و به پاي ديگر آرام مشت بزنيد و با حركات انگشتان دست در سراسر كف پا حركات چرخشي انجام دهيد.

 از قوزك پا تا ناحيه ران را با دستان خود ماساژ داده و آن را ۵ بار تكرار كنيد.

 زانو را با فشار چرخشي انگشتان در ناحيه كاسه زانو ماساژ دهيد. ماساژ پا پس از يك ايستادن طولاني مي‌تواند عضلات پا را آرام كرده و به حالت اول بازگرداند.

فتيش پا

فتيش پا، پاپرستي يا پودوفيليا (به انگليسي: Podophilia) به هرگونه اظهار تمايل جنسيِ چشمگير و غيرطبيعي نسبت به پا گفته مي‌شود. در ميان اجزاي غيرجنسي و ديگر قسمت‌هاي بدن، فتيشِ پا شايع‌ترين نوع ميل جنسي‌اي است كه ارتباطي با اعضاي جنسي بدن ندارد.

 فوت جاب foot job

foot job به معناي ارضا كردن مرد توسط پاهاي زن است . يعني زن با حركت دادن كف پاي خود بر روي آلت مرد ، او را ارضا مي كند كه مترادف عملي آن Blojob كه زن با دستانش مرد را ارضا ميكند ( به شكل همان خودارضايي كه زن انجام ميدهد )

فوت‌جاب يك آميزش جنسي بدون دخول در انسان است كه توسط پا براي برانگيختگي جنسي، تحريك و اوج لذت انجام مي‌شود. در برخي موارد اين عمل را مي‌توان بخشي از فتيش پا در نظر گرفت. فوت جاب به طور معمول براي مردان و توسط يك شريك (مذكر يا مؤنث) صورت مي‌گيرد، كه با استفاده از پاها يا انگشتان خود به گرفتن و ماليدن نواحي آلت تناسلي فرد ديگر مي‌پردازد. فوت‌جاب همچنين به عمل استفاده پا يا انگشتان فرد براي تحريك پستان‌ها يا فرج شريك زن به كار برده مي‌شود.

√ فوت فتيش foot fetish

foot fetish يعني علاقه بيش از حد و اندازه به پاي زن ، به طوري كه هر چه اين اختلال بيشتر باشد ، توجه مرد به ساير نقاط بدن زن كمتر مي شود.

منبع: نوعروس

♠   فوت_فتيش

♠   فتيش


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۴۷:۳۱ ] [ نوعروس ]

كاهش ميل جنسي براي بعضي ها لازم است ،كساني كه دچار ميل جنسي بيش از حد يا همان عطش جنسي هستند،اگر دنبال خوراكي هايي هستيد كه كاهنده ميل جنسي باشند بخوانيد...

رابطه زناشويي پايه و اساس زندگي مشترك و مايه آرامش و اشتياق زوج ها است اما گاهي پيش مي آيد كه زن و مرد ميل زناشويي خود را از دست مي دهد يا برعكس دچار افزايش ميل زناشويي يا عطش جنسي مي شود. هر دوي اين موارد اختلال محسوب مي شوند و عامل بروز مشكلاتي در زندگي مشترك هستند. در اينجا توصيه هايي به آن دسته از افراد داريم كه دچار عطش جنسي زياد هستند.
مصرف مرتب برخي مواد غذايي مي تواند باعث كاهش اين ميل شود كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:

شيرين بيان:

عصاره شيرين بيان داراي مقاديري گلوكز، ساكاروز، آسپاراژين، مواد آلبوميدي، رزين و اسانس است و در پزشكي، داروسازي و صنايع بهداشتي و غذايي مصارف متعدد دارد. عصاره اين گياه حاوي تركيب گليسيريزين، اسيد گليسريزيك و نمك هاي پتاسيم و كلسيم است. اسيدگليسريزيك و گليسيريزين براي درمان زخم هاي گوارشي مفيد است اما روي ميزان تستوسترون و كورتيزول اثر منفي مي گذارد و باعث ناتواني جنسي، ناباروري و كاهش ميل جنسي مي شود.

نعنا:

معروف ترين گياه دارويي است و خواص هضم كنندگي، ضدعفوني كننده ، مقوي و محرك دارد. از اين گياه معمولا در صنعت غذا و شيريني براي طعم دادن استفاده مي كنند اما اين گياه در عين حال باعث كاهش ميل جنسي مي شود. مطالعات نشان مي دهد جوهر نعنا خشك موجود در قرص نعنا سطح تستوسترون را كاهش مي دهد و تحريك جنسي را به تاخير مي اندازد.

گنه گنه:

گنه گنه اسانسي است كه به نوشيدني هاي گازدار و نيروزا اضافه مي شود و عامل مزه تلخ اين نوشيدني هاست اما اين اسانس كاهنده ميزان تستوسترون نيز هست.

شكر:

مواد غذايي حاوي شكر باعث افزايش ناگهاني قند خون و كاهش تستوسترون مي شوند كه به طور مستقيم بر ميل جنسي اثر مي گذارند.

 

كاهش ميل جنسي با مصرف برخي خوراكي ها

سويا:

سويا ماده غذايي طبيعي غني از ريزمغذي هاست. اين گياه حاوي انواع پروتئين، قندها، چربي ها، ويتامين آ و ب، پتاسيم، كلسيم، منيزيم و ... است ؛ با اين حال به دليل داشتن فيتواستروژن ها كاهنده ميل جنسي در زنان و مردان است چون باعث كاهش سطح تستوسترون مي شود.

 

 

مواد غذايي سرخ شده:

اسيدهاي چرب موجود در مواد غذايي سرخ شده به شدت بر ميل جنسي تاثير منفي مي گذارد. چربي هاي هيدروژنه با تاثير بر هورمون ها باعث كاهش سطح تستوسترون شده و حتي عامل بروز نقص در ساختمان اسپرم هستند. اسيدهاي ترانس، گردش خون را كند مي كنند و مانع نعوظ مردان مي شوند. در زنان نيز تحريك پذيري را كم كرده و ميل جنسي را پايين مي آورند.

 

كلم:

كلم گرچه نماد باروري است اما مي تواند باعث كاهش ميل جنسي شود. كلم غني از فيبر بوده و باعث تحريك داستگاه گوارش و نفخ مي شود. از سوي ديگر كلم پخته بويي متصاعد مي كند كه خود كاهش دهنده ميل جنسي است.

سير:

اين گياه معجزه آسا در پزشكي، اگر زياد مصرف شود مي تواند باعث كاهش تمايلات جنسي شود. گرچه اين گياه براي قلب خوب است و گردش خون را تشديد مي كند و باعث نعوظ بهتر و كاهش اختلال هاي جنسي مي شود اما بوي شديد آن كشنده ميل جنسي در طرف مقابل است.

پنير:

اين ماده لبني حاوي هورمون هايي به نام زنوسترون است كه بر ميل جنسي اثر منفي مي گذارد. لبنيات همچنين حاوي سروتونين است كه فرد را خواب آلوده مي كند.

 

منبع: نوعروس

كاهش ميل جنسي براي بعضي ها لازم است ،كساني كه دچار ميل جنسي بيش از حد يا همان عطش جنسي هستند،اگر دنبال خوراكي هايي هستيد كه كاهنده ميل جنسي باشند بخوانيد...

رابطه زناشويي پايه و اساس زندگي مشترك و مايه آرامش و اشتياق زوج ها است اما گاهي پيش مي آيد كه زن و مرد ميل زناشويي خود را از دست مي دهد يا برعكس دچار افزايش ميل زناشويي يا عطش جنسي مي شود. هر دوي اين موارد اختلال محسوب مي شوند و عامل بروز مشكلاتي در زندگي مشترك هستند. در اينجا توصيه هايي به آن دسته از افراد داريم كه دچار عطش جنسي زياد هستند.
مصرف مرتب برخي مواد غذايي مي تواند باعث كاهش اين ميل شود كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:

شيرين بيان:

عصاره شيرين بيان داراي مقاديري گلوكز، ساكاروز، آسپاراژين، مواد آلبوميدي، رزين و اسانس است و در پزشكي، داروسازي و صنايع بهداشتي و غذايي مصارف متعدد دارد. عصاره اين گياه حاوي تركيب گليسيريزين، اسيد گليسريزيك و نمك هاي پتاسيم و كلسيم است. اسيدگليسريزيك و گليسيريزين براي درمان زخم هاي گوارشي مفيد است اما روي ميزان تستوسترون و كورتيزول اثر منفي مي گذارد و باعث ناتواني جنسي، ناباروري و كاهش ميل جنسي مي شود.

نعنا:

معروف ترين گياه دارويي است و خواص هضم كنندگي، ضدعفوني كننده ، مقوي و محرك دارد. از اين گياه معمولا در صنعت غذا و شيريني براي طعم دادن استفاده مي كنند اما اين گياه در عين حال باعث كاهش ميل جنسي مي شود. مطالعات نشان مي دهد جوهر نعنا خشك موجود در قرص نعنا سطح تستوسترون را كاهش مي دهد و تحريك جنسي را به تاخير مي اندازد.

گنه گنه:

گنه گنه اسانسي است كه به نوشيدني هاي گازدار و نيروزا اضافه مي شود و عامل مزه تلخ اين نوشيدني هاست اما اين اسانس كاهنده ميزان تستوسترون نيز هست.

شكر:

مواد غذايي حاوي شكر باعث افزايش ناگهاني قند خون و كاهش تستوسترون مي شوند كه به طور مستقيم بر ميل جنسي اثر مي گذارند.

 

كاهش ميل جنسي با مصرف برخي خوراكي ها

سويا:

سويا ماده غذايي طبيعي غني از ريزمغذي هاست. اين گياه حاوي انواع پروتئين، قندها، چربي ها، ويتامين آ و ب، پتاسيم، كلسيم، منيزيم و ... است ؛ با اين حال به دليل داشتن فيتواستروژن ها كاهنده ميل جنسي در زنان و مردان است چون باعث كاهش سطح تستوسترون مي شود.

 

 

مواد غذايي سرخ شده:

اسيدهاي چرب موجود در مواد غذايي سرخ شده به شدت بر ميل جنسي تاثير منفي مي گذارد. چربي هاي هيدروژنه با تاثير بر هورمون ها باعث كاهش سطح تستوسترون شده و حتي عامل بروز نقص در ساختمان اسپرم هستند. اسيدهاي ترانس، گردش خون را كند مي كنند و مانع نعوظ مردان مي شوند. در زنان نيز تحريك پذيري را كم كرده و ميل جنسي را پايين مي آورند.

 

كلم:

كلم گرچه نماد باروري است اما مي تواند باعث كاهش ميل جنسي شود. كلم غني از فيبر بوده و باعث تحريك داستگاه گوارش و نفخ مي شود. از سوي ديگر كلم پخته بويي متصاعد مي كند كه خود كاهش دهنده ميل جنسي است.

سير:

اين گياه معجزه آسا در پزشكي، اگر زياد مصرف شود مي تواند باعث كاهش تمايلات جنسي شود. گرچه اين گياه براي قلب خوب است و گردش خون را تشديد مي كند و باعث نعوظ بهتر و كاهش اختلال هاي جنسي مي شود اما بوي شديد آن كشنده ميل جنسي در طرف مقابل است.

پنير:

اين ماده لبني حاوي هورمون هايي به نام زنوسترون است كه بر ميل جنسي اثر منفي مي گذارد. لبنيات همچنين حاوي سروتونين است كه فرد را خواب آلوده مي كند.

 

منبع: نوعروس

كاهش ميل جنسي براي بعضي ها لازم است ،كساني كه دچار ميل جنسي بيش از حد يا همان عطش جنسي هستند،اگر دنبال خوراكي هايي هستيد كه كاهنده ميل جنسي باشند بخوانيد...

رابطه زناشويي پايه و اساس زندگي مشترك و مايه آرامش و اشتياق زوج ها است اما گاهي پيش مي آيد كه زن و مرد ميل زناشويي خود را از دست مي دهد يا برعكس دچار افزايش ميل زناشويي يا عطش جنسي مي شود. هر دوي اين موارد اختلال محسوب مي شوند و عامل بروز مشكلاتي در زندگي مشترك هستند. در اينجا توصيه هايي به آن دسته از افراد داريم كه دچار عطش جنسي زياد هستند.
مصرف مرتب برخي مواد غذايي مي تواند باعث كاهش اين ميل شود كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:

شيرين بيان:

عصاره شيرين بيان داراي مقاديري گلوكز، ساكاروز، آسپاراژين، مواد آلبوميدي، رزين و اسانس است و در پزشكي، داروسازي و صنايع بهداشتي و غذايي مصارف متعدد دارد. عصاره اين گياه حاوي تركيب گليسيريزين، اسيد گليسريزيك و نمك هاي پتاسيم و كلسيم است. اسيدگليسريزيك و گليسيريزين براي درمان زخم هاي گوارشي مفيد است اما روي ميزان تستوسترون و كورتيزول اثر منفي مي گذارد و باعث ناتواني جنسي، ناباروري و كاهش ميل جنسي مي شود.

نعنا:

معروف ترين گياه دارويي است و خواص هضم كنندگي، ضدعفوني كننده ، مقوي و محرك دارد. از اين گياه معمولا در صنعت غذا و شيريني براي طعم دادن استفاده مي كنند اما اين گياه در عين حال باعث كاهش ميل جنسي مي شود. مطالعات نشان مي دهد جوهر نعنا خشك موجود در قرص نعنا سطح تستوسترون را كاهش مي دهد و تحريك جنسي را به تاخير مي اندازد.

گنه گنه:

گنه گنه اسانسي است كه به نوشيدني هاي گازدار و نيروزا اضافه مي شود و عامل مزه تلخ اين نوشيدني هاست اما اين اسانس كاهنده ميزان تستوسترون نيز هست.

شكر:

مواد غذايي حاوي شكر باعث افزايش ناگهاني قند خون و كاهش تستوسترون مي شوند كه به طور مستقيم بر ميل جنسي اثر مي گذارند.

 

كاهش ميل جنسي با مصرف برخي خوراكي ها

سويا:

سويا ماده غذايي طبيعي غني از ريزمغذي هاست. اين گياه حاوي انواع پروتئين، قندها، چربي ها، ويتامين آ و ب، پتاسيم، كلسيم، منيزيم و ... است ؛ با اين حال به دليل داشتن فيتواستروژن ها كاهنده ميل جنسي در زنان و مردان است چون باعث كاهش سطح تستوسترون مي شود.

 

 

مواد غذايي سرخ شده:

اسيدهاي چرب موجود در مواد غذايي سرخ شده به شدت بر ميل جنسي تاثير منفي مي گذارد. چربي هاي هيدروژنه با تاثير بر هورمون ها باعث كاهش سطح تستوسترون شده و حتي عامل بروز نقص در ساختمان اسپرم هستند. اسيدهاي ترانس، گردش خون را كند مي كنند و مانع نعوظ مردان مي شوند. در زنان نيز تحريك پذيري را كم كرده و ميل جنسي را پايين مي آورند.

 

كلم:

كلم گرچه نماد باروري است اما مي تواند باعث كاهش ميل جنسي شود. كلم غني از فيبر بوده و باعث تحريك داستگاه گوارش و نفخ مي شود. از سوي ديگر كلم پخته بويي متصاعد مي كند كه خود كاهش دهنده ميل جنسي است.

سير:

اين گياه معجزه آسا در پزشكي، اگر زياد مصرف شود مي تواند باعث كاهش تمايلات جنسي شود. گرچه اين گياه براي قلب خوب است و گردش خون را تشديد مي كند و باعث نعوظ بهتر و كاهش اختلال هاي جنسي مي شود اما بوي شديد آن كشنده ميل جنسي در طرف مقابل است.

پنير:

اين ماده لبني حاوي هورمون هايي به نام زنوسترون است كه بر ميل جنسي اثر منفي مي گذارد. لبنيات همچنين حاوي سروتونين است كه فرد را خواب آلوده مي كند.

 

منبع: نوعروس

♠   كاهش_ميل_جنسي

♠   كم_كردن_ميل_جنسي

♠   ميخوام_ميل_جنسيم_كم_بشه

 

#كاهش_ميل_جنسي  #كم_كردن_ميل_جنسي   #ميخوام_ميل_جنسيم_كم_بشه


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۳۷:۲۲ ] [ نوعروس ]

تازه ازدواج كرديد و بدون اينكه خودتان متوجه شويد چند كيلو چاق شده‌ايد؟ دنبال رژيمي مي‌گرديد كه با برنامه‌هاي زندگي‌تان تداخل پيدا نكند و خيلي هم سخت نباشد؟ در اين صورت دو روز رژيم گرفتن در هفته براي كاهش وزن، در حاليكه بقيه روزها آزاد هستيد تا برنامه غذايي معمول‌تان را داشتيد باشيد، براي شمايي كه مي‌خواهيد به همه مهماني‌ها و برنامه‌هاي اول زندگي‌تان هم برسيد و رژيم تاثيري روي زندگي مشترك‌تان نداشته باشد، چيزي شبيه روياست، مگر نه؟


  تحريريه نو عروس/مستانه تابش: تقربيا دو سال پيش، حوالي كريسمس و سال جديد ميلادي، پزشكي به نام مايكل موزلي نوعي رژيم كاهش وزن جديد را به دنيا معرفي كرد كه ظرف مدت كوتاهي ركورد زد و توجه خيلي‌ها از پزشكان و ستاره‌هاي سينما را به خود جلب كرد. علتش فقط اين نبود كه در مقايسه با يكي، دو دهه پيش كه رژيم‌هايي مانند اتكينز باب شد، جمعيت جهان چاق‌تر شده يا بيشتر به دنبال لاغري است، بلكه علتش موفقيت‌هايي بود كه به اين برنامه كاهش وزن نسبت داده مي‌شود. اين رژيم يك دفعه آنقدر محبوب شد كه حتي بي بي سي يك برنامه مستند هم درباره‌اش ساخت تا نامش را بيشتر و بيشتر از قبل سر زبان‌ها بيندازد، اما اين برنامه واقعا آن طور كه مي‌گويند كار مي‌كند و مي‌تواند دست چاقي را كه چند ماه يا سال است گريبان‌گيرتان شده از سر شما كوتاه كند؟ بهتر است اول از همه به اين سوال جواب دهيم كه اصلا رژيم 5:2 چيست و چطور كار مي‌كند.

دو روز روزه‌داري براي يك عمر لاغري

پايه و اساس رژيم كاهش وزن 5:2 بر اين اساس استوار است كه شما بايد دو روز در هفته روزه بگيريد و باقي روزهاي هفته رژيممعمول‌تان را داشته باشد. خيلي ساده است، مگر نه؟ البته جزئيات ديگري هم هست از جمله اين كه:

1. در روزهاي روزه داري اگر خانم هستيد بايد به رژيم 500 كالري و اگر آقا هستيد به 600 كالري بسنده كنيد. همانطور كه مي‌بينيد بسيار ساده و كاربردي به نظر مي‌رسد و چون دو روز در هفته بيشتر نيست و شما دورنماي 5 روز رژيم آزاد را پيش رو داريد به راحتي مي‌توانيد اين ميزان كالري را تحمل كنيد حتي اگر مدت زمان رژيم‌تان طولاني شود.

2. فرقي نمي‌كند كه اين دو روز روزه را پشت سر هم قرار دهيد يابا فاصله روزه بگيريد. البته آنهايي كه تجربه اين رژيم را دارند و نتيجه گرفته‌اند، روزه در روزهاي دوشنبه و پنجشنبه را پيشنهاد مي‌كنند. به اين ترتيب فرصت كافي هم براي ريكاور شدن در اختيار داريد و روزه و رژيم كم كالري به شما فشاري وارد نمي‌كند. (فقط آنهايي كه تجربه رژيم‌هاي سخت و محدود را دارند درك مي‌كنند كه اين سيستم چه نعمت بزرگي براي‌شان است.)

3. هدف از روزهاي روزه‌داري اين است كه در طول روز فقط 2 وعده غذا بخوريد و فاصله طولاني هم بين اين دو وعده وجود داشته باشد. يك صبحانه سريع در ساعت 7 صبح و يك شام كوچك در ساعت 7 شب براي اغلب افراد جواب مي‌دهد.

4. در طول اين رژيم بايد به پروتئين و سبزيجات بچسبيد و حجم اين مواد غذايي را در برنامه روزانه‌تان بيشتر كنيد.

5. از خوردن غلات تصفيه شده، نان و برنج سفيد، قند و شكر ساده، مارگارين و... خودداري كنيد.

6. مقدار كافي آب بنوشيد.

7. اگر واقعا لازم است كه ميان‌وعده‌ بخوريد، ميان‌وعده‌هاي خود را هوشمندانه انتخاب كنيد؛ يك پياله جو دوسر با چند قاشق شير، يك عدد سيب يا يكي، دو عدد هويج پيشنهاد مي‌شود.

8. در طول روز به‌خصوص روزهايي كه به اصلاح روزه هستيد، خودتان را مشغول نگه داريد كه خيلي هوس مواد غذايي جورواجور به سرتان نزند.

9. همراه با همسر، اعضاي خانواده يا دوستان‌تان اين رژيم را شروع كنيد. به اين ترتيب مي‌توانيد همديگر را بيشتر و بهتر حمايت كنيد.

10. تعهدات و برنامه‌هاي هفتگي خود را در نظر بگيريد و بعد روزهايي را كه قرار است روزه بگيريد و ناشتا بمانيد، تعيين كنيد. مثلا اگر مي‌دانيد كه مهماني در پيش داريد دقيقا در همان روز روزه نگيريد و خودتان را دچار محروميت نكنيد.

11. ورزش و فعاليت بدني در روزهاي روزه‌داري منعي ندارد تا زماني كه خودتان احساس خوبي داشته باشيد و بدن‌تان كم آب نشود.

12. اين رژيم براي افرادي كه زير 18 سال هستند، خانم‌هاي باردار و شيرده، ديابتي‌ها و بيماران طراحي نشده است. بنابراين اگر اولين بار است كه مي‌خواهيد اين برنامه غذايي را براي فرار از دست چاقي امتحان كنيد، با يك مشاور تغذيه مشورت كنيد.

13. بالا و پايين شدن‌هاي ناگهاني وزن را بپذيريد و انتظارش را داشته باشيد. اگر آخر هفته روي ترازو رفتيد و ديديد كه وزن‌تان 500 گرم اضافه شده، از ترس سكته نكنيد! همچنان به رژيم‌تان ادامه دهيد و تا 6 هفته آن را حفظ كنيد. يادتان باشد كه روند كاهش وزن‌تان در اين مدت اهميت دارد تا وزني كه ترازو در يك روز نشان مي‌دهد.

14. وقتي به وزن مورد نظر خودتان رسيديد، رژيم را رها نكنيد. بلكه يك روز در هفته را به عنوان روز ناشتايي انتخاب كنيد و اين برنامه را به صورت 6:1 ادامه دهيد تا بتوانيد وزني كه كم شده را حفظ كنيد.



    2 روز رژيم بگير، يك عمر لاغر بمان

رژيم 5:2 چه فايده‌اي دارد؟

بنيان‌گذار رژيم 5:2 و كساني كه اين برنامه را دنبال مي‌كنند معتقدند كه:

1. رژيم 5:2 كيفيت زندگي فرد را بهبود مي‌بخشند و طول عمر را افزايش مي‌دهند.

2. رژيم 5:2 باعث بهبود عملكرد شناختي شده و از شما در برابر شرايطي مانند زوال عقل و بيماري آلزايمر محافظت مي‌كند.

3. رژيم 5:2 مانع بروز بيماري‌هاي مزمن مي‌شود.

آنچه در مورد رژيم 5:2 نمي‌دانيم

با افزايش محبوبيت رژيم 5:2، خيلي‌ها به اين برنامه روي آورده‌اند تا به وزن ايده‌آل‌شان برسند ولي با توجه به نبود تحقيقات كافي در اين زمنيه، مسائل زيادي در حاشيه اين رژيم وجود دارند كه هنوز جواب دقيقي براي‌شان وجود ندارد.

به عنوان مثال، معلوم نيست:

1. آيا واقعا روزه‌داري متناوب و الگوي رژيم غذايي 5:2 در بهبود وضعيت سلامت موثر است يا خير.

2. حد مطلوب مصرف كاري در طول روز براي خانم‌ها و آقايان چقدر است. رژيم 5:2 در روزهاي روزه‌داري به ترتيب 500 و 600 كالري را پيشنهاد مي‌دهد ولي ژايه اساسش مشخص نيست.

3. تا چه مدت مي‌توان اين رژيم را ادامه داد و نتايج آن در بلندمدت چگونه است. همچنين آيا مردم مي‌تواند در تمام طول عمر خود به اصول اين برنامه غذايي پايبند بمانند.

4. آيا عوارضي براي روزه‌داري‌هاي متناب وجود دارد و آيا اين شرايط مي‌تواند در بلندمدت خطرناك بيماري‌زا باشد يا ريسك اختلالت كبدي، گوارشي و... را بالا ببرد.

اثرات جانبي رژيم 5:2

دورنماي رژيم 5:2 خوب و اميدبخش است آنهايي كه صابون رژيم‌هايي همچون اتكينز به تن‌شان خورده مي‌دانند كه اين برنامه در مقابل آن چه نعمت بزرگي است. با اين حال گزارش‌هايي از عوارض جانبي اين رژيم نيز به گوش مي‌رسد كه اگرچه محدودند ولي بايد مورد توجه قرار گيرند. از جمله اين عوارض جانبي كه مي‌تواند براي يك نوعروس مهم باشد مي‌توان به:

مشكلات خواب

بوي بد دهان (مشكل شناخته شده‌اي كه با رژيم‌هاي غذايي كم كربوهيدرات همراه است)

كج خلقي

اضطراب

كم آبي بدن

خواب‌آلودگي در طول روز اشاره كرد.

 

منبع: نوعروس

 

رژيم دو روزه   ♠

طرز تهيه حلوا شير   ♠

طرز تهيه باميه تركي   ♠

تغذيه بعد از انتقال جنين   ♠

شيريني نخودچي   ♠

پخت كيك در پلوپز   ♠

 

 

#رژيم_دو_روزه   #طرز_تهيه_حلوا_شير #طرز_تهيه_باميه_تركي    #تغذيه_بعد_از_انتقال_جنين    #شيريني_نخودچي      #پخت_كيك_در_پلوپز


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۴۴:۵۰ ] [ نوعروس ]

پرسش: بخاطر پوست صورتم قرص هورمونيه سيپروترون كامپاند مصرف ميكنم چون هورمون هام مشكل داره و قاعدگيم كلا رو هوا بود و تاريخش مشخص نبود و طي 1 سالي كه استفاده كردم 4كيلو چاق شدم كه اين واقعا بده. هركارم ميكنم كم نميشه. لطفا راهنماييم كنين كه با توجه به اينكه تو عقد هستم و پرخوري هاي عصبي دارم و اين قرص هورموني هم بدترش كرده چيكار كنم كه وزنم كم باشه اما هورمونامم درست بمونه؟

 

 

پاسخ : اگه تاخير هاي قاعدگي داشتيد و با تاييد آزمايشات مبتلا به سندرم تخمدان پلي كيستيك بوديد، توصيه هاي مختلف بسته به مقاطع مختلف زندگي به شما مي شه، اگه توصيه شده فعلا سيپروترون كمپاند مصرف كنيد، بدانيد كه رژيم نادرست و نه اين قرصها عامل چاقي شما بوده اند، در مورد زمان خاصي كه در آن به سر ميبريد و در مورد پر خوري عصبي با مشاور خود حتما صحبت كنيد.

 

منبع: سايت نوعروس

 

ايا قرص اسپيرونولاكتون باعث چاقي ميشود   ♠

درمان جوش صورت   ♠

پاكسازي پوست   ♠

علت چاقي زنان بعد از ازدواج   ♠

 

#ايا_قرص_اسپيرونولاكتون_باعث_چاقي_ميشود   #درمان_جوش_صورت    #پاكسازي_پوست   #علت_چاقي_زنان_بعد_از_ازدواج


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۳۴:۵۰ ] [ نوعروس ]

كيست تخمدان وا‍ژه آشنايي براي بيشتر خانم هاست، وا‍ژه اي كه گويي با شنيدن آن خيالمان راحت مي شود كه مشكل خاصي وجود ندارد. ما هم قصد نداريم شما را بترسانيم اما واقعيت اين است اگرچه بيشتر كيست هاي تخمدان بي خطر هستند و بي دردسر از بين مي روند اما برخي از كيست ها مي توانند دردساز باشند دردسرهايي مانند نازايي و حتي مرگ. دكتر شهرزاد زاده مدرس، متخصص زنان و زايمان درباره انواع مختلف كيست هاي تخمدان چنين توضيح مي دهد.

كيست هاي فانكشنال :كيست هاي شايع اما بي دردسر

گاهي تجمع مايعي در داخل يك فوليكول در حال رشد در تخمدان منجر به ايجاد كيست هاي فانكشنال مي شود. اين كيست ها كه شايع ترين نوع كيست ها هستند خطري ندارند و اغلب در سنين نوجواني و باروري ايجاد مي شوند. كيست هاي فانكشنال در بيشتر موارد حتي تشخيص هم داده نمي شوند و بي سرو صدا و خود به خود از بين مي روند.
در برخي موارد بيمار به دليل بزرگ بودن كيست، چرخش يا ايجاد سوراخ در قسمتي از كيست (كه ممكن است مقداري از مايع كيست به داخل شكم سرايت كند) احساس درد و نارحتي خواهد كرد. در اين موارد پزشك بعد از بررسي علت ايجاد درد درمان هاي مناسب را تجويز خواهد كرد. در كيست هاي فانكشنال كمتر با چرخش كيست مواجه مي شويم و در بيشتر موارد درد به دليل سرايت مايع داخل كيست به شكم يا بزرگ بودن كيست است.

  • درمان با توجه به سن و ساير عوامل: در اين نوع كيست ها در بيش از 90 درصد موارد نياز به درمان هاي خاصي وجود ندارد و بيمار فقط بايد تحت نظارت باشد و در دوره هاي مشخصي به پزشك مراجعه كند. در صورتي كه كيست بعد از گذشت 2 ماه از بين نرفت و اندازه اش نيز حدود 4 تا 5 سانتيمتر بود بايد ارزيابي هاي دقيق تري انجام شود.در اين موارد بيشتر دارو درماني تجويز مي شود. در صورتي كه بيمار مبتلا به كيست فانكشنال جوان باشد ترجيح مي دهيم كمتر از درمان هاي تهاجمي استفاده كنيم و برخورد محافظه كارانه تري داشته باشيم تا به اين وسيله از عوارض بعدي مانند چسبندگي داخل لوله رحم و ناباروري پرهيز شود اما در مواردي كه كيست چرخيده يا پاره شده باشد بايد سريع درمان را آغاز كرد. در مواردي كه بيمار در سنين بالا باشد نيز بايد از اقدامات جدي و سريع براي درمان استفاده كرد.
  •  پيشگيري: كيست هاي فانكشنال در دوران تخمك گذاري ايجاد مي شوند بنابراين براي پيشگيري از ايجاد اين كيست ها بايد از تخمك گذاري تخمدان جلوگيري كرد.اگرچه هيچ روش درماني قطعي براي جلوگيري از اين كيست ها وجود ندارد اما براي اين منظور از داروهاي پيشگيري از بارداري استفاده مي شود. در واقع براي افرادي كه سابقه ابتلا مكرر به اين كيست ها را دارند داروهاي پيشگيري از بارداري تجويز مي شود اين قرص ها زير نظر پزشك به مدت 3 يا 6 ماه مصرف شوند. البته از اين روش براي همه افراد نمي توان استفاده كردبه طور مثال افراد مبتلا به مشكلات قلبي و عروقي گزينه مناسبي براي استفاده از اين داروها نيستند.

كيست هاي آندومتريوما : اگر درمان نشود خطر نازايي وجود دارد

كيست هاي آندومتريوما كمي مقاوم تر از كيست هاي فانكشنال هستند و گاهي مي توانند عوارضي را نيز به دنبال داشته باشند. اين كيست ها در سنين جواني و تا دهه 40 ايجاد مي شوند. مبتلايان به كيست ها اغلب از درد در ناحيه لگن شكايت مي كنند و بي توجهي به درمان مناسب مي تواند منجر به چسبندگي رحم و لوله هاي رحمي در بيمار بشود كه در نهايت منجر به ناباروري فرد خواهد شد.
درمان كيست هاي آندومتريوما براساس اندازه كيست تعيين مي شود:

  • اگر كيست بزرگ باشد:در صورتي كه اندازه كيست هاي آندومتريوما بيش از 4 سانتيمتر باشند بايد از بدن بيمار خارج شوند. امروزه بهترين روش درماني براي خارج كردن اين كيست ها از بدن لاپاراسكوپي است. در اين روش با كمترين آسيب و صدمه به بافت كيست ها خارج مي شوند.
  •  اگر كيست كوچك باشد: در صورتي كيست كوچكتر از 4 سانتيمتر باشد نيازي به جراحي نيست اما بيمار بايد زير نظر باشد و در فواصل مشخص (هر 3 تا 6 ماه) براي بررسي وضعيت كيست ها سونوگرافي انجام دهد.

 

كيست هاي درموئيد:كيست هايي از جنس خوش خيم

كيست هاي درموئيد در گروه كيست هاي خوش خيم تخمدان قرار دارند و احتمال ابتلا به انواع بدخيم آن بسيار نادر است.اگرچه كيست هاي درموئيد در سني ممكن است ايجاد شوند اما بيشتر در سنين باروري و تا دهه چهارم زندگي مشاهده مي شوند.اين كيست ها به طور اتفاقي ايجاد مي شوند و خطر چرخش در اين كيست ها زياد است.

نكته: تومورهايي تخمدان؛ بدخيم يا خوش خيم

حالا كه درباره كيست هاي تخمدان نوشتيم خالي از لطف نيست كه اشاره اي هم به تومورهاي تخمدان داشته باشيم. اين تومورها در هر سني ممكن است ايجاد شوند اما در دوران يائسگي احتمال ابتلا به آنها بيشتر است. كيست يا توده تخمدان در دوران يائسگي بايد بين 3 تا 5 سانتيمتر باشد و در صورتي كه بيشتر از اندازه باشد بايد آن را با جراحي باز خارج كرد. گفتني است برخي از انواع تومورهاي تخمدان به ويژه در دوران يائسگي بسيار خطرناك و كشنده هستند. در اين نوع تومور ها در 75درصد موارد بيماري در مرحله3(پيشرفته) تشخيص داده مي شود يعني زماني كه بيماري لگن را هم گرفتار كرده است. متاسفانه براي تشخيص زودهنگام اين نوع تومورها غربالگري وجود ندارد در نتيجه بهتر است خانم ها در دوران يائسگي به طور منظم و دوره اي (سالي يكبار يا هر 6 ماه يكبار) به پزشك مراجعه كنند البته خانم هايي كه در بين نزديكان خود سابقه خانوادگي ابتلا به چنين بيماري هايي دارند بايد در فواصل كوتاه تر و جدي تر براي بررسي وضعيت سلامت خود به متخصص زنان مراجعه كنند. البته خيلي نگران نشويد چرا كه همه تومورها تخمدان از نوع بدخيم و مشكل ساز نيستند بنابراين هروقت اسم تومور تخمدان را شنيديد لازم نيست نگران و پريشان خاطر شويد چرا كه برخي از انواع تخمدان آنقدرها هم خطرناك نيستند و در مراحل ابتدايي تر قابل شناسايي هستند. اين نوع تومورهاي اغلب با نشانه هايي مانند خونريزي هاي غيرعادي رحمي يا احساس توده در معاينه خود را نشان مي دهند.

 

منبع: سايت نوعروس

انواع كيست تخمدان   ♠

درمان لكه هاي قهوه اي جاي جوش   ♠

جوانه گندم براي چاقي صورت   ♠

پريود دردناك نشانه چيست   ♠

بعد از انتقال جنين چه بايد كرد   ♠

انواع كيست   ♠

 

#انواع_كيست_تخمدان    #درمان_لكه_هاي_قهوه_اي_جاي_جوش     #جوانه_گندم_براي_چاقي_صورت    #پريود_دردناك_نشانه_چيست    #بعد_از_انتقال_جنين_چه_بايد_كرد       #انواع_كيست


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۱:۱۸:۵۸ ] [ نوعروس ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب