نوعروس
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13
دیروز : 12
افراد آنلاین : 1
همه : 2463
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

داتل چيست؟؟؟؟

پرسش : من تو اينترنت دنبال فرق گيپوربا دانتل بودم .ميشه كمكم كنيد فرق اين دوتا پارچه متوجه شم .اخه از روعكس نميتونم تشخيص بدم كه بالا تنه اين لباس چي كار

پرسش : من تو اينترنت دنبال فرق گيپوربا دانتل بودم .ميشه كمكم كنيد فرق اين دوتا پارچه متوجه شم .اخه از روعكس نميتونم تشخيص بدم كه بالا تنه اين لباس چي كار شده.                     
Related image
پاسخ : تفاوت دانتل و گيپور در طراحي و زمينه‌ هاي آنهاست. گيپور از بافت پنبه و ابريشم بدون هيچ زمينه اي و به صورت برجسته و ضخيم درست ميشه اما دانتل از تارهاي ابريشمه كه معمولا روي زمينه تور بافته ميشه و سه نوع كارشده ، برجسته و كارنشده داره. دانتل قيمت بسيار بالايي داره و به دليل زيبايي و ظرافتي كه داره براي لباس عروس پركاربرده. اگه پارچه اي رو مي بينيد كه روي تور طرح هاي برجسته ، براق و ظريفي رو كار كردن و در ضن از پشت پارچه هم زبري وجود نداره، اون پارچه دانتل است. ضمناً به نظر مي رسد كه پارچه كارشده براي بالاتنه اين لباس نيز دانتل است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۰۳:۵۷ ] [ نوعروس ]

روغن نارگيل يكي از هديه هاي طبيعت براي داشتن پوست و موي زيباست. به دليل خواص روغن نارگيل در تهيه لوسيون ها و مواد آرايشي از آن استفاده مي شود. در اين مطلب خواص روغن نارگيل براي درخشندگي و شادابي پوست و مو آورده شده است.

روغن نارگيل يك روغن خوشبو است كه براي پوست و موي شما فوايد زيادي دارد. بطور حتم برخي از اين مزايا را تا به حال نشنيده ايد. اما با دانستن اين نكات از همين امروز مشتري روغن نارگيل مي شويد.

پاك كردن آرايش

اگر عادت داريد چشم هايتان را زياد آرايش كنيد و ازطرفي دل تان مي خواهد براي پاك كردن چشم ها از يك محلول گياهي و طبيعي كمك بگيريد، به سراغ روغن نارگيل برويد. در اين صورت لازم نيست كه از انواع شير پاك كن يا ساير محلول هاي شيميايي كمك بگيريد. كافيست يك تكه پنبه را به مقدار كمي روغن نارگيل آغشته كرده و روي چشم هايتان بماليد. حتي مي توانيد براي تميز و مرطوب كردن اطراف چشم ها هم از اين روغن مفيد استفاده كنيد. بعد از اينكه مواد آرايشي داخل روغن حل شد، حتما با كمك آب پوست و چشم هايتان را بشوييد.

صاف كردن موهاي وزكرده

افرادي كه موهاي خشك و آسيب ديده دارند موهايشان به سرعت وز مي كند. اگر شما هم چنين موهايي داريد براي داشتن موهايي زيبا و خوش حالت از مصرف روغن نارگيل غافل نشويد. مقدار كمي روغن نارگيل را با حرارت ملايم گرم كنيد و سپس آن را كف دست تان بريزيد. در مرحله بعد با كف دست و انگشتان روغن را لابه لاي موهايتان پخش كنيد. در اين صورت موهايتان به سرعت نرم مي شود. مي توانيد يك ساعت قبل از حمام موهايتان را با روغن نارگيل نرم كرده و سپس دوش بگيريد. در صورتيكه موهاي شما خيلي آسيب ديده است ميتوانيد از ماسك موي تقويت كننده و آّبرسان برند باباريا حاوي روغن نارگيل استفاده كنيد.

خوشبو كننده بدن

در بين تركيبات روغن نارگيل اسيد لوريك وجود دارد. اين اسيد باكتري هاي توليد كننده بوهاي ناخوشايند را از بين مي برد. بنابراين اگر به عطر و ادكلن ها حساسيت داريد مي توانيد براي خوشبو كردن بدن تان روغن نارگيل مصرف كنيد. مقداري از روغن نارگيل را روي پنبه بماليد و آن را روي قسمت هايي از بدن بماليد كه تجمع غدد توليد كننده عرق در آن مناطق بيشتر است (مانند زير بغل). در اين صورت بدن شما در تمام طول روز خوشبو باقي مي ماند. بدين ترتيب با كمك يك روغن طبيعي و ارزان، پوست شما نرم و خوشبو مي شود.

به غير از روغن نارگيل، ميتوانيد از اين لوسيون بدن كه متشكل از شير نارگيل و گل اركيده است نيز استفاده كنيد.

كاهش چين و چروك ها

عروس خانم هايي كه از بابت چين و چروك پوست صورت شان نگراني دارند، مصرف روغن نارگيل را فراموش نكنند. استفاده از اين روغن بويژه براي كاهش چين و چروك دور چشم توصيه مي شود و پوست صورت را نرم مي كند. علاوه بر اين مهمترين مزيت روغن نارگيل اين است كه كلاژن سازي پوست را افزايش مي دهد كه اين موضوع كليد اصلي جواني پوست است. بنابراين براي اينكه جوان تر از سن تان به نظر برسيد، يك شيشه روغن نارگيل هم در كنار ساير لوازم آرايشي داشته باشيد.

مرطوب كننده روزانه

متخصصان زيبايي روغن نارگيل را به عنوان يك مرطوب كننده قدرتمند مي شناسند كه به سرعت جذب پوست مي شود و مدت زماني طولاني پوست را مرطوب نگه مي دارد. پس مقداري از اين روغن را داخل شيشه كوچكي داشته باشيد و بويژه در فصول سرد سال براي پيشگيري از خشكي و شكنندگي پوست تان از آن استفاده كنيد. اگر در هواي سرد لب هاي شما دچار خشكي يا ترك مي شود مقداري روغن نارگيل را با انگشت روي لب هايتان بماليد تا اين مشكل را خيلي زود برطرف كنيد.

ژل اصلاح

در صورتيكه پوست شما بسيار حساس است و هنگام شيو كردن به سرعت زخم مي شود، به جاي خريد ژل هاي اصلاح از روغن نارگيل استفاده كنيد. خاصيت مرطوب كنندگي روغن نارگيل التهابات پوست شما را از بين مي برد و بعد از اصلاح دچار خارش پوست نمي شويد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۴۱:۰۷ ] [ نوعروس ]

طرز تهيه قطاب كرماني

اين شيريني سنتي و خوشمزه را خودتان درست كنيد و پزش را بدهيد!

قطاب يزدي خيلي معروف است و خيلي هم هوادار دارد، اما قطاب كرماني‌ها هم خوشمزه است و هركه خورده مي‌داند كه از نوع اصلش چيزي كم ندارد. قطاب كرماني‌ها در شكل و اندازه و قيافه‌اش با شيريني معروف يزدي‌ها كمي فرق دارد. البته مواد داخلش هم كمي متفاوت است. درست كردن قطاب كار سختي نيست، شايد به نظر وقت‌گير و سخت بيايد، ولي اگر همين حالا دست به كار شويد خودتان مي‌بينيد كه اصلاً سخت نيست و ريخت و پاش هم ندارد. 

موادلازم:
2 پيمانه آرد سفيد
يك‌دوم پيمانه روغن مايع
1 پيمانه ماست شيرين
2 تا 3 پيمانه‌ پودر قند
پسته، بادام و نارگيل پودرشده از هركدام 50 گرم
100 گرم‌ گردوي ريز خردشده
يك‌سوم پيمانه‌ شكر
3 قاشق سوپخوري‌ دارچين
1 قاشق سوپخوري هل آسياب شده
به مقدار لازم روغن براي سرخ كردن

طرز تهيه:
1ـ‌ روغن و ماست را در ظرفي بريزيد و هم بزنيد. 
2ـ‌ آرد را كم‌كم به روغن و ماست اضافه كنيد تا خمير يكدستي به‌دست آيد. 
3ـ‌ خمير را با وردنه پهن كنيد تا به ضخامت سه ميلي متر در بيايد. با يك فنجان خمير را قالب بزنيد. 
4ـ‌ پسته، بادام، نارگيل، گردو، شكر و دارچين را با هم مخلوط كنيد.
5 ـ‌ حالا يك قاشق مرباخوري از اين مخلوط را وسط خميري كه قالب زده‌ايد بريزيد. دو لبه خمير را روي هم بياوريد و با دست فشار دهيد و دورپيچ كنيد. 
6ـ‌ قابلمه گود و كوچكي را تا نيمه از روغن پر كنيد و روي حرارت قرار دهيد. قطاب‌ها را در روغن داغ سرخ كنيد.
7- وقتي قطاب طلايي رنگ و برشته شد، آن را از روغن بيرون آورده و در توري بگذاريد تا روغن اضافي آن گرفته شود. زماني كه قطاب‌ها كاملا سرد شدند آنها را در مخلوط پودرقند و هل بغلتانيد. 

نكته:
اگر دورپيچ‌كردن قطاب را بلد نيستيد مي‌توانيد بعد از گذاشتن مواد داخل خمير آن را به شكل گلوله‌هايي به اندازه گردو درآوريد.

منبع: سايت نوعروس


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۶:۵۱ ] [ نوعروس ]

 

مجازات گرفتن دختر و پسر در خانه

 

 

جرم «رابطه نامشروع» از حساسيت بالايي در محاكم قضايي كشور برخورداراست زيرا از آن دسته جرايمي است كه جهت بررسي واعمال قانوني نياز به شاكي خصوصي ندارد. در اين جرم، مدعي‌العموم مي‌تواند شخصا و بدون اين‌كه شاكي خصوصي شكايت كند، وارد رسيدگي به جرم براساس ماده 637 قانون مجازا ت اسلامي شود. موضوع چالش برانگيز درمادهِ ۶۳۷ قانون مجازات اسلامي، بحث عنصر مادي آن (يعني ارتباط نامشروع يا عمل منافي عفت غير از زنا) است. بنابراين بايد به تحليل اين موضوع پرداخت كه اساساً چه نوع روابطي بين زن و مرد فاقد علقهِ زوجيّت، ارتباط نامشروع يا عمل منافي عفت غير از زنا تلقي مي‌شوند و مصاديق آن‌ها چه مي‌باشند.

البته با توجه به سابقه و صبغهِ شرعي داشتن جرم مذكور، براي فهم مصاديق و موارد آن بايد به منابع اسلامي رجوع كرد، زيرا با بررسي مقررات قانوني ملاحظه مي‌شود كه تعريفي تحت عنوان رابطهِ نامشروع به عنوان يك جرم معيّن و مستقل كه بايد در مرحلهِ تفهيم اتهام به متهم فهمانده شود، در قوانين جزايي وجود ندارد. به راستي رابطه نامشروع ومصاديق آن چيست و ملاك و ضابطه در تعيين اين نوع از ارتباط چگونه است؟ روزنامه «حمايت» با هدف بررسي جرم رابطه نامشروع و كم وكيف اجراي آن در محاكم با كارشناسان حقوقي به صحبت نشسته است.

انجام هر فعلي خلاف عفت عمومي جرم است
حسين مرادي قاضي دادگاه كيفري استان تهران شعبه 77 در گفت و گو با «حمايت» به بررسي قوانين مربوط به جرم رابطه نامشروع پرداخت و توضيح داد: رابطه نامشروع در فصل 18 قانون مجازات اسلامي‌
” اگر چنانچه روابط بين مذكر و مونث كه به سن بلوغ رسيده‌اند از طريق شرعي آن يعني جاري شدن صيغه نباشد، رابطه نامشروع است كه اين رابطه اعم از اين هم مي‌شود كه در كافي شاپ، چاي خوردن و قدم زدن در پارك باشد كه البته عموما جوان‌ها از آنان بي اطلاع هستند “
با عنوان جرايم ضد عفت و اخلاق عمومي معرفي شده و در ماده 637 اين قانون تشريح شده است. اين جرم در قانون اين‌گونه تعريف شده است كه «هرگاه زن و مردي كه بين آن‌ها علقه زوجيت نباشد مرتكب روابط نامشروع يا عمل منافي عفت غير از زنا از قبيل تقبيل يا مضاجعه شوند، به شلاق تا 99 ضربه محكوم خواهند شد».مرادي افزود: براساس آموزه هاي ديني اگر چنانچه روابط بين مذكر و مونث كه به سن بلوغ رسيده‌اند از طريق شرعي آن يعني جاري شدن صيغه نباشد، رابطه نامشروع است كه اين رابطه اعم از اين هم مي‌شود كه در كافي شاپ، چاي خوردن و قدم زدن در پارك باشد كه البته عموما جوان‌ها از آنان بي اطلاع هستند. در حالي كه براساس قوانين جاري ما در همين حد هم، بدون خواندن صيغه و يا عدم اطلاع خانواده، رابطه نامشروع احراز مي‌شود. وي تاكيد كرد: حتي نشستن در ماشين و صحبت كردن نيز رابطه نامشروع است و جزاي اثبات جرم رابطه نامشروع شلاق است كه بعضاً به جهت تكميل مجازات حتي تبعيد نيز در نظر گرفته مي‌شود. مرادي در مورد رابطه نامشروع و اعمال خلاف عفت عمومي تصريح كرد: انجام فعلي كه خلاف عفت عمومي و ناسازگار با عفت عمومي باشد نيز جرم است مثلاً پوشش غيراسلامي در كشورهاي اروپايي جرم نيست زيرا خلاف رويه جامعه رفتار نشده است اما همين عمل در كشور ما جرم است و با آن برخورد مي‌شود زيرا جامعه آن را بر
نمي تابد و خلاف عفت عمومي است.

لزوم ارايه راهكارهاي مناسب
مرادي براي نمونه به پرونده قتلي كه اولياي دم رضايت داده‌اند اشاره كرد و گفت: درست است با رضايت اولياي دم جنبه خصوصي پرونده بسته مي‌شود اما جنبه عمومي آن باز است زيرا دولت از باب جنبه عمومي وارد مي‌شود و قاتل را مي‌تواند از 3 تا 10 سال حبس محكوم كند كه اين اقدام از جهت بيم از تجري است. يعني نبايد اعمالي انجام شود كه خلاف عفت جامعه و عفت عمومي باشد به خصوص كه براثر آن، انجام جرم، عادي شود. با توجه به قوانين فعلي جمهوري اسلامي ايران رفتاري كه مطابقت با شرع نداشته باشد خلاف است و سقف و حد اعمال مجازات را قوانين شرعي و اسلامي مشخص مي‌كند. مرادي با اشاره به افزايش جرم رابطه نامشروع در
” حتي نشستن در ماشين و صحبت كردن نيز رابطه نامشروع است و جزاي اثبات جرم رابطه نامشروع شلاق است كه بعضاً به جهت تكميل مجازات حتي تبعيد نيز در نظر گرفته مي‌شود. “
جامعه تاكيد كرد: مادامي كه دولت، براي رابطه پسر و دختر (زن و مرد) طريق مشخصي ارايه نكند، افرادي كه شرايط ارتباط را دارند و در سن بلوغ هستند، خود راهي را پيدا مي‌كنند و به ارضاي نيازهاي خود مي‌رسند كه مطمئناً راه درست و منطقي نخواهد بود. وي توضيح داد:در جلسه اي كه در ديوان عالي كشور براي بررسي و ارايه راهكاري براي رسيدن يك وحدت رويه در مورد جرم رابطه نامشروع داشتيم هم اعلام شد كه ارايه راه درست براي برقراري ارتباط زنان ومردان و ايجاد بسترهاي مناسب، اسلامي و عقلاني در اين زمينه مي‌تواند راه گشا باشد. بديهي است تا زماني كه راه را به جوانان نشان ندهيم آن‌ها، راه خود را به طريقي خلاف شرع ممكن است ادامه دهند. اين قاضي دادگاه بسترهاي لازم را ايجاد شغل، مسكن و شرايط اقتصادي و فرهنگي مناسب عنوان كرد

پيشگيري مقدم بر درمان
وي افزايش شعب دادرسي و كمبود قاضي را نشانه افزايش رابطه نامشروع در جامعه دانست و گفت: برخورد فيزيكي خشك و قانوني جوابگوي اين مسايل نيست. بايد اخلاقيات در جامعه افزايش يابد و بايد فرهنگ اوايل انقلاب در جامعه پررنگ شود. پيشگيري در اين گونه موارد نقش بسيارمهمي دارد و با تقويت فرهنگ و اخلاق در جامعه بايد به سمت پيشگيري حركت كنيم زيرا مجازات، خيلي كاري نبوده است و قوانين ما در اين مورد خيلي كارآمد و كامل نيستند.

لزوم كنترل پيامك ها و مكالمات تلفني
مرادي با اشاره به اهميت پرونده هاي رابطه نامشروع تصريح كرد: در بعضي از موارد خاص، محاكم درخصوص كنترل پيامك ها و تلفن‌هاي فيمابين همراه با كسب مجوز قانوني دستور مي‌دهند كه پرينت مكالمات و پيامك ها اخذ شود. وي تاكيد كرد: اين مطلب منافاتي بامنع تفتيش عقايد ندارد و در جهت كشف جرم بعد از وقوع جرم است. هر چند استماع تلفني و يا پيامك به عنوان تنها سند يك پرونده مورد استناد قرار نمي‌گيرد زيرا ديوان عالي كشور آنرا رد خواهد كرد اما مكالمات قرينه بسيار قوي هستند
” پوشش غيراسلامي در كشورهاي اروپايي جرم نيست زيرا خلاف رويه جامعه رفتار نشده است اما همين عمل در كشور ما جرم است و با آن برخورد مي‌شود زيرا جامعه آن را بر نمي تابد و خلاف عفت عمومي است “
براي رسيدن به ارتكاب جرم و روشن شدن حقيقت.

اقدامات فرهنگي بهترين راهكار
قاضي مرادي افزود: پيامك ها در اين رابطه كارسازتر از تلفن هستند زيرا قابل تحليل و بررسي هستند. وي بهترين راهكاربراي مقابله با افزايش جرم رابطه نامشروع را اقدامات فرهنگي دانست و گفت: بررسي شرايط و بستر هاي تاثير گذار در اين امر با انجام كارهاي علمي و تحقيقي لازم با هدف آگاه سازي عمومي و ارايه راهكارهاي قانوني و اخلاقي براي برقراري ارتباط سالم ميان افراد به خصوص جوانان مهم‌ترين عامل براي پيشگيري از وقوع جرايمي اين چنين است.

مجازات قانوني
اسماعيل جعفريان وكيل پايه يك دادگستري نيز در گفت و گو با «حمايت» در رابطه با جرم رابطه نامشروع توضيح داد: قانونگذار در ماده 637 قانون مجازات اسلامي ركن قانوني جرم رابطه نامشروع را تعريف و مصاديقي را براي آن شمرده و مقدار مجازات آن را به طور مشخص تعيين كرده است.اين وكيل دادگستري در پاسخ به اين سوال كه آيا بايد ميان رابطه نامشروع و اعمال منافي عفت عمومي در قانون مجازات اسلامي تفكيك قائل شد يا مترادف هم هستند؟ گفت: هر چند كه رابطه نامشروع و مصاديق مطرح شده آن در قانون، جزئي از اعمال منافي عفت عمومي محسوب مي‌شوند و مترادف هم هستند اما قانونگذار در قانون مجازات اسلامي بين اين دو عمل تفكيك قائل شده است و با گذاشتن كلمه «يا» بين كلمات رابطه نامشروع و منافي عفت عمومي، تفكيك قائل شده و حتي اعمال منافي عفت عمومي را زماني كه در انظار و اماكن عمومي و معابر اتفاق بيفتد علاوه بر كيفر عمل صورت گرفته وفق ماده 638 قانون مجازات اسلامي به مجازات سنگين‌تر از جمله حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌كند. وي در رابطه با موارد مطرح شده در ماده 637 قانون مجازات اسلامي از قبيل تقبيل و مضاجعه كه جنبه حصري يا تمثيلي دارند را مورد بررسي قرار داد و تصريح كرد: موارد مطرح شده در اين ماده جنبه تمثيلي و مصداقي دارند و قضات در موارد مشابه مي‌توانند شخصا اظهار نظر
” استماع تلفني و يا پيامك به عنوان تنها سند يك پرونده مورد استناد قرار نمي‌گيرد زيرا ديوان عالي كشور آنرا رد خواهد كرد اما مكالمات قرينه بسيار قوي هستند براي رسيدن به ارتكاب جرم و روشن شدن حقيقت “
و يا حتي متهم را به مجازات مقرر در اين ماده محكوم كنند. البته رويه قضايي نيز اين موضوع را اثبات مي‌كند و موارد زيادي از جمله رابطه نامشروع از طريق پيامك و يا تلفن و يا نامه نگاري وجود دارد.

تبعيت از نظريات مشورتي جنبه ارشادي دارد
جعفريان با اشاره به نظريه مشورتي اداره حقوقي قوه قضاييه كه خلوت زن و مرد نامحرم را از مصاديق رابطه نامشروع مشمول ماده 637 نمي‌داند و بايد اعمالي از قبيل تقبيل و مضاجعه صورت گرفته باشد، توضيح داد: همانطور كه مي‌دانيد تبعيت از نظريات مشورتي مثل قانون و يا آراء وحدت رويه براي قضات جنبه اجباري ندارد بلكه جنبه ارشادي دارد، و با توجه به اينكه قانونگذار در ماده 637 تقبيل و مضاجعه را به عنوان مصداق مطرح كرده لذا همانطور كه قبلا بيان شد دست قضات در صدور حكم در مورد خلوت بين زن و مرد باز است كه البته با توجه به اصل برائت و اصول تفسير مضيق قوانين و تفسير به نفع متهم به آراء صادره از اين قبيل ايراد وارد است.

داشتن رابطه تلفني و پيامك عاشقانه جرم است
اين وكيل دادگستري درمورد داشتن رابطه تلفني و پيامك عاشقانه و حتي مستهجن تصريح كرد: در رويه قضايي فعلي متاسفانه با باز گذاشتن دست قضات در مواد قانوني مربوطه، آنها مي‌توانند نسبت به اين موارد علي الخصوص در مواردي كه شاكي خصوصي داشته باشد و تقاضاي پي گيري كرده باشد حكم به مجازات متهمين صادر كنند. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قاضي مي‌تواند دستور شنود مكالمات و دريافت پرينت پيامك ها را در اين پرونده‌ها بدهد گفت: بله، اين موضوعي است كه در رويه فعلي قضايي اتفاق مي‌افتد و قضات به مخابرات دستور ارسال متن پيامك هاي رد و بدل شده بين متهمين و يا پرينت تماسهاي آن‌ها را مي‌دهد كه البته بيشتر در مواردي است كه شاكي خصوصي جهت اثبات ادعاي خود اين موضوع را از قاضي تقاضا مي كند و الا در غير از مورد تقاضاي شاكي خصوصي به نظر اينجانب قاضي نبايد در حريم خصوصي افراد وارد و يا به كشف دليل براي محكوميت متهمين اقدام كند. جعفريان در ادامه
” البته با توجه به حضور روز افزون زنان در جامعه در كنار مردان و مشاركت بالاي آن‌ها در فعاليت‌هاي اجتماعي نمي‌توان حضور اين دو قشر را در كنار يكديگر كه در مواردي بالاجبار مثل حضور دو همكار به تنهايي در محل كار و از اين دست موارد است و نيز در مواردي با اختيار مثل خوردن نهار در يك رستوران و يا تردد با ماشين همكاران را جرم محسوب كرد. “
افزود: صرف حضور زن و مرد در اين مكان‌ها جرم محسوب نمي‌شود مگر اينكه وفق مواد 637 و 638 قانون مجازات اسلامي اعمالي از قبيل تقبيل يا مضاجعه انجام دهند و يا تظاهر به عمل حرامي كنند، البته با توجه به حضور روز افزون زنان در جامعه در كنار مردان و مشاركت بالاي آن‌ها در فعاليت‌هاي اجتماعي نمي‌توان حضور اين دو قشر را در كنار يكديگر كه در مواردي بالاجبار مثل حضور دو همكار به تنهايي در محل كار و از اين دست موارد است و نيز در مواردي با اختيار مثل خوردن نهار در يك رستوران و يا تردد با ماشين همكاران را جرم محسوب كرد.

هر گونه تشديد مجازات نياز به مجوز قانوني دارد
وي در رابطه با شرايط تخفيف و يا تشديد مجازات رابطه نامشروع توضيح داد: چون جرم رابطه نامشروع در قسمت تعزيرات كتاب قانون مجازات مطرح و جزء جرايم تعزيري محسوب مي‌شود و وفق متن ماده 22 قانون مجازات دادگاه مي‌تواند در مجازات هاي تعزيري در صورت وجود جهات مخففه كه در بندهاي 1 تا 6 اين ماده شمرده است نسبت به تخفيف و يا تبديل به مجازات از نوع ديگري كه مناسب‌تر به حال متهم باشد اقدام كند؛ لذا تبديل مجازات شلاق به جزاي نقدي نيز در چهارچوب ماده 22 امكان پذير مي‌باشد؛ اما در خصوص تشديد مجازات شلاق همراه با تبعيد و يا محروميت از حقوق اجتماعي ، قاضي مي تواند در مجازات هاي تعزيري در صورت حصول شرايط قانوني اقدام به تشديد مجازات در قالب شلاق و تبعيد يا محروميت از حقوق اجتماعي كند.

كلام آخر
براساس اين گزارش «جرم رابطهِ نامشروع موضوع مادهِ ۶۳۷ قانون مجازات اسلامي از جرايم غير قابل گذشت محسوب مي‌شود». البته در رابطه با موضوع رابطه نامشروع مي‌توان ازنظريه هاي مشورتي ارايه شده نيز كمك گرفت. براساس نظريه مشورتي ۱۶۱۱/۷ مورخ ۱۸/۲/۱۳۸۰ جرم مذكور داراي ماهيت عمومي بوده و به همين علت در مادهِ ۷۲7 قانون مجازات اسلامي (كه جرايم قابل گذشت احصاء شده است) بيان نشده است. همانگونه كه گفته شد مجازات مرتكبان جرم ارتباط نامشروع و عمل منافي عفّت نيز غير از زنا تا 99 ضربه شلاق است. البته اختيار تعيين حداقل كيفر (يك ضربه شلاق) يا حداكثر كيفر (99 ضربه شلاق) با دادگاه است و مي‌تواند با توجه به شخصيت مرتكبان و اوضاع و احوال مربوط به جرم، مجازات آنان را از يك تا 99 ضربه شلاق تعيين كند و در نهايت اين كه براي كاهش زمينه هاي اين جرم علاوه بر برخوردهاي قاطع قانوني نيازمند بسترسازي فرهنگي با گسترش انگاره هاي اخلاقي هستيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۱۵:۲۴ ] [ نوعروس ]

آزمايش قبل از عقد را جدي بگيريد. با اين آزمايش ها شايد جلوي خيلي از مشكلات آينده را بتوانيد از همين الان بگيريد، يا دستكم خودتان را براي بعضي مسايل آماده كنيد.

هزينه نيست!
آزمايش هاي قبل عقد در نگاه اول يك كار هزينه بر و وقت تلف كن و تشريفاتي به حساب مي آيند اما واقعيت اين است كه با انجام آنها تا حدود زيادي خيال آدم راحت مي شود. خيلي از زوج هاي جوان تا زماني كه براي گرفتن وقت براي زمان عقد به محضر مراجعه نكرده اند از اين آزمايشها بي خبر هستند و وقتي در برابر آن ها اين آزمايش ها به عنوان پيش شرط قرار مي گيرد كمي دچار اضطراب مي شوند. با كارشناسان در اين باره صحبت كرده ايم.

فقط يك ماه فرصت داريد

«محمود رحيمي پور يزدي» رئيس دفترخانه رسمي 180 تهران مي گويد: «وقتي زوجين به دفترخانه براي تعيين زمان عقد مراجعه مي كنند به آن ها يك معرفي نامه داده مي شود تا با در دست داشتن آن به آزمايشگاه هاي مخصوص و معتبري كه ليست آن ها در دفترخانه موجود است مراجعه كنند. اين آزمايش ها شامل بررسي اعتياد و تالاسمي مي شود و در كنار آن تزريق واكسن كزاز براي خانم هم انجام مي شود. چنانچه مسئولان آزمايشگاه تشخيص بدهند كه فرد نياز به انجام آزمايش هاي ديگري دارد، او را به مراكز ديگري ارجاع مي دهند تا بررسي هاي تخصصي تر انجام شود.اين آزمايش ها از زمان صدور تنها يك ماه اعتبار دارند و در صورتي كه زوجين بعد از گذشت يك ماه براي انجام عقد مراجعه كنند بايد دوباره اين آزمايش ها را انجام بدهند.»

 تالاسمي را نشان مي دهد؟

تالاسمي يك بيماري ارثي است و از نسلي به نسل ديگر منتقل مي شود. آمارها نشان مي دهد كه از حدود هر 20 نفر يك نفر به تالاسمي از نوع مينور مبتلاست و اگر 2 نفر با هم ازدواج كنند كه هر 2 تالاسمي مينور داشته باشند كودكشان در معرض ابتلا به تالاسمي ماژور قرار خواهد داشت.

«دكتر بهروز مصلحي» پزشك و پژوهشگر مي گويد: «افرادي كه تالاسمي مينور دارند با مشكل خاصي مواجه نيستند و ژن اين بيماري در آن ها به صورت مغلوب است. اگر دختر و پسري كه هر 2 اين ژن را به صورت مغلوب يا مينور دارند با هم ازدواج كنند تا 25 درصد احتمال اينكه فرزندشان به تالاسمي ماژور يا غالب مبتلا شود وجود دارد ولي در صورتي كه يك فرد مبتلا به تالاسمي مينور با فردي كه اين بيماري را ندارد ازدواج كند چنين مشكلي وجود ندارد و تنها ممكن است فرزند هم مينور شود.»

دكتر مصلحي ادامه مي دهد: «اگر فردي به تالاسمي ماژور مبتلا شود با مشكلات زيادي مواجه مي شود ضمن اينكه طول عمر فرد كاهش پيدا مي كند از آنجايي كه تعداد نسبتا زيادي از افراد به تالاسمي مينور مبتلا هستند، غربالگري پيش از ازدواج مهم و ضروري است.اگر فردي دچار كم خوني و فقر آهن باشد نتيجه آزمايش تالاسمي او با خطا همراه است به همين دليل قبل از انجام چنين آزمايشي بايد اين مسئله مورد بررسي قرار بگيرد و در صورتي كه فردي به كم خوني يا فقر آهن مبتلا باشد بايد تحت درمان قرار بگيرد و بعد از درمان اقدام به انجام آزمايش تالاسمي كند. »

واكسن هم لازم است

زدن واكسن كزاز جزو آن دسته از كارهايي است كه نمي توان از زير آن در رفت . فردي كه واكسن كزاز نمي زند و يادآورهاي آن را انجام نمي دهد با ايجاد هر زخم كوچكي بر روي بدنش بايد نگران شود. دكتر مصلحي در اين رابطه چنين مي گويد:«زدن واكسن كزاز يكي از كارهاي ضروري است كه هر فردي بايد انجام بدهد و به عنوان يك كار پيشگيري كننده اين كار را انجام مي دهند . چنانچه فردي يادآورهاي اين واكسن را نزده باشد و دچار يك زخم در بدن شود بايد علاوه بر زدن واكسن كزاز اقدام به زدن سرم مخصوص كند كه هزينه اين سرم نسبتا بالاست.براي اينكه يك اقدام پيشگيري كننده وجود داشته باشد ، زدن اين واكسن قبل از ازدواج اجباري است.»

اعتياد را نشان مي دهد؟

يكي از آزمايش هاي قبل عقد، آزمايش اعتياد است. افراد معتاد هزار و يك جور راه براي خودشان ابداع مي كنند تا نتيجه آزمايش را منفي جلوه بدهند، اما دكتر مصلحي مي گويد:«امروزه انجام تقلب در آزمايش تقريبا به صفر رسيده است ولي بايد به اين نكته توجه كرد كه منفي بودن جواب آزمايش دليل بر عدم اعتياد فرد نمي تواند باشد. برخي از افرادي كه به مواد مخدر اعتياد دارند براي مدتي اقدام به ترك مواد مصرفي مي كنند و آزمايش شان منفي مي شود در نتيجه انجام آزمايش نمي تواند تضميني براي عدم اعتياد فرد باشد به همين دليل افراد بايد پيش از هر چيز در مورد فرد مورد نظر تحقيق كنند و كارهاي لازم را براي شناخت هر چه بيشتر فرد انجام بدهند.»

براي اينكه كسي در انجام آزمايش تقلب نكند در گذشته با نصب آينه در جايي كه فرد نمونه ادرار را براي آزمايش آماده مي كرد امكان تقلب را كاهش مي دادند بعد از آن به دليل تقلب هايي كه انجام گرفت از يك ناظر استفاده مي شد كه اين كار هم به دليل غير اخلاقي بودن خيلي كم انجام مي شود و امروز دوربين هاي مدار بسته جايگزين هاي اين ناظرها هستند.كارهايي هم قبل از انجام آزمايش به عنوان تقلب انجام مي شود كه براي از بين بردن هر يك از آن ها شيوه جديدي وجود دارد.

اگر ادرار فرد بنا بر هر دليل مشكوك به دستكاري و تقلب باشد بر روي آن تست ديگري انجام مي شود اين تست خطاهاي آزمايش قبلي را تا حدود 99 درصد نشان مي دهد و متقلبين را رسوا مي كند. به تازگي روش هاي ديگري هم ابداع شده اند كه امكان هر گونه تقلب را غير ممكن كرده است. چنانچه مسئولان آزمايشگاه لازم بدانند علاوه بر انجام آزمايش ادرار ممكن است آزمايش خون هم انجام بدهند .»

آزمايش ژنتيك ضروري نيست اما ...

آزمايش ژنتيك يكي از كارهايي است كه در چند سال اخير تبديل به مدهاي پيش از ازدواج شده و خيلي از افراد تمايل براي انجام چنين آزمايش هايي دارند، البته انجام اين نوع از آزمايش ها اختياري است. اما بايد ديد واقعا چه افرادي به انجام اين آزمايش ها احتياج دارند.
دكتر مصلحي در اين رابطه مي گويد:«خيلي از زوج هاي جوان تصور مي كنند كه بايد پيش از ازدواج حتما آزمايش ژنتيك انجام بدهند در حالي كه آزمايش ژنتيك در همه افراد ضرورت ندارد و آن چيزي كه اهميت دارد مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج است. متخصص ژنتيك با انجام اين مشاوره مي تواند درخت ژنتيكي را طراحي كند و در صورت نياز متخصص ژنتيك افراد را براي انجام آزمايش و بررسي هاي بيشتر راهنمايي مي كند. آزمايش ژنتيك به اين معني نيست كه مي توان همه ژن ها و صفات موروثي را مورد بررسي قرار داد چنين كاري تقريبا غير ممكن است و بررسي، تنها در رابطه با يك بيماري خاص انجام مي شود. هدف از مشاوره و انجام آزمايش ژنتيك مشخص كردن خطر وقوع ، و تكرار بيماري هاي ارثي از نسلي به نسل ديگر است.»

به گفته متخصصان، مشاوره ژنتيك براي همه افراد مي تواند مفيد باشد ولي براي برخي از افراد ضروري است. براي مثال افرادي كه تصميم به ازدواج فاميلي دارند بايد حتما اين مشاوره را داشته باشند. خانم هايي كه در زير سن 18 سال يا بالاي 33 سال قصد ازدواج و بارداري دارند هم بايد اين مشاوره را انجام بدهند.چنانچه اختلال ژنتيكي در يكي از بستگان نزديك يكي از زوجين يا هر دو وجود داشته باشد هم انجام اين كار ضروري است.

صادق باشيد

يكي از نگراني ها، ابتلاي فرد به بيماري هاي منتقل شونده از را جنسي است. گاهي اوقات مسئولان آزمايشگاه به فرد توصيه مي كنند كه آزمايش سفليس را پيش از ازدواج انجام بدهند. اما در رابطه با بيماري هاي منتقل شونده جنسي و مخصوصا HIV آزمايش كاملا اختياري است و برخي از زوج هاي جوان به صورت توافقي اين آزمايش را انجام مي دهند.

انجام آزمايش HIV اگر چه كار خوبي به نظر مي رسد ولي نمي تواند دليلي براي تضمين 100 در صدي عدم ابتلاي فرد باشد چرا كه اين ويروس وقتي وارد بدن مي شود تا چندين ماه مي تواند به حالت مخفي در بدن باقي بماند بدون اينكه چيزي در آزمايش مشخص شود به چنين حالتي دوره پنجره اي مي گويند.

آزمايش هاي HIV مي توانند تنها وضعيت حدود 3 تا 6 ماه قبل فرد را نشان بدهند و در صورت انجام رفتار پر خطر قبل از آزمايش، مثلا يك روز قبل از آزمايش معمولا هيچ چيزي در آزمايش مشخص نمي شود و نتيجه آزمايش منفي كاذب خواهد بود. به همين دليل براي اينكه خيال تان راحت شود بايد به شناخت كافي از فرد برسيد و تحقيقات لازم را در رابطه با پيشينه فرد انجام بدهيد.

چنانچه زوج جوان بخواهند آزمايش HIV بدهند براي كاهش هزينه مي توانند به كلينيك هاي مثلثي كه زير نظر مستقيم مراكز بهداشت فعاليت مي كنند بروند. اين مراكز به صورت رايگان، بدون پرسيدن مشخصات فردي و تنها با دادن يك كد به فرد، آزمايش HIV و ساير آزمايش هاي مقاربتي را انجام مي دهند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۰۱:۴۴ ] [ نوعروس ]

خيلي از عروس خانم ها بعد از ازدواج دچار مشكل اضافه وزن مي شوند؛ اما با دانستن چند نكته مي توان از اين نوع چاقي پيشگيري كرد.

علت چاقي زنان بعد از ازدواج

 


چرا چاقي؟
حتما شما هم دور و برتان به عروس خانم هايي برخورده ايد كه چند ماه بعد از ازدواج اضافه وزن قابل توجهي داشته اند. شايد اصلا خود شما هم يكي از اين عروس خانم ها باشيد. اين چاقي از قديم وجود داشته و با عباراتي مثل «آب زير پوستش رفته» يا «زندگي بهش ساخته» توصيف مي شده است. اما آيا چاقي خانمها بعد از ازدواج مبناي علمي دارد، آيا دلايل فيزيولوژيك باعث اين چاقي ميشود و آيا ميتوان از اين چاقي ناخواسته جلوگيري كرد؟ دكتر رضا راستمنش، متخصص تغذيه و رژيم درماني تمام دلايلي كه موجب چاقي خانم ها مي شود را بررسي كرده و روشهاي جلوگيري از چاقي بعد از ازدواج را مي دهد.

امان از پاگشا
علت چاقي بعد از ازدواج را ميتوان در عوامل مختلفي و متفاوتي جستجو كرد؛ از عوامل فرهنگي و اجتماعي بگيريد تا دلايل فيزيولوژيك. 
يكي از مهمترين عوامل چاقي بعد از ازدواج رسوماتي است كه براي عروس و داماد وجود دارد. بعد از ازدواج مراسم مختلفي در ايران براي عروس و داماد برگزار مي شود. اول از همه ماه عسل است كه بلافاصله بعد از عروسي شروع مي شود.

خوشگذراني!
سفر و كار نكردن و استراحت ناشي از آن بدن را در موقعيت اضافه وزن قرار مي دهد. مشكل ديگر ديد و بازديدها و به اصطلاح پاگشاهايي است كه براي عروس و داماد برگزار مي شود. خانواده عروس، داماد و دوستان و آشنايان طبق يك سنت ديرينه عروس و داماد را به مهماني دعوت مي كنند. 
اين مهماني ها كه گاه تا چند ماه طول مي كشد، باعث مي شود عروس و داماد، مخصوصا عروس ها فعاليتهاي روزانه خود را تعطيل كنند.
مثلا اگر آشپزي يا كار خانه داشتند، از آن معاف باشند. خانواده ها هم براي اينكه به اصطلاح سنگ تمام بگذارند، انواع غذاها را درست مي كنند و از عروس و داماد مي خواهند بيشتر غذا بخورند تا جايي كه اگر عروس و داماد از خوردن چيزي كه به آنها تعارف شده امتناع كنند يا تعارف كسي را رد كنند، كارشان به دلايل فرهنگي پسنديده نيست و باعث دلخوري خانواده ها مي شود همين مهماني هاي طولاني و پشت سر هم دليلي بر شروع يك اضافه وزن مي شود با درنظر گرفتن اينكه اين مهماني ها مي تواند مدتها طول بكشد.

قرص هاي چاق كننده
مسائل فيزيولوژيك هم در بروز اين چاقي بي تاثير نيست. بخشي از اين مسائل به تغييرات طبيعي كه بعد از ازدواج در بدن خانم ها رخ ميدهد، بازميگردد. استفاده از قرصهاي جلوگيري از بارداري هم اگر چه طبيعي نيست اما در زمره مسائل فيزيولوژيك بعد از ازدواج قرار مي گيرد. اين قرصها داراي تركيبات استروئيدي(كورتوني) هستند. اين تركيبات استروئيدي از سه راه مي توانند باعث افزايش وزن در عروس خانمها شوند.
اولين دليل اين است كه اين قرصها آب را در بدن نگه مي دارند حتي ممكن است 2 تا 3 كيلو آب فقط به دليل استفاده از اين گونه قرص ها در بدن محبوس بماند و باعث اضافه وزن شود. دليل دوم به افزايش اشتها در اثر مصرف اين قرصها بازمي گردد. معمولا در بسياري از خانمها اين افزايش اشتها رخ مي هد. دليل سوم مربوط به تجمع چربي است. تركيبات استروئيدي باعث توليد چربي در بدن شده و چربي باعث چاقي مي شود.

همه چيز در كنار هم
شايد عوامل گفته شده به تنهايي نتوانند باعث اضافه وزن فرد شوند اما اگر فرض كنيد فرد در مرحله اي است كه قرص ضدبارداري مصرف مي كند و به همين دليل افزايش احتمال نگهداري آب در بدن و افزايش چربي در بدن وجود دارد و فرد ناخودآگاه در معرض چاقي قرار گرفته است. از طرف ديگر آرامش بعد از ازدواج سبب پرخوري او شده و همين بدني كه مستعد اضافه وزن است، خواه ناخواه در مسير آن قرار گرفته است.

غذاهاي اجباري
حالا اين را هم اضافه كنيد كه فرد مجبور است در اين شرايط از اين مهماني به آن مهماني برود و هر شب شام مفصل بخورد. امكان دارد در شرايط مختلف زندگي بدن غذايي بيشتر از اندازه دريافت كند اما چون سوخت و ساز و متابوليسم خوبي دارد، مي تواند كالري اضافه را بسوزاند اما وقتي بدن در مسير ساخت چربي و اضافه وزن قرار گرفته و در كنار آن بستر فرهنگي و شرايط اجتماعي اين را فراهم كرده كه فرد مهماني برود و در معرض خوردن انواع غذاها قرار بگيرد، بدن مي تواند هرچه دريافت مي كند را به چربي تبديل كند. تمام اين عوامل در كنار هم مي توانند سبب اضافه وزن خانم ها بعد از ازدواج شوند. در واقع اگر هر كدام از اين عوامل فقط به اندازه درصدي در افزايش توليد چربي نقش داشته باشد، وقتي با هم جمع مي شود ميتواند به 5 تا 10 كيلو اضافه وزن تنها در يك سال بعد از ازدواج منتهي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۴۵:۱۷ ] [ نوعروس ]

سوالات دوران نامزدي

در دوران نامزدي اين سوالات جنسي را از همسرتان بپرسيد


بسياري از زوج هاي جوان پس از عقد و در دوران نامزدي نمي دانند كدام سوالات را درباره روابط جنسي و زناشويي بايد از همسر آينده شان بپرسند و به دليل عدم پرسيدن برخي سوالات و پرسش هاي جنسي در روزهاي نامزدي پس ازدواج و عروسي به مشكلات بزرگي بر مي خورند.

 

بسياري از زوجهاي جوان به دليل عدم آشنايي و در پاره اي از موارد نبود آگاهي كا في درباره نحوه برخورد با روابط عاطفي و زناشويي بين همسران ، با مشكلاتي مواجه هستند، كه متاسفانه اين مشكلات در برخي از موارد تبديل به بحران هاي خانوادگي مي گرد كه آثار آن در معضلاتي همچون افزايش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبي جنسي و…. قابل مشاهده مي باشد . سيمرغ با هدف پيش گيري از ايجاد اين گونه مشكلات و با احترام به حريم خانواده ، جهت افزايش دانايي زوجهاي جوان و كمك به بهبود واستحكام روابط همسران اقدام به تهيه و ارائه مطلب زير نموده است.

 

صحبت كردن درباره مسائل جنسي، بايد در جلسات نهايي خواستگاري انجام شود. پس از آن كه تحقيقات كامل شد و دو طرف رضايت خود را براي ازدواج اعلام كردند بهترين زمان است، اما به ياد داشته باشيد در اين كار بايد حرمت خود و همسر آينده تان را نگاه داريد، اگرچه قصد ازدواج شما قطعي است، اما بدانيد هنوز هم در معرض محك و سنجش از سوي فرد مقابلتان هستيد.

 

بنابراين با اشاره اي كوتاه طرف مقابل تان را متوجه اين نكته كنيد كه تمايل داريد در اين زمينه هم، صحبتي داشته باشيد. پذيرش يا عدم پذيرش، نحوه مواجه شدن با سوالات، چگونگي پاسخگويي به پرسش ها، علائم غيركلامي قابل مشاهده هنگام پاسخگويي (شرم و حيا، سر به پايين انداختن، سرخ شدن، نگاه هاي تيز، خيره و…) فرد مقابل بسيار مهم است و شما را متوجه بسياري از مواردي كه شايد برايتان ناملموس بوده است، مي كند. پس شما مي توانيد ارزيابي نهايي خود را سنجش اين مولفه مهم زندگي قرار دهيد.

 

از آنجا كه صحبت درباره مسائل جنسي بين دو نامحرم، جزو حرف هاي ممنوعه در اين دوران است و يك تابوي اجتماعي قلمداد مي شود، بهتر است صريحا درباره مسائل جنسي پرسش نكنيد و خود را در معرض تهمت قرار ندهيد. با يك پرسش مستقيم ممكن است فرد مقابلتان با خودش به قضاوت نادرست بنشيند و شما را اهل ارتباطات نادرست بداند كه براحتي توانستيد چنين پرسشي داشته باشيد.

 

اگر اصرار در پرداختن به جزئيات رفتار جنسي را در گفتار او مشاهده كرديد، بسيار احتياط كنيد و دقت داشته باشيد واكنش ها و نگرش ها، حساسيت ها و پرسش هاي جزئي مي تواند نشاني از وسواس جنسي يا برخي از ويژگي هاي نامطلوب اخلاقي باشد.

 

 
دردوران نامزدي تان اين سوالات را بپرسيد

به طوري كاملا محترمانه و با الفاظ غير محرك سوالات خود را بپرسيد. سعي كنيد سوالاتي بپرسيد كه نگرش ها و جهتگيري هاي كلي فرد را مشخص كند. از وارد شدن به جزئيات مساله بپرهيزيد. لازم است در حين پرسش به رفتار فرد مقابل توجه داشته باشيد. اگر اصرار در پرداختن به جزئيات رفتار جنسي را در گفتار او مشاهده كرديد، بسيار احتياط كنيد و دقت داشته باشيد واكنش ها و نگرش ها، حساسيت ها و پرسش هاي جزئي مي تواند نشاني از وسواس جنسي يا برخي از ويژگي هاي نامطلوب اخلاقي باشد.

 

نمونه اي از سوالات قابل پرسش جنسي در دوران نامزدي

_ در دوران مجردي با نيازهاي جسمي، جنسي و روحي و رواني خود چه مي كرديد؟

_ شما درباره مسأله رابطه جنسي چه ديدگاهي داريد؟

_ در مورد جايگاه مسائل جنسي در زندگي زناشويي چه نظري داريد؟

_ چقدر در زندگي به رابطه جنسي بها مي دهيد؟

_ چقدر در زمينه مسائل جنسي اطلاعات داريد؟

_ از چه منابعي اطلاعات جنسي را دريافت كرده ايد؟

_ به نظر شما نقش اصلي زن/ مرد در رابطه جنسي چيست؟

_ به نظر شما انتظارات زن و مرد از رابطه جنسي متفاوت است؟ چرا؟

_ نظر شما در مورد جذابيت هاي جسماني ـ جنسي همسر آينده تان چيست؟

_ از روش هاي محبت كردن و عشق ورزيدن چقدر اطلاع داريد؟

_ آيا خود را به لحاظ جنسي، فردي سالم مي دانيد؟

_ چقدر با مشكلات جنسي و انحرافات جنسي آشنايي داريد؟

_ انتظارات و سليقه هاي جنسي شما چگونه است؟

_ وجود فرزند چقدر براي شما ضرورت دارد؟

_ نظر شما درباره زمان فرزنددار شدن چيست؟ آيا نظر خاصي داريد؟ چرا؟

_ آيا حاضريد براي آگاهي بيشتر و دقيق تر از روش هاي جلوگيري از بارداري به متخصص زنان و زايمان يا متخصص مربوط مراجعه كنيد؟

_ آيا اصرار داريد كه بلافاصله بعد از ازدواج فرزنددار شويد، چرا؟

با پاسخ به اين پرسش ها مي توانيد مانند ديگر ابعاد ارزيابي هاي خود، اين مولفه مهم را نيز مورد بررسي قرار دهيد و يك نماي كلي از رابطه جنسي و چگونگي آن در ذهن خود داشته باشيد تا بعدها در زمان عقد آن را تكميل تر كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۲۶:۳۰ ] [ نوعروس ]

طرز تهيه حلوا شير در هر شهر و دياري،بامزه و مدل خاص آن شهر پخته ميشود،درست مثل طرز تهيه حلوا شير مازندراني ها كه رنگ و مزه اش كمي متفاوت است.اين حلوا را براي سفره افطارتان درست كنيد و لذت ببريد

با يه كم تغيير در غذاهايمان ميتوانيم طعم هاي جديدي را تجربه كنيم مثلا آرد رو با شير مخلوط كنيم و طعم حلواي شير مازندراني ها را بچشيم.
مواد لازم براي 6 نفر
500 گرم آرد
1 كيلو شكر 
150-200 گرم كره
روغن مايع و جامد از هر كدام نصف ليوان
نصف ليوان گلاب
نصف قاشق چايي خوري زعفران
1 قاشق هل
500 گرم شير
4 ليوان آب

طرز تهيه :
1.روغن جامد،مايع و كره را در تابه اي بريزيد تا بر اثر حرارت يكدست شوند.
2.حالا آرد الك شده را كمكم اضافه كنيد و تفت دهيد.
3.شير را كمك اضافه كنيد و هم بزنيد تا شير به خورد آرد برود،مايه به روغن بشيند و به رنگ نخودي متمايل شود.
4.شكر را در آب حل كنيد و روي حرارت بگذاريد،بعد زعفران ،هل و گلاب را هم اضافه كنيد.
5.شهد آماده را داغ داغ روي آرد بريزيد و بگذاريد بجوشد ،بعد هم بزنيد تا به خورد مايه آردي برود و كش دار شود و در آخر از روي حرارت برداريد و سرو كنيد.
نكته : وقتي شهد را درون موادتان ريختيد بي وقفه بايد هم بزنيد و گرنه حلوايتا ن گلوله گلوله ميشود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۸:۲۸ ] [ نوعروس ]

فتيشِ پا، پاپرستي، فوت فتيش (Foot Fetish) يا پودوفيليا (Podophilia) به هرگونه اظهار تمايل چشمگير و غيرطبيعي نسبت به پا گفته مي‌شود. در ميان اجزاي غيرجنسي و ديگر قسمت‌هاي بدن، فتيشِ پا شايع‌ترين نوع ميل جنسي‌اي است كه ارتباطي با اعضاي جنسي بدن ندارد.اين عمل از نظر روانشناسي، اختلال و انحراف جنسي محسوب نمي‌شود.

فتيش پا به داشتن هر گونه ميل جنسي چشمگير به پا يا پاپوش مانند كفش و جوراب گفته مي‌شود. زيگموند فرويد، رسم بستن پاها در چين باستان را هم گونه‌اي از فتيش پا مي‌داند.براي كسي كه فتيش پا دارد، نكات قابل توجه و جذاب عبارتند از شكل و اندازه پاها و انگشتان (انگشت‌هاي بلند، انگشت‌هاي كوتاه، ناخن‌هاي براق و جلا داده شده، قوس‌هاي بلند ساق پا و غيره)، جواهرات زينتي (انگشتر پا و پابند) حالت پوشيدگي پاها (پابرهنه، چكمه و غيره)، بو و عطر پاها، تعامل حسي با پاها (بوييدن، ليسيدن، بوسيدن، قلقلك دادن و غيره).انواع مختلفي از فتيش پا وجود دارد مانند فتيش با جوراب، فتيش با كفش، فتيش با پاهاي چرك و گل آلود، كه از اين ميان فتيش پا مورد توجه بيشتري قرار دارد.

براي تخمين تعداد تقريبي فتيش‌ها، محققين دانشگاه بولونيا ۳۸۱ گفتگوي اينترنتي در بين گروه‌هاي فتيشي را بررسي كردند كه در آن حداقل ۵٫۰۰۰ نفر شركت داشتند. محققين شيوع انواع مختلف گرايش‌هاي فتيشي را بر طبق موارد زير برآورد كردند:

تعداد گروه‌هاي گفتگو در مورد يك فتيش خاص
تعداد افراد شركت‌كننده در گروه‌ها
تعداد پيام‌هاي مبادله شده
از اين بررسي اين نتيجه به عمل آمد كه رايجترين فتيش‌ها، فتيش‌هاي مرتبط با اعضاي بدن يا فتيش‌هاي مرتبط با اشيائي است كه معمولاً در ارتباط با اعضاي بدن هستند (۳۳ و ۳۰ درصد به ترتيب). در بين كساني كه اعضاي بدن را مي‌پسنديدند، فتيش پا و انگشت داراي بالاترين ميزان بود و ۴۷ درصد اشخاص شركت‌كننده به اين فتيش علاقه داشتند. در بين اشخاصي (عموماً مردها) كه بيشتر اشياء مرتبط با اعضاي بدن را مي‌پسنديدند، پاپوش‌ها (كفش، چكمه و …) با ۶۴ درصد داراي بيشترين طرفدار بودند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۵۳:۴۸ ] [ نوعروس ]

پرخرج ترين و پر زحمت ترين بخش از تداركات عروسي خريد جهيزبه است كه اگر ليست كامل جهيزيه در اختيارتان نباشد ممكن است خريد بسياري از وسايل ضروري را فراموش كنيد

مهم ترين نكته در برگزاري يك جشن عروسي با شكوه، برنامه ­ريزي است و عروس و دامادها مي ­دانند كه خيلي از كارها را بايد از چندين ماه قبل برنامه ريزي كرد، از انتخاب محل مراسم و طراحي و دوخت لباس عروس گرفته تا مهيا كردن خانه و خريد جهيزيه. از طرفي اگر تصميم گيري در زمان مناسب انجام شود مي توان خريد كالا يا خدمات را با كيفيت بالاتر و قيمت مناسب ترانجام داد.

در ليست كامل جهيزيه نو عروس  ، فهرست كاملي از ملزومات يك خانه را در چند گروه بندي اصلي مي بينيد و به هر گروه مي توانيد موارد دلخواه ديگري را هم اضافه كنيد.

در اين ليست، فهرست كاملي از ملزومات يك خانه در چند گروه بندي اصلي وجود دارد. ملزومات و ضروري با رنگ سياه و ملزومات غير ضروري با رنگ صورتي مشخص شده اند.

مهم ترين نكته در برگزاري يك جشن عروسي با شكوه، برنامه ­ريزي است و عروس و دامادها مي ­دانند كه خيلي از كارها را بايد از چندين ماه قبل برنامه ريزي كرد، از انتخاب محل مراسم و طراحي و دوخت لباس عروس گرفته تا مهيا كردن خانه و خريد جهيزيه. از طرفي اگر تصميم گيري در زمان مناسب انجام شود مي توان خريد كالا يا خدمات را با كيفيت بالاتر و قيمت مناسب ترانجام داد.

در ليست كامل جهيزيه زير ، فهرست كاملي از ملزومات يك خانه را در چند گروه بندي اصلي مي بينيد و به هر گروه مي توانيد موارد دلخواه ديگري را هم اضافه كنيد.

در اين ليست، فهرست كاملي از ملزومات يك خانه در چند گروه بندي اصلي وجود دارد. ملزومات و ضروري با رنگ سياه و ملزومات غير ضروري با رنگ صورتي مشخص شده اند.

ليست جهيزيه عروس


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۹:۱۳ ] [ نوعروس ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب